• Maily

BIM mars 2020

Jag hoppar in här med Solig 5e försöket! Är också orolig att missa ÄL eftersom vi bor i olika städer och bara ska ses 5 dagar kring ÄL denna månad. 

1/3 Mammaresan

3/3 Louiseo, Noraaa

4/3 Amandakollb, Leah56, Clara87, Kickz

5/3 Hundochkatt, Tjoo91, Dameke

6/3 Spirea, me31

7/3 Kattattack

9/3 Lilor, MW90

10/3 ESemlan84, Maily

11/3 Trollkvinna123, marshalll

12/3 Fnattilur

13/3 Melanes

21/3 Scrootie

• Maily

Bisolvon låter intressant men är det bara om man har för tjockt sekret och hur vet man det? Jag har blivit gravid innan (för 4 år sen) så då borde det väl vara okej utan...?

Jag har börjat äta massa kosttillskott och extra mkt d-vitamin vilket ska boosta ägg-kvalitén har jag hört.

Försöker ha sex en gång om dagen kring ÄL men ibland blir det två och ibland ingen.

Meditation och avslappning låter superbra. Jag har lite stressigt liv så det försvårar säkert. Ska ta tag i det jag med :) Är på dag 3 i cykeln nu bara så hinner kanske stressa av innan det är dags.

• Maily

Jag gillar barngörarsex, tänder lite extra på att kunna bli befruktad :D Tyvärr verkar det inte gälla min man. Vi har sex väldigt mkt när vi ses, kanske 2 ggr om dagen i genomsnitt men det är bara ca en av 3-4 ggr som han faktiskt kommer i mig så det blir väl varannan dag... och blir det två dagar utan känna det riskfyllt att missa den :/ Önskar att han också tyckte det var lika sexigt med barngörarsex som jag gör. Men det här med att det blir sämre kvalité på spermierna om han kommer ofta var en ny grej för det blir ju ca 2 ggr per dag :O Är det för ofta?

• Maily

Intressant med progesteronkräm! Hur yttrar sig hudproblemen man kan få om det är lågt?

Har blinkande gubbe nu så hoppas på ÄL i slutet på helgen! Ska resa bort med mannen så vi har mkt tid till sex :)

• Maily
    Anonym (mishap) skrev 2020-02-26 13:05:47 följande:

Hej!

Fråga om temperaturstigning vid ÄL.

Jag använder NC men har slarvat lite med att tempa och försöker lista ut ÄL. Kan ni hjälpa mig?

Cykeldag 10: 36,22
    Cykeldag 11-12: Tempade inte 
    Cykeldag 13: 36,27
    Cykeldag 14: Tempade inte
    Cykeldag 15: 36,34
    Cykeldag 16: Tempade inte 
    Cykeldag 17: 36,61
    Cykkeldag 18: 36,57

Enligt NC hade jag ÄL på dag 14. Men om man utgår från höjningen, borde inte ÄL varit på dag 15 eller 16? Eller tänker jag fel? 

Har BIM 5/3. 

Hur lång cykel har du? På din temp ser det ut som att du haft ÄL dag 15 eller 16, jag håller med. Tycker att NC ger konstig dag för min ägglossning också... 
  • Maily
    Freya18 skrev 2020-02-26 19:56:12 följande:

Beräknad ägglossning om 2 dagar och stickorna är helt negativa än så länge. Ingen stegring eller känningar.

Jag läste att ni har skrivit om ägglossningssmärta och jag är en av dom som känner av det. Smärtan kommer plötsligt och vissa månader gör det superont. Kan inte stå upp rakt och får huka mig när jag går till sängen och lägger mig i fosterställning. Fick sådan smärta en gång på jobbet och det såg ganska roligt ut när jag helt krokig i ryggen stapplade in till fikarummet. Haha. "Det är lugnt, det är lugnt! Bara äggstockarna som jobbar på".

Jag får också så ibland, åkte in till akuten en gång för trodde det var blindtarmen eller nåt :P
  • Maily
    Louiseo skrev 2020-03-01 19:01:46 följande:

Grattis till er som plussat nu :) Är glad för er skull! 

Men måste ändå vara lite neggo ;) Min mens verkar smyga igång nu. Den är för en gångs skull tidig. Sällan den varit det sedan vi började försöka. Är på ca äl+10/11 idag och redan äl+8/9 märkte jag färgade flytningar. Skulle ha mens tidigast tisdag-onsdag. Redan i fredags smög det igång med färgade flytningar som nu blivit mörkare. Tänkte först att det kunde vara nidblödning men enligt det jag läst ska det vara en mer klar röd vätska och det har inte jag riktigt. 

Jag fick ett tidigt mf i december och då hade jag visserligen mens som vanligt men jag tror tyvärr inte det var vår tur denna gång heller. Det blir att ställa om till försök nr 11! 

För för er som undrar över Bisolvon så funkade alltså det inte på mig då :P Inte första månaden iaf. 

NÅGON MER SOM MÄRKT ATT DET REDAN ÄR KÖRT DENNA MÅNAD? 

Sjukt nog är jag inte helt nere denna gång trots att det var 10onde försöket. Jag tror mitt känsloliv blivit lite avtrubbat :/ 

Yep jag är på vad som borde varit ÄL+5 och har bara fått neg på äl-tester och tempen stiger inte så blev nog ingen äl alls den här mån :( Så trist...
  • Maily
    Undrandee skrev 2020-03-07 20:16:14 följande:
    Min mens kom precis nu. Lite ledsen just nu även om jag hade det på känn. :(

Långt till nästa ÄL nu, 23 dagar cirka.

Detta blir försök nr 4

blir till att gråta ut ikväll...
    Stackars, jag vet hur det känns :/ Fick också neg när jag testade idag och det visste jag ju skulle bli men känns ändå jobbigt. Hur kommer det sig att du har så lång follikelfas? Hur lång är din menscykel totalt? 
Svar på tråden BIM mars 2020