BIM mars 2020
Vi fick första barnet på första försöket men min äl är helt opålitlig så det är antagligen det som varit största felet, och att vi haft sex på fel dagar så klart mest.
CD 36... Negativt test imorse, igen. Tog både för graviditet och ägglossning. Har fått ömma bröstvårtor nu också förutom de andra "symptomen". Min man säger att jag ska lita på min kropp men jag tror den ljuger för mig x) Testerna säger ju fortfarande att jag inte är gravid. Har fått telefontid med privat gyn idag på fm och ska ställa oss i kö för utredning.
Snabb fråga, på inrådan från en vän tänker jag nu frångå RFUS:s stickor och testa CB digitalt. Jag har ju redan klämt ur mig morgonurinet som ni förstår, kan man testa med dagurin? De är ju rätt dyra så man vill inte slösa dem, samtidigt vill jag inte vänta en dag till på att få något svar :s
CD 37. Köpte en CB Early eftersom de har lägre gräns för att ge utslag, negativt resultat fortfarande. Nu tänker jag banne mig inte gravtesta förrän minst till helgen! Så less på att bara få negativt nu...
Aldrig missat en mens förut och ingen av de troligaste orsakerna stämmer in på mig, kan naturligtvis inte helt utesluta pcos (jag är ju ingen läkare) men har inga som helst symptom på det heller. Då ska man ändå vänta ett halvår (!) utan mens innan man söker hjälp :s Eller så skulle jag helt plötsligt ha hamnat i någon slags hormonell obalans som man måste ta blodprov för att utreda.
Som tur är har vi fått tid hos privat gyn för att påbörja fertilitetsutredning den 31/3. Är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man kommer igång med något konkret efter det? De måste väl ändå göra nåt mer än bara prata vid första mötet, t ex blodprov och vaginal undersökning?
CD 38. Ingen mens eller känningar (har slutat vänta!) och kan nu lägga till oerhört ömma bröst till min samling av "graviditetssymptom som inte är graviditetssymptom", för vi "vet" ju så klart att jag inte är gravid då alla tester visar negativt. Nu är det en lång väntan på tre veckor till första mötet med gyn för fertilitetsutredning.
Förvirrad just nu... tog ett CB rapid detection som visade ett svagt svagt plus och fick panik så tog ett till och det är ett svagt svagt streck igen. Sambon åkte iväg och köpte ett CB digital som visade inte gravid. Så nu blev jag lite deppig. Vill gärna ha det svart på vitt på digitala testet också. Ska ta och testa på morgonurin imorgon bitti som är BIM. Har någon fått positiva test och negativt på digital och varit gravid eller ska jag räkna det som negativt?
CD 40. Imorse kom det lite rosa flytningar på papperet :( så nu kommer väl mensen då antar jag... Har haft jätteont i brösten nu i flera dagar, vilket jag aldrig annars har inför mens så jag tänkte att det kanske var graviditet. Så länge det inte kommer riktigt blod finns väl en strimma av hopp men den är då inte mer än ett gruskorn just nu. Kommer mensen nu är den ca en och en halv vecka sen! Men då kan man åtminstone börja om lite grann.
Kram till er som får negativa tester och mens, det känns som att man behöver en sådan ibland. Och varmt grattis till er som får era drömmar uppfyllda :)
Helt fantastiskt! Jag är gravid! :'D Känns så overkligt.
Nu undrar man ju om Bisolvonet hjälpte!? Första gången jag testade metoden och gravid blev jag ju.
Det som jag gjorde annorlunda denna månad var att skippa kaffet helt och hållet och så började både jag och maken med Zinktillskott (tar folsyra sen tidigare). Inge snus och inge alkohol. Nåt har ju hjälpt för jag har alltid haft svårt att bli gravid.