Anni K skrev 2020-03-31 21:49:34 följande:
Tack för din omtanke. Idag fick jag dock en riktig blödning, så jag antar att jag fått ett tidigt missfall. Tråkigt, men är just nu mest lättad, för jag hade börjat oroa mig för att jag skulle behöva göra kemisk abort, skrapning och allt möjligt.
Visst hade du haft flera missfall? Har du gjort någon gynundersökning efter dem? Tänkte nu då jag haft två stycken två månader i rad kanske man borde kolla så allt är borta eller att det inte ser konstigt ut på något annat vis. Eller ska man utgå från att kroppen tagit hand om det man mår bra i övrigt?
Nåväl...får sikta på april nu då.
Jag har haft ett ?riktigt missfall? och de andra ?bara? tidiga missfall dvs vecka 5-6 typ. Såna räknas inte egentligen inom gynekologin eftersom det är så pass vanligt att man ser ett plus och sedan blir det svagare och man får en (kanske lite rikligare) mens några dagar senare... Minns jag rätt att dina varit såna tidiga missfall eller biokemiska graviditeter som man säger, innan man sett ett embryo på ultraljud? Då tror jag inte det behöver undersökas och det att du fick mens och till och med blev gravid igen visar ju att kroppen är igång och allt funkar, tycker jag. Jag tror inte det har något samband att du fick ett till biokemiskt, tvärtom. hade du haft nåt kvar i livmodern så skulle kroppen knappast ha ägglossat och tagit emot ett nytt embryo... Det är vad jag tror.
Men om man fått tre ?riktiga missfall? så då får man göra en undersökning Min läkare sade att man oftast ändå inte hittar någon orsak så det är inte så stor idé att undersöka. Oftast får man ett barn trots att man fått även fler missfall, sade läkaren också.
Jag fick bara höra att jag skulle se till att graviditetstestet blir negativt, och en blödning har kommit, så brukar kroppen sätta i gång igen. Du kan ju typ kolla ägglossning så vet du att kroppen är igång..? jag tror allt är i sin ordning och du har bara haft otur två gånger, tredje gången gillt sägs det ju ;)