Inlägg från: chipspåsen |Visa alla inlägg
  • chipspåsen

BIM mars 2020

Hoppar väl också in här då, helt ny här! Har väl ungefär sen årsskiftet kommit fram till att satsa ordentligt (höhö) på att skaffa barn och kontrollbehovet har såklart gått i talet på en gång trots att vi bara försökt rent praktiskt typ en gång... så är redan stressad :))

Har sån där BIM 17 mars om min app räknar rätt, nån som använder Maya?

• chipspåsen

En fundering: Har enligt Flo ÄL 2 mars, tog test idag och igår och negativt på båda vilket känns rimligt om Flo har rätt.

Hade dock en typisk kramp/värk igår som jag brukar kunna ha i samband med äl, har dock aldrig testat med tester innan så vet inte hur nära inpå dessa brukar komma. Är det rimligt att ha sån värk 4 dagar innan?

Jag började testa på cd6 vilket skulle vara tidigast enligt testerna så tänker att den inte borde varit redan...

• chipspåsen
    Josefine123 skrev 2020-02-27 12:58:32 följande:

Vad är detta nu då?! Slemmig blodtillblandad flytning nu och ömma bröst och bröstvårtor. Äl +8. Nidblödning?!

Mycket möjligt! Låter ju som ett bra tecken isf! :)
  • chipspåsen
    Josefine123 skrev 2020-02-27 14:04:59 följande:

Åh, spännande! Hade tänkt testa på lördag, äl + 10. Men om ägget fäste idag är det väl för tidigt?

Beror lite på tänker jag! Det skulle ju kunna visa nåt svagt, men samtidigt skulle du inte behöva bli besviken än om det inte gör det?
  • chipspåsen
    Josefine123 skrev 2020-02-27 21:54:01 följande:

Nej du har rätt, men är rädd att jag kommer bli besviken ändå om det är negativt. Har ett tento testa tidigt hemma så om det är nåt borde det visa, lördag är bim -4..

Ah men då borde det kunna vara rimligt med testa tidigt om det är -4! Du har inget speciellt planerat i helgen som kan påverkas av resultatet? Tänker att man ju blir humörspåverkad oavsett vilket håll det går åt och om det isf kanske är bättre att testa på söndagen?

Oavsett, hoppashoppas och håller tummarna!!
  • chipspåsen
    Josefine123 skrev 2020-02-28 18:21:54 följande:

Jag kommer inte ihåg vad jag kände innan jag plussade förra graviditeten. Minns bara att jag fick en känsla och tog ett test tre dagar innan mens som var positivt. Verkar vara en höghormonare eftersom jag fick nidblödning igår och plussade idag! Ja, jag vet inte hur han kommer reagera bara. Förra gången ville vi båda så mycket. Nu var han tveksam och ville vänta lite till. Jag tog ut spiralen för jag ville vara förberedd och det berättade jag ju självklart, sa med att jag inte vill skydda mig och att han fick skydda sig om han ville det men det har han ju inte gjort... känns ändå som att jag lurat honom på nåt sätt. Känns inte bra..

Grattis!! Inget lurendrejeri alls, några månader hit eller dit spelar väl ingen roll i slutändan om man är överens om ett barn till :) han visste ju att ni körde utan skydd! Igen, grattis!
  • chipspåsen
    Freya18 skrev 2020-03-02 12:53:24 följande:

Äntligen dags för ägglossning här! Positiv sticka idag på CD 20. Ska bli skönt och slippa Bisolvon för både jag och maken får huvudvärk av den.. Men har jag väl börjat med metoden så ska jag ta färdigt hela "kuren" också.

Om stickan är negativ imorgon så har jag BIM 13/3.

Tjoho! Jag fick också positivt idag, första gången jag testar med ägglosningstester så tar med mig att även testa imorrn för att se om det släppt, tack för indirekt tips :)
  • chipspåsen
    Jojjo87 skrev 2020-03-03 18:07:57 följande:

Hade tydliga streck och glad gubbe igår, kollade med CB imorse och då va det glad gubbe igen.

Hade mys sön och mån ska försöka få till ikväll också!

Finns det någon chans att man har lyckats?!

Har ÄL flyttningar så känner ju att jag verkligen har äl!

Läste i en annan tråd om att man skulle ha mest sex innan äl och inte under själv äl!? Blir förvirrad av allt man läser om. :/

Nån skrev om SMEP-metoden, kollade upp den och är typ så vi lagt upp det redan, fattar det som det är ett optimalt sätt att maximera chansen. Då är det varannan dag från typ CD8 fram till äl-test ger positivt utslag, då ligga tre dagar i rad (givet att ägget släpper direkt och att stegringen inte drar ut på fler dagar), sen vänta en dag, sen ligga igen.

Enligt det sker ju stor del av liggandet runt själva äl så du är nog på banan!
Svar på tråden BIM mars 2020