• Freya18

BIM mars 2020

Mammacitan skrev 2020-03-02 13:40:48 följande:

Är ny på det här med ägglossningstest men förmodar att dagens test det översta är positivt. Vi har myst till fredag, lördag och söndag och kommer nog bli en sväng idag också. Ska man fortsätta Mysa till det några dagar efter ett positivt ägglossningstest

Bilder funkar inte just nu på Familjeliv.

Jag hade också positivt test idag och när stickan är negativ, då har ägget släppt. Bra och ha samlag även efter negativt test. Vi kör på ikväll och även imorgon.
  • Freya18

Glömde skriva också att förra gången hade jag fullt utslag på testerna i två hela dagar innan ägget släppte. Ibland tar det lite tid.

• Freya18
    chipspåsen skrev 2020-03-02 18:46:39 följande:

Tjoho! Jag fick också positivt idag, första gången jag testar med ägglosningstester så tar med mig att även testa imorrn för att se om det släppt, tack för indirekt tips :)

Verkligen bra och testa tills man ser en tydlig skillnad på stickan, alltså svagare. En gång för länge sen hade jag superstarka test i hela tre dagar. Maken var helt slut efter den rundan. Haha ;)
  • Freya18
    Jojjo87 skrev 2020-03-02 19:26:33 följande:

Slutade du med Bisolvon när du fick positivt på äl?

Har också provat den här månaden och jag vet inte om jag inbillar mig men känner skillnad på flytningarna nu innan äl så jag hoppas det funkar :)

Första gången jag testar mef Bisolvon och har läst till mig att man kan ta det även när stickan har blivit negativ igen. Så kör nog med en omgång till imorgon. Tar 2 ggr per dag, 5ml.
  • Freya18

Det är helt sjukt vad snabbt man kan tappa hoppet. Ägglossade igår, men såklart så fick vi inte till det och idag är vi båda borta hela dagen.. Hade dock samlag 3 dagar innan och dagen innan äl som kan ju räcka gott och väl, men känns ändå som att man inte har gjort allt.

Måste antagligen hoppa över hela 3 månader efter detta för att få ordning på mina mellanblödningar. Ska gå på nå medicin då.

• Freya18
    Nathiis skrev 2020-03-06 22:43:25 följande:

Jag jobbar i butik och kunde inte ta äl-test förrän jag kom hem idag vid 18 ca. Fick då starkt utslag men inte 100%. Tog ett ca 3 h senare och fick lägre utslag. Tror ni jag kan anta att jag missat det starka utslaget idag ? (: Vet inte om bilderna syns än men slänger med en ifall ^^

Svårt och säga om du har missat ett positivt test, det gäller bara och fortsätta testa några dagar. Om testerna blir svagare hela tiden så kan det vara så att ägglossning har skett. Lycka till!
  • Freya18

ÄL+4 och hittills har jag inte blött nåt! :) Brukar alltid ha mellanblödningar direkt efter ägglossning fram till mens. Hoppas på att hormonerna är i balans denna gång. Har känt tydlig molvärk sen ÄL som gör mig väldigt förväntansfull. Någonting händer det där inne iaf. När jag plussade med sonen så kände jag likadant. Dock så är det måånga dagar kvar och man hinner analysera ett tag till. ;)

• Freya18
    Undrandee skrev 2020-03-07 16:08:53 följande:

CD 33, 11 dagar efter ÄL & ingen mens, tog nytt grav.test imorse = negativt!

Tisdag är det ÄL+14, känns kört.

Fattar inte vart mensen är, den har aldrig varit sen mer än 1 dag (sen 4 dar nu).

Är din mens 4 dagar sen menar du? I sådana fall är din lutealfas för kort. Om du hade ägglossning för 11 dagar sen. Man ska helst inte ha mindre än 10 dagar för då blir det svårare att lyckas med en graviditet.
  • Freya18
    Anonym (Millis) skrev 2020-03-08 14:06:16 följande:

Ååhåå. Jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att testa i en hel vecka till. Känns som en hel evighet och man går ju runt och är glad för att möjligheten finns. Vill bara veta ????

Tiden mellan ägglossning och mens är verkligen superjobbig! Egentligen är det inte så många dagar, men känns som ett sekel ibland.

Jag har inte köpt hem tester denna gång. Ska försöka hålla mig till torsdag eller fredag nästa vecka.
  • Freya18
    Melanes skrev 2020-03-08 22:07:24 följande:

Det är verkligen psykiskt påfrestande... kunde inte hålla mig från att testa idag men fick bara ett streck på vanliga RFSU. Har BIM den 13/3 så vet inte varför jag testar så tidigt med vanliga stickor. Vill så gärna ha ett plus <3

Jag är supersugen på att köpa ett test från Apoteket, men på ÄL+6 är det helt onödigt. Jag vet att det kommer vara helt blankt. Är så himla nyfiken denna gång för jag har en molande känsla i livmodern som jag har haft varje dag sen ägglossning. Brukar känna lite det ena och det andra, men nu är det så konstant och tydligt. Funderar på om Bisolvonet är orsaken. Har dock inte tagit det sen flera dagar.

