Inlägg från: Hundochkatt |Visa alla inlägg
  • Hundochkatt

BIM mars 2020

Hoppar in här med. Mensen dök upp igår men har lite kortare cykel så BIM borde va 5/3

BIM lista

1/3 Mammaresan

3/3 Louiseo, Noraaa

4/3 Amandakollb, Leah56, Clara87, Kickz

5/3 Hundochkatt

6/3 Spirea

7/3 Kattattack

10/3 ESemlan84

11/3 Trollkvinna123

• Hundochkatt

Jag borde ha ägglossning typ idag eller imorgon. Första gången jag kör med Äl-test, typ 3e försöket. Vi skulle blivit föräldrar för andra gången nu i februari men fick avbryta graviditeten i oktober då det upptäcktes flera missbildningar på RUL. Med bägge graviditeterna har det tagit sig på första försöket och nu när man har försökt "flera" gånger så är det psykologiskt jobbigt...

Jag hoppas på plus för oss alla Glad

• Hundochkatt
    Louiseo skrev 2020-02-21 22:26:56 följande:

Det där med hur mycket man ska ligga är svårt tycker jag men tänker väl att har ni möjlighet idag skadar det ju inte? Vi fick som sagt bara till en gång denna äl pga att vi jobbar helt olika tider jag och min sambo. Vi möts knappt! Så kan ni - kör :D 

Jag tycker också att det är svårt, tänker att man får ligga så mycket man kan och känner för.. ????
  • Hundochkatt
    Fnattilur skrev 2020-02-26 07:51:37 följande:

Det här med ägglossningssmärta! Ni som känner av ägglossningen (innan, under eller efter), är det lika varje månad? Jag har aldrig tidigare kopplat värk/smårta med ägglossing. Men nu med ÄL-testerna så har man ju en helt annan radar och koll. Förra månaden hade jag 4 timmar med måttlig mensvärksliknande värk innan det släppte. Den här månaden hade jag inget sådant, utan fick plötsligt ont i nedre magen (höger sida) på ett sätt som jag känt förut men aldrig som sagt kopplat till ÄL. Det varade bara några minuter och tidpunkten stämmer absolut med styrkan på testerna före och efter.

Jag tycker att det har blivit värre med smärtan efter mina graviditeter. Satt på jobbet förra veckan och kände att det gjorde sjukt ont i bägge äggstockarna, det kom lite blodig flytning när jag var på toaletten sen. Och när jag kom hem och testade visade det en stegring.

Jag tror att vi alla har haft symptom av och till men eftersom man så gärna vill bli gravid så blir det att man känner det minsta lilla. Sen vissa har extrema smärtor smärtor vid ägglossning. 

• Hundochkatt
    Louiseo skrev 2020-02-27 14:27:07 följande:

Äl + 7 idag. Bim om en vecka. Jag hade lovat mig själv att inte känna efter denna gången men hur lätt är det? En vecka innan bim brukar jag få ömma bröst och nu känner jag istället ingenting! Det är omöjligt att inte fundera över om 10e försöket blev försöket som gav något .. Hur överlever ni dagarna nu innan bim?!

Tiden går så sjukt långsamt så överleva är verkligen ett passande ord här... Man försöker verkligen inte tänka på det men försöker tänka på att "va skönt det ska bli med helg" typ. Och boka in roliga grejer att se fram emot :)
  • Hundochkatt

Ska testa med ett "testa tidigt" test imorgon. Har mått lite illa i två dagar och kännt att det mesta luktar så sjukt mycket starkare än innan. Hoppas att det inte är inbillning..

