• Isimisi1

BIM mars 2020

NurseMom skrev 2020-03-23 21:05:09 följande:

Alltså jag fick det extremt svaga ?strecket? inom tiden för testet, jag har fotat där ?strecket? syns på flera olika foton i olika ljus. Om det är spökstreck så borde det inte synas på foton? Syns mest i vanligt inomhusljus, inte i direkt dagsljus från fönstret. Fick även idag neg med rfsu testa tidigt. Fattar ingenting? Blir galen!

Som allt spelar spratt med en när man verkligen hoppas på att man är gravid:(. Även fast det är svårt så försök vänta några dagar och testa sedan om mensen inte dykt upp.
  • Isimisi1
    frokenfelle skrev 2020-03-24 10:11:45 följande:

Hej!

Hoppar med in här om det är ok.

Är 24år och slutade på mina p-piller i slutet på förra månaden.

Har haft pillermensen och har känt extrem värk i nedre regionerna i samband med beräknad ÄL. Har också känt flera symptom: ömma bröst och nipplar som båda växer, trött, extra hungrig och mensvärks-liknande värk i två veckor nu.

BIM 30/3

(Har beställt hem tidigt CB-test som anländer imorgon då jag inte kan hålla mig haha..)

Välkommen :D då har vi BIM samma dag. Jag har inte känt något speciellt och jag vågar inte kolla efter symptom heller för det har jag gjort varje gång som ändå visat sig vara mens. Kommer testa om jag inte fått mens efter en vecka. Håller tummarna för dig!
  • Isimisi1
    Misken skrev 2020-03-25 19:18:25 följande:

Inte kunde jag hålla mej och testade genast jag kom hem från jobbet (hade hållit mej hela dagen) men var ju förstås negativt.. äl +10 och ställer mej in på att det inte tog sej på femte försöket heller :( Känner mej ändå lugn som om man accepterat att det kommer ta länge ännu.. Värken efter en egen liten baby är enorm men känns som om det är så lite man kan göra för att påverka processen. Har redan regelbunden mens och fått plus på äl-test.. vi har sex före, under och efter äl.. äter mamavitaminer... Vi får tro på ödet :)

Än är det inte försent ju. Vissa får neg innan bim. Vänta med att testa till bim. Jag vet hur det känns :(vi får hoppas att det är vår tur snart. Jag har ännu ej testat och kommer som sagt inte göra det när och om min mens är en vecka sen (hoppas)
  • Isimisi1
    Leah56 skrev 2020-03-25 19:54:37 följande:

Äl + 10 idag. Har haft ganska ont sen Äl i magen, som att de drar i magen långt ner plus känts som vanlig mensvärk. Har alltid lite känningar mellan äl och mens men känt som de varit mycket mer denna gång men vet inte om de inbillning eller inte. Även annorlunda flytningar, en dag kom de som vatten hur mycket som helst så att jag va tvungne byta troser men har inte haft så mycket sen den dagen men har vattniigare flytningar med lite vita ?trådar? ( inte som äl sekret) normalt sett brukar jag va ganska torr innan mens eller ha isåfall mer vita ?gryniga? flytningar. Men testade idag då på bim-5 dock inte med första morgonurin men de va tok negativt. Vet inte om allt är inbillning eller en sån önskan om att bara gravid men de känns som de tagit sig denna gången men vågar ej hopps, detta är vårt 7 försök. Försöker tänka att de händer bär de händer men varje månad mellan äl o mens är hemsk!

Håller tummarna för oss alla <3
  • Isimisi1
    Staus skrev 2020-03-26 07:36:47 följande:

BIM 31/3, testade idag med predictor early. Negativt.

Sen tänker jag lite.... är det inte sjukt att testa med gravtest om ägget fäste igår?

Känns helt bananas att man fortsätter med det trots att det egentligen inte är säkert förrän när mensen kommer eller inte.

Ska sluta upp med allt det där...

Hur menar du att ägget fäste igår? Hade du ÄL 17/3? Fäster inte ägget 6 dagar efter ÄL?
  • Isimisi1
    Anonym (Marie) skrev 2020-03-26 15:27:45 följande:

Någon som förstår, jag blödde förrigår det kom färsk röd vattnig blod , den slutade lika fort den kom. Sen igår fick jag lite brunaktigt på pappret och idag fick jag lite droppar av blod de var typ rosa, vad är det för tecken?

När hade du ÄL? När är BIM?
  • Isimisi1
    Anni K skrev 2020-03-28 16:27:12 följande:

Eller...? Köpte test idag och gjorde ett nyss (dvs på eftermiddagen). Visade ett svagt men ändå tydligt plus! Känns som att gårdagens blödning var för liten (och brun) för att vara ett missfall. Vet egentligen inte om jag vågar tro på det men nog tändes ett hopp ändå! Ska kolla imorgon bitti igen.  :)

Kan det vara en nidblödning?
  • Isimisi1
    Anni K skrev 2020-03-28 17:09:41 följande:

Kanske! Trodde dock nidblödningar kom när ägget fäster, men de kanske kan komma lite när som? Jag är på BIM +7 nu.

Hmm Bim +7. Nidblödning får man när ägget fäster och ägget fäster ju innan bim? Kroppen är klurig... iaf hoppas du plussar på nästa test!
  • Isimisi1

BIM imorgon. Vågar knappt hoppas. Brukar få ont i ryggen och brösten en vecka innan mens men känner inget denna gången. Då lär jag inte vara gravid heller. Min mens kommer väl vara sen några dagar igen som förra gången :/ hatar detta

• Isimisi1
    Anonym (Majs) skrev 2020-03-30 15:40:09 följande:

Någon mer kvar haha? Bim +4/5 idag och ingen mens. Lite ryckningar i livmodern idag till och från. Tänkte ta ett test nu i veckan..

Jag har bim idag. Har du inte testat alls än? Jag tänker inte heller testa fören mensen är en vecka sen (hoppassss)
  • Isimisi1
    Anonym (Majs) skrev 2020-03-30 15:40:09 följande:

Någon mer kvar haha? Bim +4/5 idag och ingen mens. Lite ryckningar i livmodern idag till och från. Tänkte ta ett test nu i veckan..

Jag har bim idag. Har du inte testat alls än? Jag tänker inte heller testa fören mensen är en vecka sen (hoppassss)
  • Isimisi1
    Anonym (Majs) skrev 2020-03-30 20:05:23 följande:

Spännande! Nej jag har inte testat än.. Tänkte också vänta en vecka men sambon vill absolut att jag ska testa imorgon (bim+5/6, vet inte exakt).. Får se hur jag gör ;)

Brukar din mens vara några dagar sen? Om inte så är 5 dagar nästan en vecka :D håller tummarna
Svar på tråden BIM mars 2020