Jäklar vad mycket pengar man har lagt ut på tester. Och oftast börjar man testa alldeles för tidigt. Men sen är det ju så kul att analysera också. :)
  • Freya18

ÄL+6 idag och har en del känningar. Haft molande känsla i livmodern sen ägglossning, ilar ibland i brösten vilket är nytt för mig, uppblåst mage och mera flytningar. Brukar annars ha en hel del spottings, men inga denna gång! Tacksam för det iaf. :)

Och så har jag blivit morgonpigg. Mycket energi på dagarna, men otroligt trött på kvällen. Brukar annars vara energisk på kvällen och svintrött på morgonen. Helt omvänt nu.

Känns väldigt annorlunda i livmodern denna månad och jag hoppas på ett positivt test sen! Vill inte bli lurad och hamna i en svacka igen..

• Freya18

"Räcker upp handen*: här är en till med negativt test.. :( BIM om 2 dagar och känner mig så gravid vissa stunder. Men för övrigt får jag vara tacksam över att denna månad har varit superbra. Inga mellanblödningar, ingen PMS och oförskämt energisk.

Jag håller ändå hoppet uppe lite grann tills BIM, men har börjat blicka framåt redan. Så att man inte behöver bli helt knäckt när mensen kommer.

• Freya18

Igår testade jag med Clearblue early och det såg negativt ut. När det hade torkat så öppnade jag plastskyddet och tittade på remsan för att kunna se bättre utan plastfönstret, då såg man ett streck. Såg blått ut också och fastnade på kort. Kan ju inte visa här när Familjeliv inte kan visa bilder för tillfället.

Är dock väldigt neutral till det för jag såg det efter 30 minuter och Clearblue är ju beryktad att visa skumma svaga streck.

Stod utanför Apoteket idag och tänkte köpa ett till test, men känner mig inte alls gravid för tillfället.. Spottings brukar dyka upp runt dessa dagar innan BIM så inväntar på det eller tydliga symptom innan jag testar igen. Men visst fick man upp förhoppningarna igen.

• Freya18

Är väldigt nervig just nu! Maken fick springa till Apoteket för jag var bara tvungen att testa idag och det blev ett svagt streck på den! :o

Han fick springa en vända till direkt efter.. haha. Måste ju dubbelkolla. Man såg även på det andra testet. Sen sprang jag till Apoteket (maken fick vila) och jag köpte 2 tester som jag doppade i samma urin. Alla 4 tester visar svagt positivt!

Clearblue Early, Clearblue snabbtest (1 minut) där det ska bli ett plus, 2 st RFSU testa tidigt.

Har beställt Predictor Early från Apotea som kanske kommer imorgon, men nu har dom en hög belastning med leveranser så jag kanske inte hinner få hem dom. Mina favorittest. Om den visar positivt så kommer jag tro på detta. :) Har 1 st Clearblue kvar som jag sparar till morgonurinen. Så spännande det här!

• Freya18
    Melanes skrev 2020-03-12 20:26:57 följande:

Haha jag fick också iväg sambon att handla fler test idag efter mina svaga positiva igår. Fick ett negativt digitalt igår och imorse men nu på eftermiddagen visade det gravid 1-2 veckor :)! Håller tummarna att du får utslag på digitalt snart!!

Grattis! :D Vad härligt! Känns på riktigt när man ser texten på digitala. Och vilka härliga partners vi har som hjälper till. Tyckte dock lite synd om min make när jag beordrade iväg honom precis innan maten.

Mina symptom kom under kvällen igen. Molar och spänner i magen. Hungrig som en gris också och har varit det ett par dagar. Känns verkligen som att jag är gravid nu. Ska ta digitalt under helgen.
  • Freya18

Helt fantastiskt! Jag är gravid! :'D Känns så overkligt.

Nu undrar man ju om Bisolvonet hjälpte!? Första gången jag testade metoden och gravid blev jag ju.

Det som jag gjorde annorlunda denna månad var att skippa kaffet helt och hållet och så började både jag och maken med Zinktillskott (tar folsyra sen tidigare). Inge snus och inge alkohol. Nåt har ju hjälpt för jag har alltid haft svårt att bli gravid.

• Freya18
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-13 10:14:39 följande:

Hur menar du med Bisolvonet, vad ska det göra för skillnad? Grattis!! :)

Finns en del studier om att Bisolvon underlättar kvinnor att bli gravida. Det är slemlösande och då kan det bli bättre flytningar och slemhinna, alltså bättre för spermier och befruktat ägg. Dock inget som läkarna får eller kan rekommendera, behövs mycket forskning innan.
  • Freya18
    Undrandee skrev 2020-03-13 12:24:37 följande:

Grattis! :)

Har du försökt länge?

Det tog drygt 5 år innan jag lyckades plussa med sonen som är 2 år snart, så denna gång tyckte jag att det gick fort! 10 månader aktivt och några månader innan som var mera avslappnat.
  • Freya18

Ville börja försöka snabbt igen när min mens kom efter förlossningen, för om det tog flera år första gången jag plussade så tänkte jag att det kommer dröja denna gång också.

Svar på tråden BIM mars 2020