• Louiseo

BIM mars 2020

Tjoo91 skrev 2020-02-21 06:24:02 följande:
    Jag har också testat med bisolvon denna månaden. Hoppas det gjorde susen! Är på äl+5 idag :) jag har dock aldrig hört talas om progesteronkräm, men samtidigt hade jag inte hört talas om att man kunde testa bisolvon heller förens jag läste om det här på FL. Trodde ju nästan att det skulle ta sig direkt när vi började försöka och inte att det skulle ta såhär lång tid ändå.
    Jag håller tummarna för oss! Att det hjälper med bisolvon :) 

Jag hade som sagt kontakt med en näringsterapeut ang min akne. Då fick jag en lista med massa naturläkemedel jag skulle ta. Tyvärr hjälpte det inte. Krämen var en av grejerna jag skulle testa och enligt henne är det bra för alla med lågt progesteron i kroppen att använda den .. Nu hade jag den hemma och tänkte att jag lika gärna kunde testa .. 
  • Louiseo
    amandakollb skrev 2020-02-21 07:57:30 följande:
    Hur funkar progesteronkräm och varför tar man det? Går det att köpa på apoteket?:)
    Jag fick som sagt tipset av en näringsterapeut. Jag hade lågt progesteron i koppen och då skulle det vara bra. Hon hade själv använt det alla sina graviditeter. Jag beställde det från en sida där det skickades från USA eller något. 

Läs mer här: https://www.babyhjalp.se/progesteron Vet dock inte om babyhjalp är den bästa källan men det förklarar lite iaf. 
  • Louiseo
    Fnattilur skrev 2020-02-21 19:44:29 följande:

Hade ÄL på CD11 förra månaden, vilket är på måndag den här cykeln. Tog ÄL-test idag som var negativt. Från början skulle min man vara ledig hela kommande vecka, superbra tänkte jag! Då har vi all möjlighet att pricka ÄL den här månaden. Min man veckopendlar nämligen, så det är ett orosmoment. Sen måste han plötsligt jobba mån-tis och nu även ons-tor. Blir så deppig.. hoppas innerligt att jag ser en stegring på testet imorgon!

Förstår dig verkligen .. min sambo jobbar skift. Inte samma som att veckopendla men det är fan inte lätt att pricka rätt när man knappt möts under dygnets timmar. Som tur var, var min sambo ledig just den dag jag fick stegring .. men det blev å andra sidan bara sex en gång då. Jag tänker att det man får till alltid är bättre än inget och ändå ökar chanserna :) 

Jag håller tummarna för att din stegring klaffar med när ni ses!!
  • Louiseo
    Arneliis skrev 2020-02-21 22:07:58 följande:
    Håller tummarna för oss båda:) när har du bim?
    Jag har bim 4/3, du? :D 
  • Louiseo
    Nixtie skrev 2020-02-21 22:20:11 följande:

Har BIM 5/3. Jag fick positivt på mitt ÄL test igår kväll (ÄL idag då..). Hade sex 2 gånger natten/morgonen till igår. Tror ni det räcker eller ska man köra på ikväll med??

Det där med hur mycket man ska ligga är svårt tycker jag men tänker väl att har ni möjlighet idag skadar det ju inte? Vi fick som sagt bara till en gång denna äl pga att vi jobbar helt olika tider jag och min sambo. Vi möts knappt! Så kan ni - kör :D 
  • Louiseo

Är det bara jag som får blodiga flytningar direkt efter äl? Alltså inte nid utan typ dagen efter äl och några dagar fram. Jag har visserligen alltid haft lite "problem" med mellanblödningar men det kan vara intressant att veta om det är fler som har så? 

