Inlägg från: Anonym (Lång väntan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lång väntan)

BIM mars 2020

Finns det någon här som har en solskens historia? Någon som på naturlig väg lyckats bli gravid efter att försökt bli gravid i över ett år utan framgång?

Jag har två barn sedan tidigare med en annan man. Första blev till efter 8 månaders försök. Andra blev till på första försöket. Nu försöker jag och min sambo som har en son sedan tidigare förhållande att få ett gemensamt barn! Men vi har försökt i 15 månader utan framgång. Vi vill så gärna få ett syskon. Sambon tycker inte att vi ska söka hjälp ännu utan säger att de kommer att gå naturligt och att ibland tar de helt enkelt längre tid men att vi snart har en liten skatt i min mage.

Så just nu vill jag egentligen mest höra hur någon försökt längre än ett år och lyckats bli gravid utan att söka hjälp! Något som hjälper mig att hålla hoppet uppe och känna att jag har en chans att bli gravid trots att vi inte lyckats på 15 månader :(

Bim 29 mars och hoppas så att det kommer med ett fint pluss <3

• Anonym (Lång väntan)
    NurseMom skrev 2020-03-18 14:34:56 följande:

Jag har 2 vänner som sökte hjälp efter en lång tids försök utan framgång, (mer än 1 år) och som då faktiskt blev gravida på naturlig väg! Så det behöver inte betyda att det är omöjligt även om det gått mer än 1 år

Anonym (Ewa) skrev 2020-03-18 10:11:01 följande:

Solskenshistoria: Jag och min sambo försökte i nästan två år innan jag blev gravid på 23:e försöket. Då hade vi bokat tid för utredning av fertilitet. Det var så roligt att avboka den tiden. Nu är jag gravid i v 26 och allt ser bra ut.

Ingen av oss har barn sedan tidigare.

Tusen tack båda två! Hoppas så innerligt att de tar sig för oss också <3
  • Anonym (Lång väntan)

Känner mig upprörd. Fick idag på CD23 mensvärk och rosa på pappret. Ska jag få mens redan? Har aldrig haft nidblödning mina två tidigare graviditeter och de få gånger jag trott att jag haft de har varit på äl+12 och så har mensen kommit på äl+13. (får alltid mens på äl+13) ska ha mens om ca 1 vecka och känner vafan ska man våga hoppas eller är de så förbannat jäkligt att mensen kommer i morgon. Den här texten vet jag inte riktigvad jag vill med. Men för att enkelt förklara så har jag den där känslan inom mig att jag vill vill vill hoppas och tro att jag idag upplevt min första nidblödning. Jag skriver ju det här inlägget för att jag vill få folk som skriver att dem haft liknande. Jag vill få bekräftat det jag hoppas kan vara möjligt om ni förstår. Men samtidigt efter 15 månaders försök till syskon är jag väldigt lätt sårad och väldigt rädd för att få höga förhoppningar. Är egentligen redan inställd på mens. Ingen bebis. Mina känslor och tankar är i konflikt. Jag vill sååå gärna att mensen håller sig borta och att jag i stället får ett pluss.

• Anonym (Lång väntan)
    Fnattilur skrev 2020-03-23 14:39:15 följande:

Går tyvärr inte att lägga upp bilder längre på FL.. :/

Oj varför :O
  • Anonym (Lång väntan)

Fryser och är trött. Äl+12 och negativt test i morse. Misstänker nidblödning på äl+7 men vet inte om de är rimligt med tanke på negativt test i morse? Nu på kvällen när vi åt middag började jag må riktigt illa. Gränsfall att jag fick springa på toa. Mensen ska komma i morgon så får se vad morgondagen har att bjuda på :O

Svar på tråden BIM mars 2020