• Hundochkatt
    Mammaresan skrev 2020-02-29 22:28:28 följande:
    Jag ska också testa imorgon.. igen! Om inte mensen kommer tills dess. Håller tummarna för dig! Hoppas du delar med dig hur det gått för dig imorgon. :D
    Tyvärr negativt men det är väldigt tidigt så hoppet är fortfarande kvar :) Hur har det gått för dig? 
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-02-29 23:04:37 följande:
    Jag ska också testa imon. När har du bim? Håller tummarna för oss alla som testar<3
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2020-03-01 10:12:20 följande:

Tog precis ett testa tidig är på bim -5/-6 idag och det va negativ.Man blir så ledsen och arg, när man försöker med allt möjligt och tror att det verkligen satt sig då vi prickat in bra med äl denna månad och jag känt lite symtom. 5e misslyckade försöket verkar det bli:(

Jag har BIM typ 5-6/3 tror jag så det är fortfarande tidigt. Testade också negativt imorse. Va inte ledsen än! Min förra graviditet tog jag också ett tidigt test typ 6 dagar innan och det var blankt, trots symptom. Sen på BIM-dagen var det bara ett svagare streck så än så länge tycker jag att man inte ska bli ledsen. :) Håller alla tummar och tår för oss alla! 

• Hundochkatt

Haft fruktansvärt illamående sedan i söndags och känner alla lukter överallt. Sa till sambon om det inte tar sig denna månaden håller jag på att bli galen och inbilla mig saker. Tog ett test imorse och det visar vääldigt svagt positivt. Ska ta ett nytt test imorgon och se om det ökar i styrka. Men nu är jag säker på att jag inte inbillar mig i alla fall. BIM -1/2 idag. 

Till er alla som kämpar: Tappa inte hoppet, det kommer bli er tur en dag. Jag håller verkligen alla tummar och tår för er! Hjärta

• Hundochkatt
    Undrandee skrev 2020-03-04 11:52:07 följande:

BIM idag, inga menssymtom dock. Lite molvärk men det kommer och går. Innan mens får jag alltid sådan värk ovh ömhet i brösten, blir alltid väldigt dålig i magen natten innan plus jag blir väldigt torr i underlivet.

Nu har jag mer lotionaktiga flytningar, ont i huvet, trött.

Hur har ni känt ni som fått barn förut, innan plusset på stickan dök upp alltså?

Trötthet, illamående, extremt luktsinne, molande värk i magen..så har det varit alla mina graviditeter. Ömma bröst kom mer mot v.6 i alla fall 
  • Hundochkatt
    Jojjo87 skrev 2020-03-04 13:01:32 följande:
    Hej!

Fast glad gubbe både i måndags och tisdags :) hade sex båda dom dagarna så får vi köra idag också och sen på fredag då :)

Blir så himla osäker med alla metoder som finns och vi är inne på vårat 9e försök så alla tips mottages :)
    Mitt tips är att ligga kvar i sängen så länge som möjligt. Har själv alltid gått upp och kissat direkt efter sex men de gångerna hag har blivit gravid låg jag kvar i sängen över natten efter att vi hade haft sex på kvällen. 
  • Hundochkatt
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-05 09:26:28 följande:

Har bim imorgon, gjorde test på BIM -4 det var negativ, just nu inga tecken på mens fast ja brukar ha molande värk och känna på mig direkt när mensen ska börja, är väääldigt känslig enligt min man, gråter för lilla minsta. Kan det fortfarande vara så att jag är gravid även om en tidig test visade negativ?

Jag testade positivt igår, mycket svagt, något starkare idag men fortfarande väääldigt svagt. Idag eller imorgon är det Bim. Förra gången var jag gravid så var det väldigt svagt på BIM-dagen med, hade troligen haft neg test någon dag innan. Så än så länge finns det hopp!
  • Hundochkatt

Har bim imorgon, gjorde test på BIM -4 det var negativ, just nu inga tecken på mens fast ja brukar ha molande värk och känna på mig direkt när mensen ska börja, är väääldigt känslig enligt min man, gråter för lilla minsta. Kan det fortfarande vara så att jag är gravid även om en tidig test visade negativ?

Jag testade positivt igår, mycket svagt, något starkare idag men fortfarande väääldigt svagt. Idag eller imorgon är det Bim. Förra gången var jag gravid så var det väldigt svagt på BIM-dagen med, hade troligen haft neg test någon dag innan. Så än så länge finns det hopp!
  • Hundochkatt

Svar på tråden BIM mars 2020