• Gnusmas

BIM mars 2020

Clara87 skrev 2020-02-15 00:09:19 följande:

Visst brukar perioden mellan ägglossning och mens varav ungefär samma i varje cykel? Jag vill minnas att jag hade 14 dagar när jag hade koll inför min förra graviditet. Idag fick jag positivt på ägglossningstest vilket i såna fall ger mig BIM redan 29 januari men en ovanligt kort cykel. Eller hur tänker ni, räknar ni BIM på er vanliga cykellängd eller från ägglossning?

Man brukar räkna med att tiden mellan ägglossning och mens är konstant, men finns såklart undantag.
  • Gnusmas
    Undrandee skrev 2020-02-15 15:21:21 följande:

Hej! Jag hoppar in här.

Efter 2 missfall under 2019 är vi nu på försök nr 3 sen sista missfallet som var i november. Ägglossning mellan 18-19 om man ska gå efter sista mensens första dag vilket var den 4/2.

Men mannen åker bort tidigt på måndag morgon och sen fram till nästa helg...

oroar mig nu att vi kommer missa månadens ÄL :(

Sexat på igår och idag, får kanake klämma in något imorgon kväll också?

BIM 5/3

Ha sex så nära inpå att han åker som möjligt för att öka chanserna, tom måndag morgon om det skulle funka för er.
  • Gnusmas
    Anonym (Undrar!) skrev 2020-02-17 16:04:17 följande:

Hur ofta ska man ha sex under äl egentligen? Tycker typ det jobbigaste med det här barna-görandet är sexkravet! Jag har periodvis väldigt låg sexdrift, sen har jag typ några dagar av jättehög sexdrift men det synkar sällan med äl... känns som det är dåligt för kärleken att ha sex såhär på rutin och utan intensiv kåthet som det är nu. Känner av att killen också blir avtänd när han vet att det är avels-sex vi har, han tar lång tid på sig att komma osv. Någon som känner igen sig? Eller är alla bara jättekåta och utan problem har sex en eller flera gånger om dagen runt äl? Denna månad fick vi bara till det en enda gång, precis på äl dagen i alla fall men ändå, det är ju antagligen för lite..

Det räcker!! Tjänar inget till att ha sex flera gånger om dagen.. se det som att det är bra om ni lyckas ha med 3 ca dagars intervall kring ÄL för att inte missa, men räcker gott och väl med EN gång kring ÄL, helst dagen innan eller på ÄL-dagen.
  • Gnusmas
    myownworstenemy skrev 2020-02-17 16:12:41 följande:

Är det någon som har testat fertilitetsglidmedel nu eller vid tidigare graviditeter? Om ja, vad har ni för erfarenheter av det? En kompis tipsade mig om det idag. Hon hade svårt att bli gravid med första barnet men det gick snabbt med andra när hon använde fertilitetsglidmedel. Självklart kan man inte veta om det verkligen var det som gjorde susen men jag blev lite sugen på att testa.

Vad har det föe effekt? Gynnande för spermierna?
  • Gnusmas
    Undrandee skrev 2020-02-19 13:14:37 följande:

Ok. Nu känns det som om denna månads försök till plus är till enda!

Tänker mycket om vi försökt tillräckligt. Hade ÄL symtom så som slemmig flytning och molvärk i måndags, men flera appar säger ÄL ägde rum igår?

Usch, hatar ovissheten! :( Slänger in en skärmdump från Flo appen.

Vad tror ni? mannen är borta på jobb idag till fredag så fler sex tillfällen känns försent nu.

Jag tror att man ska lita mer på kroppens signaler än på en app.
  • Gnusmas
    Elina22 skrev 2020-02-21 15:35:27 följande:

Hej gruppen! Aldrig fått positivt pp ÄL test förut så är osäker. Skulle ni säga att att detta är positivt? Är ganska långt i cykeln, är på 16, är det möjligt att få pos då ens?

Absolut positivt! Min ägglossning infaller vanligtvis mellan dag 15 och 19, inget konstigt!
  • Gnusmas
    Undrandee skrev 2020-02-21 18:16:43 följande:

Blir inte klok!

Har haft typ bruna flytningar i 4 dagar nu plus lite molvärk! Men negativt på ÄL tester både igår och idag!

Kan man ha ÄL flytningar i flera dagar?!

Jag upplever att det där är väldigt olila från cykel till cykel för mig. Denna gången hade jag inga alls vilket gjorde att jag funderade på om jag ens hade en riktig ägglossnig.. blev gravid..

Men bruna vet jag inte? Brukar du ha det vid äl? Kan vara nidblödning annars om din ägglossning varit för några dagar sen för visst var det det du trodde att du hade?
  • Gnusmas
    MW90 skrev 2020-02-22 09:50:39 följande:

Skulle ni säga att detta är en normal stegring på äl-test med varannan dags mellanrum?

Har nästan aldrig använt äl-test för att jag alltid känt ägglossningen men nu dom senaste månaderna har jag inte känt något.

Brukar ha äl på ca dag 17-19, så därav inget positivt än eftersom det bara är cd 15 idag.

Hoppas ni förstår min fråga ;)

Ser normalt ut, men du behöver nog börja prova minst en gång om dagen nu när det börjar närma sig.
Svar på tråden BIM mars 2020