Inlägg från: Anonym (Uppgiven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Uppgiven)

BIM mars 2020

Louiseo skrev 2020-03-01 19:01:46 följande:

Grattis till er som plussat nu :) Är glad för er skull! 

Men måste ändå vara lite neggo ;) Min mens verkar smyga igång nu. Den är för en gångs skull tidig. Sällan den varit det sedan vi började försöka. Är på ca äl+10/11 idag och redan äl+8/9 märkte jag färgade flytningar. Skulle ha mens tidigast tisdag-onsdag. Redan i fredags smög det igång med färgade flytningar som nu blivit mörkare. Tänkte först att det kunde vara nidblödning men enligt det jag läst ska det vara en mer klar röd vätska och det har inte jag riktigt. 

Jag fick ett tidigt mf i december och då hade jag visserligen mens som vanligt men jag tror tyvärr inte det var vår tur denna gång heller. Det blir att ställa om till försök nr 11! 

För för er som undrar över Bisolvon så funkade alltså det inte på mig då :P Inte första månaden iaf. 

NÅGON MER SOM MÄRKT ATT DET REDAN ÄR KÖRT DENNA MÅNAD? 

Sjukt nog är jag inte helt nere denna gång trots att det var 10onde försöket. Jag tror mitt känsloliv blivit lite avtrubbat :/ 

Egentligen VET jag inte att det är kört för BIM är inte förrän på fredag eller lördag. Men jag har ingen bra känsla alls. Har inte haft några som helst symtom och nu inne på nionde försöket (inte jättemycket, jag vet, men ändå) känns det så osannolikt att vi skulle lyckas. Jag är dessutom över 35 nu, tänker att det kan bli väldigt svårt. Nu inväntar jag mest fertilitetsutredning i maj.
  • Anonym (Uppgiven)
    Louiseo skrev 2020-03-01 20:37:22 följande:

Åh, typiskt! Förstår precis! Fast det är bara 1 mindre försök än oss och jag tycker det är väldigt tufft emellanåt. Men som sagt du har några dagar kvar så än är det inte för sent denna gång ju. Jag ska hålla tummarna för dig <3 

Har ni bokat utredning? Vi har försökt ett år i april. Vi sa att vi ger det över sommaren iaf så bokar vi in ett möte i augusti om inget hänt då :/ 

Tack för din medkänsla, håller tummarna för dig med framöver! Ja vi bokade nyligen och fick en tid i slutet av april (är kvinnan över 35 erbjuds man utredning redan efter sex månader). Känns skönt att ha en tid, nu går jag mest runt om undrar om något är fel. Eller vad som är fel. Låter klokt att ni gjort upp en plan vad gäller utredning, men hoppas förstås att det inte blir nödvändigt.
  • Anonym (Uppgiven)

Negativt på Tento testa tidigt idag :?( Kunde inte hålla mig ett par dagar till som jag tänkt men utgår från att det är kört, ändå äl +10 nu. Vilken jävla resa detta är alltså, usch.

• Anonym (Uppgiven)
    me31 skrev 2020-03-03 18:03:04 följande:

Förstår dig fullständigt! Inväntar också mensen. Enligt app ska den komma på fredag men jag tror mer onsdag eller torsdag. Är snart 37. Detta är försök 19. Vi har en dotter på 3 men nr två verkar inte vilja. Är så uppgiven. Blev gravid på försök 11 men fick missfall och nu är det 8 försöket sedan missfallet. Vi funderar på att ta en paus efter denna omgång. 19 månader har varit så tärande på det mesta. Tog ett tidigt test i lördags men det visade inget och det känns som om mensen är på väg. Tänkte ta ett test imorgon.

Åh, fy farao. Tycker också att det låter konstigt att ni måste vänta ett år igen, speciellt med tanke på att du är över 35. Jag har inget barn sedan innan och hoppas så att min sambo och jag får bli föräldrar. Kan tänka mig att längtan efter ett andra barn är lika stark. Hoppas att du får ett plus imorgon!
  • Anonym (Uppgiven)
    Louiseo skrev 2020-03-03 21:16:19 följande:

Jag har iaf fått mens så jag lämnar denna tråd och går vidare i april-tråden. Det blir vårt 11e försök men blir nästan sugen på att pausa ett tag. Det sliter så jäkla mycket på en att hålla på såhär månad efter månad. Denna gång brydde jag mig knappt och det är läskigt att man reagerar så till slut.  

Lycka till ni som fortfarande väntar bim i mars :) <3 

Åh vad tråkigt, vi ses i apriltråden :( Delar din frustration! Heja oss som lider oss igenom detta, vem vet det kanske lönar sig nästa månad :)
Svar på tråden BIM mars 2020