• Marshalll

BIM mars 2020

Hoppar in här, jag tog ut spiralen 8 jan. Men verkar som att min mens inte riktigt kommit igång.. Har precis fått små blödningar, men ingen direkt mens. Hade lika förra månaden några dagar efter uttaget. Ska prova ÄL-test tänkte jag.

• Marshalll

BIM lista

1/3 Mammaresan

3/3 Louiseo, Noraaa

4/3 Amandakollb, Leah56, Clara87, Kickz

5/3 Hundochkatt

6/3 Spirea

7/3 Kattattack

9/3 marshalll

10/3 ESemlan84

11/3 Trollkvinna123

• Marshalll

BIM lista

1/3 Mammaresan

3/3 Louiseo, Noraaa

4/3 Amandakollb, Leah56, Clara87, Kickz

5/3 Hundochkatt, Tjoo91, Dameke

6/3 Spirea, me31

7/3 Kattattack

9/3 Lilor, MW90

10/3 ESemlan84

11/3 Trollkvinna123, marshalll

12/3 Fnattilur

13/3 Melanes

• Marshalll

Min mens tog precis slut, så nu ska jag bara vänta på ÄL. Som enligt appen ska vara 26/2, när ska jag börja ta ÄL-test?

• Marshalll
    ESemlan84 skrev 2020-02-17 06:55:19 följande:

Jag brukar börja testa på dag 10 i cykeln och jag har runt 30 dagars cykler. Men det är ju personligt men jag går efter vad det står i papperna som följer med äl testerna, brukar använda cb.

Okej, min cykel är runt 28 dagar, så kanske ska börja någon dag tidigare. Jag ska läsa bruksanvisningen, har ju aldrig använt äl test tidigare. Min första var oplanerad och min andra var en "händer de så händer de". Men nu vill vi verkligen vara med från start :D
  • Marshalll

Jag förstår ju verkligen att de är tufft när man försökt flera gånger att få bebis och ingenting händer.

Men hur berättar man för en sån vän att man är gravid, på ett bra sätt? Jag har en vän som gått igenom hela IVF resan med sitt barn. Hon har stängt ut så många av sina vänner (pga av graviditeter) och har väldigt svårt att prata om de utan att ta illa vid sig. Tycker de är så svårt, jag försöker finnas där, passar mig noga hur jag uttrycker mig nu förtiden. Men allt har blivit så stelt, och vet inte hur vi ska berätta om våran ev graviditet utan att missta henne.. För jag vet att hon kommer inte bli glad och stänga ut oss ännu mer.

• Marshalll
    Anonym (Swich) skrev 2020-03-10 21:21:21 följande:

Typ som en tryckande känsla långt ner över livmodern. Svårt att förklara :D

Kanske är det jag känt ändå? , haha.. Jag får någon känsla i livmodern, men gör inte ont alls, mer som att något händer.. Och de gångerna jag varit gravid har de blivit starkare för varje vecka.
  • Marshalll

Jag är på BIM idag, men ingen mens. Inga direkt gravid symptom heller. Har inte testat än, väntar nog någon dag till.. Ifall mensen kommer.

• Marshalll

Bim+1 fortfarande ingen mens. Men vill ändå vänta med test ett par dagar, känns som jag blir mer besviken av neg test än om mensen skulle komma. Är ju bara andra försöket. Men har ömma bröst nu, så hoppas ändå lite..

• Marshalll

bim+2 här med, imorgonbitti ska jag testa om inte mensen kommit :)) men gör ondare i brösten och är tröttare än vanligt. Har någon märklig smak i munnen också..

• Marshalll

jag ÄR gravid! Tog först en sticka, som visa två streck direkt och sen digitalt, gravid 3+ :D grät av lycka!

Svar på tråden BIM mars 2020