• Freya18

BIM mars 2020

Hej! Hoppar in här jag med! :)

Tänkte egentligen ta paus nu för att få ordning på mina mellanblödningar. Min gynläkare vill att jag testar Primolut-Nor i 3 månader som kan hjälpa mot blödningarna.

Men så tänkte jag att äh, vi testar en gång till innan jag börjar med mediciner. Vill ju egentligen inte ta dom för man ska ju inte (eller kan?) bli gravid under behandlingen. 3 månader är en väääldigt lång tid när man så gärna vill bli gravid NU. Min gynläkare sa att det kan finnas goda chanser för lyckad graviditet direkt efter behandlingen. Så det lät ju bra!

Har aldrig testat naturläkemedel eller liknande för att bli gravid fast jag har svårt med att lyckas plussa. Men idag när jag var till apoteket så såg jag flaskan med Bisolvon och köpte den helt spontant. Har tagit en slurk redan. :) Och jag som är så anti sånt, men har läst så många trådar om kvinnor som har tagit det och blivit gravida. Så nu testar jag också en omgång! Eller ja, några dagar iaf för ägglossning är nu i dagarna.

Nån annan som har erfarenhet av Bisolvon?

• Freya18
    Staus skrev 2020-02-24 20:09:17 följande:

Tranexamsyra heter medicinen.

Tack för infot! Ska kika upp det.

Angående Bisolvon så har jag disskuterat det med maken förut och han är rätt så skeptisk mot hela grejen. Men jag tror ändå att det stämmer att många kvinnor blir lättare gravida när dom använder det. Nu har ju inte jag problem med tröga flytningar, snarare tvärtom, så Bisolvon kanske till och med försämra mina chanser om flytningarna blir alldeles för vattniga. Men jag testar ändå. Vad har jag att förlora liksom.

Det roliga är att till och med skeptiska maken tog en slurk Bisolvon ikväll. Haha. Förklarade att jag har läst måånga trådar där männen också har tagit det och det finns teorier om att sädesvätskan blir bättre för simmarna. Nåt sånt. Haha ;)
  • Freya18
    Louiseo skrev 2020-02-24 23:27:04 följande:

Jag testar också bisolvon denna månad .. och progesteronkräm .. :P får se hur det går. Försök 10 här så känner att jag inte har något att förlora iaf :)

Får jag fråga om dina mellanblödningar, har du inte regelbunden mens och ägglossning då? :) 

Jag har problem med blödningar men är regelbunden i övrigt. Börjar ändå fundera på om blödningarna kan påverka chansen att bli gravid. 

Jag har regelbunden mens och ägglossning. Men blöder väldigt ofta. Lite, men ofta. Det liksom sipprar färskt blod typ jämt och läkarna vet inte varför.

Men dagarna innan ägglossning är jag alltid blödningsfri, men sen kör det igång igen. Vet inte om det påverkar miljön för spermierna och ägget? Känns inte så värst bra iaf.
  • Freya18
    Louiseo skrev 2020-02-25 13:19:53 följande:

Okej men det låter väldigt likt mig. Jag småblöder lite hela tiden med men har regelbunden ägglossning och mens. Under själva ägglossningen är det lugnare men innan blöder jag och även lite efter. Jag kan börja blöda mer, ganska mycket, när jag har sex och det är mindre kul. Har tagit upp detta med barnmorskor och gynekologer på olika mottagningar men de säger bara att de inte vet varför. När jag åt p-piller sa de att så borde det inte vara pga hormonerna. Jag har släppt det för det mesta men nu när man inte blivit gravid på snart ett år börjar man ju undra om det kan påverka. Har läkarna sagt något om det till dig? om de tror att det påverkar chanserna till graviditet? 

Jag har aldrig fått blödning efter samlag, fast min tapp är känslig och blöder lätt. Eller gyn sa iaf att den var känslig eller vad det var för ord hon nu använde.

Hon sa ingenting om att blödningar kan minska chansen för graviditet, men så frågade jag inte heller. Skulle ha gjort det nu när jag tänker efter. :/

Har du tagit cellprov och odlingar? Jag väntar på svar på mina.
  • Freya18

Beräknad ägglossning om 2 dagar och stickorna är helt negativa än så länge. Ingen stegring eller känningar.

Jag läste att ni har skrivit om ägglossningssmärta och jag är en av dom som känner av det. Smärtan kommer plötsligt och vissa månader gör det superont. Kan inte stå upp rakt och får huka mig när jag går till sängen och lägger mig i fosterställning. Fick sådan smärta en gång på jobbet och det såg ganska roligt ut när jag helt krokig i ryggen stapplade in till fikarummet. Haha. "Det är lugnt, det är lugnt! Bara äggstockarna som jobbar på".

• Freya18
    Maily skrev 2020-02-26 20:06:52 följande:

Jag får också så ibland, åkte in till akuten en gång för trodde det var blindtarmen eller nåt :P

Haha, oj då! Men vad gjorde dom då? Fick du göra ultraljud? Jag jobbar på akuten, men har inte fått ett sånt fall. Inte än iaf. :)
  • Freya18

Här går det trögt. Är på CD 17 och ingen ägglossning på gång än. Stickorna är så svaga så man ser knappt teststrecket.. :/

Och Bisolvon brukar bidra med vattnigare flytningar för många, men för mig har det blivit tvärtom. Är helt snustorr. Så drygt och vänta på att den ferila perioden ska kicka igång.. Sen blir det dryg väntan på BIM också..

• Freya18
    Josefine123 skrev 2020-02-28 17:58:06 följande:

JAG ÄR GRAVID! Helt chockad! Tog ett test nu i em för jag kunde inte hålla mig, och tydligt positivt! Bebis i början av november om det håller sig. Lite nervös vad mannen ska säga, han ville helst vänta tills maj och börja försöka.

Grattis!! :D Då var det nidblödning du fick kanske då.

Läste dina inlägg och att du kände pms-besvär. Jag fick extrema pms-känningar när jag plussade med sonen 2018. Och dom dök upp så plötsligt. Kände också molvärk bara någon dag efter ägglossning.

Hoppas partnern din tar det bra ändå. Julen kommer bli extra mysig för er i år. :)
  • Freya18

En liiten stegring syns nu på äl-stickorna. Sån jäkla väntan hela tiden. Om man bara kunde koppla bort tankarna ibland. På och av knapp.

Ni som tar eller har tagit Bisolvon: är ni duktiga på att ta det 3 ggr per dag? Jag missade hela dagen igår och tagit två gånger idag. Har haft ont i magen och vet inte om det beror på medicinen.

• Freya18

Äntligen dags för ägglossning här! Positiv sticka idag på CD 20. Ska bli skönt och slippa Bisolvon för både jag och maken får huvudvärk av den.. Men har jag väl börjat med metoden så ska jag ta färdigt hela "kuren" också.

Om stickan är negativ imorgon så har jag BIM 13/3.

Svar på tråden BIM mars 2020