• Misken

BIM mars 2020

Hej alla! Jag hoppar gärna med in i tråden ???? Vi är nu på fjärde försöket, äl-test visade + den 16/2 och BIM beräknat 3/3. Jag prova för första gången äl-test den här cykeln och fick starkt utslag, nästan positivt den 16/2 men sedan 17/2 bara en aning till streck? Jag tolkar de som att jag hade äl under natten för hade i samband med det äggvita flytningar, ömma bröst o stickningar i tjejmagen. Vi har myst aktivt både före, under o efter äl så håller tummarna för denhär omgången ????

Lycka till alla! Hoppas mars är vår månad?

Lägger till mej på listan:

1/3 Mammaresan

3/3 Louiseo, Noraaa, Misken

4/3 Amandakollb, Leah56, Clara87, Kickz, Josefine123

5/3 Hundochkatt, Tjoo91, Dameke

6/3 Spirea, me31

7/3 Kattattack

9/3 Lilor, MW90

10/3 ESemlan84, Maily

11/3 Trollkvinna123, marshalll

12/3 Fnattilur

13/3 Melanes

14/3 myownworstenemy

21/3 Scrootie

• Misken

Jag hittar inte att man kan redigera skickade inlägg? (Ny på familjeliv) .. Nåjaa iallafall så alla fåniga frågetecken i min förra text så skulle vara smileyn men nu blev de inte så tydligen :D

• Misken

Känner helt som ni! Är idag på äl+4 och förstås tycker jag mej känna en massa symptom.. Brösten är svullna och ömma, i tjejmagen drar det och ilar men förstås är det helt för tidigt med graviditetsymptom. Dessutom samma som ni så varje månad känner man en massa och varje gång har ändå mensen kommit.. Intressnt är ändå att jag tror inte jag hade äl förra cykeln för då hade jag inga känningar över huvudtaget, så där ser man hur mycke symptom som är endast från äl :)

• Misken

Är idag på äl + 9, bim 3/3. Symptom: ömma bröst, tryck (känns som en ballong) samt ilningar och dragande känsla i tjejmagen, ökade flytningar, känner mej frusen o temp konstant 37,2.

Har inte förr haft så tydliga symptom som att nånting faktiskt är pågång. Jag hade bestämt mej att den här gången vänta till bim med att testa.. men det klia för mycket i fingrarna och tog ett test idag. Som förväntat negativt, tyckte att jag såg ett svaaaagt svagt streck men svårt att säga för har hört att OneStep testen synns det vart strecken ska vara.. Nå jag testar pånytt om ett par dagar :D

• Misken
    Josefine123 skrev 2020-02-27 12:58:32 följande:

Vad är detta nu då?! Slemmig blodtillblandad flytning nu och ömma bröst och bröstvårtor. Äl +8. Nidblödning?!

Låter nog som en nidblödning :D Håller tummarna!
  • Misken

Äl + 11, testade just med två olika test och båda negativa :( Känns som om hoppet är ute även om jag vet att så länge mensen inte kommit så finns de en chans.. Nya symptom är känsla av svaghet till och från + mild mensvärk som inte är vanligt såhär tidigt före mens... är nu bim - 4. Är endast fjärde försöket men känns hårt om de inte tog sej nu, både jag och sambon var så säkra denhär gången på något vis

• Misken

BIM 3/3, äl + 12 och graviditetstestet visar neg.. ha tyckt mej se ett suuuuuper svagt streck nu 3 dagar men de borde ju ha blivit starkare vid dehär laget så är väl bara ett spökstreck :(

• Misken

1/3 Mammaresan

3/3 Louiseo, Noraaa, Misken

4/3 Amandakollb, Leah56, Kickz, Josefine123

5/3 Hundochkatt, Tjoo91, Dameke

6/3 Spirea, me31

7/3 Kattattack

9/3 Lilor, MW90

10/3 ESemlan84, Maily

11/3 Trollkvinna123, marshalll

12/3 Fnattilur

13/3 Melanes

14/3 myownworstenemy

21/3 Scrootie

29/3 Clara87

• Misken

Ännu på morgonen var jag hoppfull, tyckte mej se ett svagt plus... men nu har mensen satt igång. Inleder alltså försök nr 5. Känns frustrerande när en liten sku vara så välkommen och så många som ivrigt väntar (släktens första barnbarn m.m.) .. Nåja jag stannar ännu kvar här i tråden för nästa BIM är 30/3, kanske dehär ännu blir vår månad <3

GRATTIS till er alla som plussat! Håller tummarna att allt går väl :)

• Misken

Grattis till alla som plussat! <3

Stannar som sakt kvar här i.o.m. att jag har nästa BIM 29/3. Är rätt ny med ägglossningstester och idag tror jag att strecken tydde på positivt. Hur snabbt försvinner positivet? Idag kl 12 lika starka sträck (teststräcket kanske aningen ljusare) och nu kl 20 var det redan betydligt svagare.. Irriterar så när man inte kan lägga bild. Men vad tror ni, kan det varit positivt? Är på cykeldag 13 / 27 och har tydliga ägglossningssymptom.

