BIM mars 2020
Jag hoppar in här. Andra försöket och BIM 6/3.
Jag hoppar in här. Andra försöket och BIM 6/3.
Vet inte om ni har en lista pågående men börjar en ifall att:
BIM:
6/3 Staus
Hej! Hoppar in här jag med! :)
Tänkte egentligen ta paus nu för att få ordning på mina mellanblödningar. Min gynläkare vill att jag testar Primolut-Nor i 3 månader som kan hjälpa mot blödningarna.
Men så tänkte jag att äh, vi testar en gång till innan jag börjar med mediciner. Vill ju egentligen inte ta dom för man ska ju inte (eller kan?) bli gravid under behandlingen. 3 månader är en väääldigt lång tid när man så gärna vill bli gravid NU. Min gynläkare sa att det kan finnas goda chanser för lyckad graviditet direkt efter behandlingen. Så det lät ju bra!
Har aldrig testat naturläkemedel eller liknande för att bli gravid fast jag har svårt med att lyckas plussa. Men idag när jag var till apoteket så såg jag flaskan med Bisolvon och köpte den helt spontant. Har tagit en slurk redan. :) Och jag som är så anti sånt, men har läst så många trådar om kvinnor som har tagit det och blivit gravida. Så nu testar jag också en omgång! Eller ja, några dagar iaf för ägglossning är nu i dagarna.
Nån annan som har erfarenhet av Bisolvon?
Tranexamsyra heter medicinen.
Har redan sedan typ 4-5 dagar ömma bröst. Och känner att jag verkligen inte blir gravid denna gång heller. Tänker att om man redan nu får symtom på pms så är det kört liksom. Jag får varannan äggstock ömma bröst. Den andra äggstocken ger nästan ingen pms alls. Jaja.... mer än en vecka kvar till BIM så det är bäst att vara strunta i tecken och fokus på jobb typ.
Nån som har koll på varför man kan få korta skärande smärtor efter ÄL? Fick det 3-4 ggr imorse.
Ja nu börjar den tuffa tiden, känner av läget konstant. Men vid det här laget så vet man ju att det kan komma mens trots alla tecken man ser och får. Hur räknar ni får ÄL? Jag har appen Flo och jag räknar från den sista "blåa" dagen.
Hur går det för er alla som har BIM nu i början av Mars?
Okej, gjorde ett tidigt test idag. Negativt så klart.
Jag vet inte, men det känns så otroligt tråkigt.
Ni vet känslan av att tappa hopp, börjar googla infertilitet osv.
Andra försöket och BIM nu på fredag om allt stämmer i appen.
Bisolvon fungerade inte på mig heller. Känner mig bara pms'ig och nedstämd.
Grattis till alla och ser fram emot en april tråd ????.
Däremot tänkte jag... kan vi inte samla in alla tips och råd?
Googlar som galen hur man kan göra, men om vi samlar alla tips här istället?
Vill tipsa om rosenrot och SMEP metoden. Funkade på första försöket förra gången för mig. Kör det den här månaden i vårt första försök för att få en bebis till :)
temp på 37,4 men antar att den kommer sjunka drastiskt till normaltemp strax.
Bruna flytningar och BIM imorgon. Så kört för mig och nysatsning i BIM 3/4 istället.
BIM på fredag menar jag, min mens är oregelbunden vilket stör mig lite.
Hög temp. efter mens och ingen känsla av feber. När går tempen ner till "normal" nivå igen?
BIM 31/3, testade idag med predictor early. Negativt.
Sen tänker jag lite.... är det inte sjukt att testa med gravtest om ägget fäste igår?
Känns helt bananas att man fortsätter med det trots att det egentligen inte är säkert förrän när mensen kommer eller inte.
Ska sluta upp med allt det där...
Hur menar du att ägget fäste igår? Hade du ÄL 17/3? Fäster inte ägget 6 dagar efter ÄL?