Anni K skrev 2020-03-26 16:14:37 följande:
Hej!
Jag hoppar in här. Fick missfall i v 10 den 17 feb. Var ju såklart jobbigt men vi ville försöka direkt igen. Jag fick ÄL ungefär som planerat, ca 2-3 dagar senare än om det hade varit en vanlig mens. Fick utslag på ÄL-test och jag hade ÄL-symtom, så jag känner mig rätt säker på att jag verkligen hade ÄL då. I lördags var BIM och jag tog ett test som var negativt. Tog ett till i måndags, dvs BIM+2 som också visade negativt. Nu är det BIM+5 och jag tänkte vänta till i helgen med att testa igen (har slut på tester...).
Jag har förstått att det är vanligt att cykeln rubbas vid missfall. Men tänker att det brukar vara ÄL som spökar då. Om man har fått ÄL borde väl inte mensen bli sen pga någon slags rubbning? Eller missar jag något? Hoppas ju såklart att mensen är sen pga graviditet, men jag har ju inga symtom. Möjligen att jag varit väldigt trött om kvällarna. Känner mig frustrerad då jag ju egentligen inte tror att jag är gravid men samtidigt inte får ihop varför mensen är sen. Har ni några tankar?
Hej, vill börja med att beklaga. Jag fick MA i februari jag med när jag skulle ha varit i vecka 8+2.
Det jag tänker rent spontant är om du vet att du har haft ÄL? Alltså med hjälp av blodprov eller temp?
Jag tempar och hade min första ÄL för 2 veckor sedan och så kom mensen igår. Vad jag förstått så kan cykel bli helt knäpp och man får mest ?gilla läget? tyvärr... men jag hoppas givetvis att du får ett plus istället
Lycka till!!