Inlägg från: Anonym (På't igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (På't igen)

BIM mars 2020

Ingen aning, men borde ha mens inom tre dagar, annars är den officiellt utanför normalspannet :s

• Anonym (På't igen)

Dag 33, inte minsta tillstymmelse till blodiga förtecken på mens. Genomsnittscykeln är 26 dagar, den längsta har varit 30 dagar hittills sedan i höstas.

Har i flera dagar haft matlust, varit rent hungrig, och det är väldigt ovanligt för det har jag nästan aldrig, jag är inte särskilt intresserad av mat alls annars ärligt talat. Den senaste veckan har jag blivit gråtig för småsaker. Igår hade jag flera yrselattacker från ingenstans som ej berodde på varken blodtryck, mat, vatten eller sömn. Har den senaste tiden känt mig ovanligt lycklig också. Har uttalat acne, mer än vad jag brukar kunna ha när det är som mest under cykeln. Har ofta varit väldigt trött om dagarna, trots god nattsömn. Har både ryggvärk i svanken och känningar i livmodern, ut mot äggstockarna eller lite mitt fram, inte i hela "magen" som det brukar vara vid mensvärk.

Hade sex igår, tänkte att det om inte annat kan skjutsa igång mensen, om den nu tänkt komma alls men med tanke på vad bm sa till mig igår, att den kan hoppa över en cykel (aldrig någonsin hänt mig om jag inte varit gravid) så tog jag äl-test imorse, negativt, ska fortsätta testa varannan dag tills jag får blinkande gubbe och då dagligen.

Men enligt två bm och flertal graviditetstester är jag inte gravid... Jag förstår verkligen ingenting =(

• Anonym (På't igen)
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-06 10:56:46 följande:
    Va konstigt dock! Det är bara och vänta ,förstår dig till 100% hur det känns. Har aldrig hoppat över en cykel i hela mitt liv, så känns konstigt för mig också.
    Precis! Får jag fråga hur gammal du är förresten? De bm jag pratade med var bara ett par minuter per telefon dock. Ska försöka få tag i en riktig gyn på måndag, de hade slut på telefontider idag.

Jag oroar mig bara för att vara i förstadiet till klimakteriet :'( Jag är snart 40, men det är isf otroligt tidigt, samt att min mamma inte var tidig med sitt och det är ju till stor del ärftligt tydligen. Känns bara som om nåt är rejält fel om jag nu inte är gravid.
  • Anonym (På't igen)
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-06 11:59:08 följande:
    Jag är 25 :) har faktisk flera jag känner som har fått barn vid 42-45 års åldern, så tappa inte hoppet) Jag ska lämna järnprover idag, har alltid låga järnvärde, undrar om man får lämna blodprov för graviditet samtidigt?
    Tack för dina uppmuntrande ord :) Jag försöker tänka på kronprinsessan, att om hon/de lyckades så kanske vi också kan.

Fråga! Det kan inte skada :) Det borde väl vara ok.
  • Anonym (På't igen)

CD 34, molande värk i magen, annars inga andra tecken på kommande mens. Har inte tagit gravtest idag, tänkte vänta till minst måndag innan jag tar något nytt. Kommer också att börja med äl-tester igen eftersom bm sagt att mensen kan hoppa över då, vilket aldrig hänt mig förut iofs...

• Anonym (På't igen)

CD 35. Har accepterat att jag tydligen inte kommer få någon mens alls denna månad, för första gången någonsin. Noll tecken på kommande mens. Imorgon bitti kommer jag att göra både grav.test och äl-test, antingen plussar jag sent eller så har mensen hoppat över så jag måste ha koll på nästa äl istället. Sicket gissel... Och så ska jag ringa gyn för att ansöka om en utredning.

• Anonym (På't igen)
    Hae90 skrev 2020-03-08 08:29:17 följande:
    Min mens är också sen.. men har du haft några symtom som att mensen ska komma? Jag har tagit test som är negativa, men mensvärk och uppblåst men ingen mens i sikten.
    Ja, eller nja. Lite molande värk, men inte på samma sätt som jag är van. Om jag har känningar är det i "hela" magen mitt fram, som ett moln kan man säga, men de här smärtorna har varit mot äggstockarna, mest vänster.

Har acne sedan ca en vecka tillbaka, vilket jag annars har kanske någon enstaka dag bara. Har haft migrän, vilket är ett typiskt tecken för mig, jag har i princip bara migrän inför mens och då kommer den ett par dagar efter. Har känt mig lite uppsvullen runt magen också. Har problem med ett par kotor sedan ett dubbelt diskbråck som krånglar (opererat för många år sedan nu), vilket också är lite av ett tecken på mens för min del.
  • Anonym (På't igen)

Jo, någon enstaka smärta mitt fram, men fortfarande inte det där "molnet" utan mer som en kortvarig skarp smärta, väldigt liten och bara någon sekund.

• Anonym (På't igen)
    Hae90 skrev 2020-03-08 09:00:21 följande:
    Åh okej.. vilket försök är ni på? :/
    Om jag räknat rätt är det fjärde nu.
  • Anonym (På't igen)
    Hae90 skrev 2020-03-08 09:00:21 följande:
    Åh okej.. vilket försök är ni på? :/
    Ni då?
Svar på tråden BIM mars 2020