• Louiseo
    Undrandee skrev 2020-02-22 19:27:48 följande:
    Inte direkt blodiga, utan bruna för första gången denna månad. Aldrig haft innan! Vet inte vad det beror på.. är väldigt trött och brösten kan typ spänna till ibland och det kan sticka till runt livmodern nu dom senaste dagarna. Vågar inte hoppas dock
    Hm, okej. Jag har det som sagt varje gång. Vilken dag är du på? Denna månad ska jag försöka att inte känna efter. Bara låta dagarna gå. Efter 10 försök börjar jag nästan tröttna lite. Känner att det får bli som det blir. Ingen idé att jag försöker analysera min kropp :/ 
  • Louiseo

Jag ser inget alls tyvärr. Jag skulle nog råda dig att försöka ta det lite lugnt. Gör sådant du mår bra av och ta hand om dig själv. Ingen mår bra av att stressa upp sig över något som inte går att påverka. Är du gravid kommer det visa sig närmare bim :) <3 

Kram från en som gjort samma som dig i flera månader .. 

Undrandee skrev 2020-02-23 20:17:16 följande:

Såhär ser testerna ut. Man får ju "testögon" till slut och tror man ser minsta lilla streck :/ :)

• Louiseo
    Undrandee skrev 2020-02-23 22:39:22 följande:
    Nej jag förstod det. :(

man greppar efter halmstrån bara. Försöker att inte tänka så mycket som alla säger och att man "lättare blir gravid då" men det är tufft att gå igenom 2 missfall efter varandra.. :(

jag vet inte hur jag ska hantera det här med att ta det lugnt när man ser andra lyckas bli gravida... jag längtar så!
    Jag förstår dig verkligen. Jag fick ett tidigt missfall i december. Vi har snart försökt i ett år. Det enda alla säger till mig är att det kommer lösa sig och typ "det kommer när det är rätt i livet" eller "det psykiska påverkar". Har så svårt att ta det för i livet kan det inte bli bättre än just nu. Vi väntar på att vårt hus ska byggas klart, vi är färdigutbildade, har fast jobb med bra inkomster. Så vad väntar det där jävla ödet på liksom? Och ja, psyket blir såklart påverkat av det här men hur fan gör jag att det INTE påverkar då? För man kan ju inte stänga av känslorna. Det är skittufft att se andra bli gravida. En kompis till mig blev gravid fast hon åt p-piller, känns som ett hån för en annan ... Man förväntas liksom vara lika glad och positiv, bli lika glad för andras graviditeter, fixa baby showers osv fast innerst inne vill man bara dra något stort över sig. Det suger verkligen ibland. Så jag vet vad du menar :( Jag har nästan tröttnat .. vi gör vad vi kan .. vad mer ska man göra? Jag har nästan ställt in mig på att det blir ett samtal om fertilitetsutredning i april/maj för då har vårat år passerat .. 

Jag försöker verkligen leva på som vanligt och göra sånt jag tycker är roligt och tänka att det andra löser sig. Men visst tusan är det svårt och ja .. man greppar efter halmstrån som du säger. 

All styrka till oss alla som kämpar <3 

Och en bra sak jag hörde i en podd. Vi som är ofrivilligt barnlösa (eller åtminstone försökt i flera månader) MÅSTE INGENTING. Det ÄR OKEJ att inte springa till en kompis som fått bebis, det är okej att stå över baby showers om man känner för det, det är okej att välja stunder då det passar eller inte passar att vara i situationer där det ingår bebis. Kom ihåg det alla som kämpar <3 I det här får man vara egoistisk. 
  • Louiseo

Hade du fastställt äl innan idag då?? Min kommer runt dag 20 så för min del är det inte alls konstigt :P 

Vet att vissa får positivt äl-test när de är gravida men då borde det definitivt bli ett positivt gravtest om du testar tänker jag .. annars har du helt enkelt äl nu :) 

Undrandee skrev 2020-02-24 11:07:21 följande:

Alltså va f*n?! Tog detta ÄL test nyss... hur hade ni tolkat det?! Jag fattar det är positivt, men kommer ÄL hända idag eller imorgon skulle ni säga? Är alltså på CD 21! Trodde jag redan ägglossat ju

Svar på tråden BIM mars 2020