• Leah56

BIM mars 2020

Undrandee skrev 2020-02-21 18:15:07 följande:

Detta blir 4e försöket sedan vårt MA med tvillingar i november. Det tog väldigt hårt på mig. Den graviditeten blev till på första försöket och även en graviditet innan det :/

Har ni försökt länge?

Okej förstår men då vet du att du kan bli gravid iaf? Det är ju bra? Vi har på 6 försöket nu första barnet så hoppas att se går för oss snart :(
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-21 18:16:43 följande:

Blir inte klok!

Har haft typ bruna flytningar i 4 dagar nu plus lite molvärk! Men negativt på ÄL tester både igår och idag!

Kan man ha ÄL flytningar i flera dagar?!

Ja jag kan ha upp till 4-5 dagar äl flyt ingar
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-22 11:19:59 följande:

ÄL +5 idag. (tror jag) när kan man tidigast testa tror ni? Är det 2 veckor efter beräknad ÄL som gäller?

Tror typ minst 10-11 dagar efter ÄL Men även då kan de va för tidigt
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-22 14:08:42 följande:

Fortfarande bruna flytningar... är inne på 5e dagen nu. Aldrig haft så här förut. Är 12 dagar kvar tills BIM så att det skulle vara mens känns inte troligt...

Grav.testade nyss men så klart negativt vad jag kunde se... deppar ihop lite just nu... :(

Det är allldeles för tidigt att testa nu så ge inte upp! Vänta någrq dagar till!
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-22 14:33:40 följande:

Jo det har du rätt i. Blev bara så fundersam över flytningarna. När man läser här på FL verkar dom flesta få det över bara nån dag. Är bara så rädd att det här ska hindra mig på något sett från att vara/bli gravid :(

Okej brukar du ha mycket bruna flytningar? Du kan ju kolla upp de genom ett vanligt gynekolog besök kanske?
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-22 14:52:58 följande:

Nix, brukar aldrig ha det :/

får göra det om det inte försvinner eller om det visar sig att jag inte är gravid.

Aha okej men brukar du inte ha det är de nog ingen fara! Ibland får man väl mer lr mindre av vissa saker, kroppen fungerar ju som den gör! Du ska nog inte oroa dig för det :)
  • Leah56
    Mallis9090 skrev 2020-02-23 09:09:42 följande:

När kommer ni testa? Jag kommer testa nästa lördag (29/2) och fram till BIM. Då är jag bara på ÄL+8 eller +9, men kommer nog inte kunna hålla mig en dag till då. Impad på alla som håller sig till BIM.

Jag tänkte också den 29/2 lr 28/2 om ja inte kan hålla mig haha har bim 3/3eller 4/3.
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-23 20:17:16 följande:

Såhär ser testerna ut. Man får ju "testögon" till slut och tror man ser minsta lilla streck :/ :)

Ser tyvärr inget, hur många dagar efter ÄL?
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-24 11:07:21 följande:

Alltså va f*n?! Tog detta ÄL test nyss... hur hade ni tolkat det?! Jag fattar det är positivt, men kommer ÄL hända idag eller imorgon skulle ni säga? Är alltså på CD 21! Trodde jag redan ägglossat ju

Alltifrån 12-48 timmar kan ägglossning ske efter ett positivt test, på mig släpper ägget ganska fort efter jag fått stegring och tar knappt en dag.

• Leah56
    Mallis9090 skrev 2020-02-25 16:06:55 följande:

Hej, de börjar dra i test-nerven. Om jag hade tidig ÄL (den har varierat lite med några dagar sen min förra grav) så borde jag vara på ÄL+8 imorgon, och då finns ju viss chans att faktiskt testa positivt. Väldigt liten, men befintlig chans. Hade lovat mig själv att vänta till helgen, men kanske blir ett test imorgon ändå. Fler som börjat testa redan?

Ja är på äl +8 idag och helt blankt haha skulle väntat till helgen men kunde ej hålla mig, men nu blir de vänta tills lördag iaf!!
  • Leah56
    Clara87 skrev 2020-02-25 16:44:02 följande:

BIM 29e men har redan testat i flera dagar. Är på ÄL+10 och testerna är helt blanka... snacka om slöseri av tester :)

Jaa att man inte lär sig!! Förra månaden höll ja mig dock kändes duktigt men denna månaden vill jag bara testa varje dag.. dagarna går såå långsamt!!
  • Leah56
    Fnattilur skrev 2020-02-26 07:51:37 följande:

Det här med ägglossningssmärta! Ni som känner av ägglossningen (innan, under eller efter), är det lika varje månad? Jag har aldrig tidigare kopplat värk/smårta med ägglossing. Men nu med ÄL-testerna så har man ju en helt annan radar och koll. Förra månaden hade jag 4 timmar med måttlig mensvärksliknande värk innan det släppte. Den här månaden hade jag inget sådant, utan fick plötsligt ont i nedre magen (höger sida) på ett sätt som jag känt förut men aldrig som sagt kopplat till ÄL. Det varade bara några minuter och tidpunkten stämmer absolut med styrkan på testerna före och efter.

Har alltid kännt av min ägglossning mer eller mindre, som en menssmärta. De kan skilja sig i grader bara ibland har jag mer ont ibland mindre, men som sagt alltid känningar.
  • Leah56
    Fnattilur skrev 2020-02-26 18:40:59 följande:

Tack för svar! Vet att jag haft mensvärk mitt i månaden tidigare, men har då bara tagit en ipren och inte tänkt mer på det. Dock inte varje månad. Hoppas att det inte betyder att någit är fel, att jag inte känner lika.

Det tror jag inte det är nog fullt normalt! Men förstår dig jag började tänka på allting i kroppen när vi väl började försöka! Och över analysera allting haha!
  • Leah56

Är på Äl + 11 och tog ett test som var helt blankt :( får sån jäävla dipp nu, antar de blir megativt denna månad igen. 6 månader utan lycka. Tappar hoppet :(

• Leah56

Äl + 10 idag. Har haft ganska ont sen Äl i magen, som att de drar i magen långt ner plus känts som vanlig mensvärk. Har alltid lite känningar mellan äl och mens men känt som de varit mycket mer denna gång men vet inte om de inbillning eller inte. Även annorlunda flytningar, en dag kom de som vatten hur mycket som helst så att jag va tvungne byta troser men har inte haft så mycket sen den dagen men har vattniigare flytningar med lite vita ?trådar? ( inte som äl sekret) normalt sett brukar jag va ganska torr innan mens eller ha isåfall mer vita ?gryniga? flytningar. Men testade idag då på bim-5 dock inte med första morgonurin men de va tok negativt. Vet inte om allt är inbillning eller en sån önskan om att bara gravid men de känns som de tagit sig denna gången men vågar ej hopps, detta är vårt 7 försök. Försöker tänka att de händer bär de händer men varje månad mellan äl o mens är hemsk!

Svar på tråden BIM mars 2020