• Namaste84

BIM mars 2020

Hej vet inte om rätt tråd men hoppas på lite hjälp och stöd ???? Jag är 36, har fått veta att jag är väldigt fertil och har överaktiva äggblåsor. Har aldrig haft koll på min lutealfas så vet inte. Tog ut min p ring i oktober. Efter det haft cykel på 26-28 dagar. Får ont vid ägglossning, min fundering är att smärtan är värst då äggblåsorna växer till sig inför ägglossning. Låter det rimligt? Hade ont på båda sidor söndag- tisdag sen avtog det ngt. Hade sex tre ggr torsdag kväll. Jag hoppas på att vara gravid nu. Och undrar vad ni tror om möjligheten? Läst att en ny studie visar att lutealfasen är 12,4 dagar i snitt och inte 14. Min mens borde komma ca 11 mars.

Nu har jag molande huggande och stickande känsla på lite olika ställen. Hört också från en BM att ägget kan leva i upp till två dygn? Flesta säger ju 1, men kan det bero på kvaliteten på ägget?

Så tacksam om någon kan och vill svara mig <3

• Namaste84

Jag har BIM 11 mars. Har sedan i måndags känt av hugg mot äggstocken och molande och även i livmodern. La mig på mage i sängen inatt och då kändes det verkligen som en aktivitet i livmodern. Har varit gravid 2 ggr tidigare (abort) och sist fick jag väldigt ont i livmodern runt v 4 det högg så jag inte kunde resa mig ur sängen. Minns tyvärr inte när molandet började eftersom jag inte räknade med att vara gravid pga dagen efter piller. Men jag har aldrig mensvärk så detta känns annorlunda, vad tror ni? Tycker inte mitt morgonkaffe smakat lika gott sedan 2 dagar och igår kunde jag inte äta upp min spenatomelett till lunch tyckte den smakade så illa. Någon som känner igen sig i det jag nämner? Tänkte ta ett tidigt test på lördag.

• Namaste84
    Fnattilur skrev 2020-03-05 12:49:13 följande:
    Jag har fått molvärk idag. Känns lite annorlunda jämfört med vanlig mensvärk, inte lika "dov". Började lätt på morgonen men känns nu tydligt! Men har inte känt några hugg. Har BIM 12/3.
    Vi får hålla tummarna för varandra! Ska du testa tidigt eller hålla dig? Jag tänkte ta tidigt test lördag som jag skrev men nu vet jag knappt om jag kan hålla mig från att testa imorgon bitti. Tror det är 5 dagar innan mens man kan testa tidigt så för mig imorgon.
  • Namaste84
    Fnattilur skrev 2020-03-05 15:55:21 följande:
    Det får vi! Jag hade tänkt vänta till lördag, men nu när det känns så här blir det nog imorgonbitti.. .Har räknat lutealfas på 15 dagar så om jag istället räknar på 14 som testen gör blir det samma för mig som dig. Har tidiga test hemma. :)
    Jag kanske också testar imorgon bitti då, om jag inte kan hålla mig får se hur det känns imorgon bitti :) Jag är osäker på när jag hade äglossning för jag har aldrig testat så har ingen koll på min lutealfas, men, jag känner av innan ägglossning när äggblåsorna växer, jag har nämligen överaktiva äggblåsor så jag HOPPAS att det gått vägen, hade sex förra torsdagen och hoppas innerligt att ägglossningen var torsdag eller fredag, har räknat som en galning och sannolikheten är större onsdag-fredag än måndag-tisdag. Hittade också en väldigt intressant studie som publicerades förra året, från Karolinska/Amerika/UK som säger att genomsnittliga lutealfasen inte är 14 dagar utan 12,4 och att alla mensappar etc bör göras om. Intressant! Jag hoppas att det stämmer i mitt fall, det skulle mest troligt vara till min fördel :)
    Låt mig veta hur det går imorgon bitti!
  • Namaste84
    Fnattilur skrev 2020-03-06 06:02:56 följande:

Testade tidigt idag, ÄL+10. Tvärblankt! Testar om ett par dar igen. Men är bara 2:a försöket, dock så trist med negativa tester. Är lite bekymrad över den tydliga värken jag hade igår, att det ska vara något som är fel.

Vi ger oss inte! Jag tror jag ev väntar med att testa några dagar, söndag eller måndag. BIM kan lika väl vara torsdag eller fredag för mig.
    Kram!
  • Namaste84
    Fnattilur skrev 2020-03-06 08:26:51 följande:
    Nä, det är ju inte kört förrän mensen kommer. Men det är fasiken bättre att hålla sig lite och testa senare.. hur mycket man än tror att NU har det tagit sig! Då kanske symtomen också hunnit lagt sig lite och förväntningarna är nere på normal nivå. Kram!
    Jag håller med, och idag nojar jag över att molvärk etc inte känns lika mycket, det var riktigt mycket i måndags/tisdags mest på kvällstid men nu känne rjag knapt något, blir tokig! Hur känner du dag?
  • Namaste84

Hej, jag har BIM 11 typ, måste berätta vad som hände precis. Gick hem tidigt från jobbet och ställde mig i duschen. Saken är att jag gjorde en abort för snart två år sedan, väldigt tidig, mitt högra bröst började producera mjölk. Läkarna kunde inte förklara att det sen inte helt försvann utan kommer då och då 1 droppe max två om jag klämmer till. Gjorde det nu och det RANN. Direkt efter jag gick ur duschen började det hugga i livmodern som jag inte känt innan, så intensivt. Vad tror ni? 

• Namaste84

Ja sedan det hände igår så känner jag mig som en stoppad korv???? Det känns som en tyngd vid livmodern, och det molar och spänner. Kissade på en sticka imorse men inget. Är nog för tidigt min BIM kan ju lika väl vara torsdag eller fredag. Tror jag känner igen känslan sen sist jag var gravid men är sjukt nervös att jag inbillar mig. Ska på yoga snart behöver slappna av lite. När har du BIM sa du?

=80267046][quote-nick]Fnattilur skrev 2020-03-07 07:38:20 följande:[/quote-nick]Vad intressant! Hoppas att det är ett tecken! :) Här är det mest troligt UVI jag känt, så dricker vatten och tranbärsjuice för fullt. Är mkt bättre idag, inte den där obehagliga känslan, bara lite lätt molande. Vet inte om jag kommer testa igen eller om jag väntar in BIM. Har inte tappat hoppet, men har inga symtom som jag kan koppla till ett plus så då är det inte lika motiverat att testa. ;) Har du känt något mer sedan du skrev det här?[/quote]

Svar på tråden BIM mars 2020