• Misken
    Isimisi1 skrev 2020-03-21 00:12:50 följande:

Hej! Hoppar in här. 29 år och inne på sjätte försöket. Har inga barn och aldrig varit gravid förut. BIM 30/3. Positivt ÄL test 15/3. Hade sex kvällen 14/3 och morgonen 15/3. Antar ÄL var den 16/3. Evig väntan till BIM känns det som...

Är 26 och är på femte försöket till första barnet, har BIM 29/3 och ägglossning var troligen 15/3 så vi är i samma situation just nu :D Dagarna sniiiglar sig fram, är så ivrig på att testa! Ska försöka ändå hålla mej till nästa veckas lördag (BIM -1). När tänker du börja testa? :)
  • Misken
    Isimisi1 skrev 2020-03-21 10:26:00 följande:

Spännande! Jag har aldrig testat faktiskt, jag har bestämt att jag ska testa om mensen är en vecka sen men mensen har ju kommit. Förra gången var min mens 4 dagar sen.... så typiskt när man verkligen vill vara gravid! Har även bestämt att om jag inte är gravid denna gången så ska jag boka tid hos en privat gyn och göra ett gyn ultraljud. Det enda jag går runt och tänker på är att jag är en av dem som inte kan bli gravid. Kommer kännas bättre efter jag varit hos gyn och fått svar

Wow jag beundrar sitt tålamod! Man borde ju göra precis så, att vänta tills mensen är sen och testa.. så har jag försökt men jag klarar inte av det.. blir alltid att testa vid typ äl +10 :D Den här gången ska jag verkligen försöka hålla mej! Jag förstår också oron över att tänk om något är fel :/ Som tur har gyn gjort ultraljud åt mej för ca 1 år sedan (av andra orsaker då) och konstaterat att allt såg bra ut och att jag borde kunna få barn normalt. Var dock på piller då så man blir ju orolig. Femte försöket är ju ingenting när man tänker att vissa försöker över 1 år men nog tar de på när barn är det ända man kan tänka på :S
  • Misken
    NurseMom skrev 2020-03-24 10:04:19 följande:

Igår när jag tog testet var jag på BIM-2. Jag ska ta ett nytt test idag.kommer bli så jäkla besviken/förvirrad om det visar neg.

Såg på bilderna ett tydligt streck! Men har förstått att Cb ger också spökstreck :/ Berätta hur det går, håller tummarna! :D
  • Misken

BIM 29/3 och är idag på äl+10, har sån lust att testa fast jag skulle vilja hålla mej till lördag.. Hur gör ni med supertålamod för att klara väntan? :D

Har ovanligt lite symptom den här gången.. fick riktig mensvärk vid äl+4-5 som kanske sku kunna vara ägget som fäste?, har till och från ont i nedre ryggen och massor med flytningar. Brösten är inte ömma och inte känningar i tjejmagen som jag alltid brukar ha. Kan brist på symptom månne vara ett tecken? Hoppas! :D

• Misken

Inte kunde jag hålla mej och testade genast jag kom hem från jobbet (hade hållit mej hela dagen) men var ju förstås negativt.. äl +10 och ställer mej in på att det inte tog sej på femte försöket heller :( Känner mej ändå lugn som om man accepterat att det kommer ta länge ännu.. Värken efter en egen liten baby är enorm men känns som om det är så lite man kan göra för att påverka processen. Har redan regelbunden mens och fått plus på äl-test.. vi har sex före, under och efter äl.. äter mamavitaminer... Vi får tro på ödet :)

• Misken

BIM idag, dag 27/27 och äl+ 14. Tog ett till test på äl+12 som var negativt.. tyckte att jag kunde föreställa mej ett megasvagt streck men tror det var önsketänkande. Min mens har hittills sen vi börjat försöka alltid varit punktlig och har alltid kännt dagen före då jag kommer få mens men inte nu. Inga tecken på mens men vågar inte ta ett till test i.o.m. att tycker ett svagt streck borde redan ha synnats på äl+12.. Vill så gärna testa idag men är så rädd att de ska vara negativt. Drömde om att jag fått en baby inatt och var så ledsen när jag vakna för längtan är så stor.

• Misken

Mensen kom idag, som förväntat vid det här laget. Jag hoppar över till apriltråden :) Lycka till ni andra!

Svar på tråden BIM mars 2020