• Louiseo

BIM mars 2020

Marshalll skrev 2020-02-24 05:57:25 följande:

Jag förstår ju verkligen att de är tufft när man försökt flera gånger att få bebis och ingenting händer.

Men hur berättar man för en sån vän att man är gravid, på ett bra sätt? Jag har en vän som gått igenom hela IVF resan med sitt barn. Hon har stängt ut så många av sina vänner (pga av graviditeter) och har väldigt svårt att prata om de utan att ta illa vid sig. Tycker de är så svårt, jag försöker finnas där, passar mig noga hur jag uttrycker mig nu förtiden. Men allt har blivit så stelt, och vet inte hur vi ska berätta om våran ev graviditet utan att missta henne.. För jag vet att hon kommer inte bli glad och stänga ut oss ännu mer.

Hela grejen blir ju så lurig :( Det är skitsvårt för båda parter. Min syster blev gravid efter 2 år inklusive ett sent missfall och under den tiden började vi försöka och min värsta tänkbara situation hade varit om jag blev gravid och inte hon. För hur skulle jag säga det? Nu blev hon gravid och jag är fortfarande inte det så det "löste sig ju". Annars har jag inga som det har blivit så med som du beskriver utan nu är jag själv den som vännerna är "försiktig" med. Jag tror att det bästa är att vara ärlig med hur man känner. Att du kanske säger till henne att du inte vet hur du ska vara men att du verkligen finns där och vill göra vad du kan för att vara en bra vän. Jag vet inte hur din vän är men jag har sagt till mina vänner att jag vill att de frågar mig hur det går och hur jag har det. Vi är liksom öppna och det känns bra. Men som svar på din fråga så tror jag bara att du måste berätta om det blir så att du blir gravid. Jag hade tagit åt mig mer om vänner höll undan sådan för min skull. 

Om hon stänger dig ute den dagen, ge henne tid. Förhoppningsvis hittar ni tillbaka när hennes sår läkt <3 Det är vad jag tror iaf <3 
  • Louiseo
    Freya18 skrev 2020-02-24 19:30:31 följande:

Hej! Hoppar in här jag med! :)

Tänkte egentligen ta paus nu för att få ordning på mina mellanblödningar. Min gynläkare vill att jag testar Primolut-Nor i 3 månader som kan hjälpa mot blödningarna.

Men så tänkte jag att äh, vi testar en gång till innan jag börjar med mediciner. Vill ju egentligen inte ta dom för man ska ju inte (eller kan?) bli gravid under behandlingen. 3 månader är en väääldigt lång tid när man så gärna vill bli gravid NU. Min gynläkare sa att det kan finnas goda chanser för lyckad graviditet direkt efter behandlingen. Så det lät ju bra!

Har aldrig testat naturläkemedel eller liknande för att bli gravid fast jag har svårt med att lyckas plussa. Men idag när jag var till apoteket så såg jag flaskan med Bisolvon och köpte den helt spontant. Har tagit en slurk redan. :) Och jag som är så anti sånt, men har läst så många trådar om kvinnor som har tagit det och blivit gravida. Så nu testar jag också en omgång! Eller ja, några dagar iaf för ägglossning är nu i dagarna.

Nån annan som har erfarenhet av Bisolvon?

Jag testar också bisolvon denna månad .. och progesteronkräm .. :P får se hur det går. Försök 10 här så känner att jag inte har något att förlora iaf :)

Får jag fråga om dina mellanblödningar, har du inte regelbunden mens och ägglossning då? :) 

Jag har problem med blödningar men är regelbunden i övrigt. Börjar ändå fundera på om blödningarna kan påverka chansen att bli gravid. 
  • Louiseo
    Freya18 skrev 2020-02-25 11:56:32 följande:
    Jag har regelbunden mens och ägglossning. Men blöder väldigt ofta. Lite, men ofta. Det liksom sipprar färskt blod typ jämt och läkarna vet inte varför.

Men dagarna innan ägglossning är jag alltid blödningsfri, men sen kör det igång igen. Vet inte om det påverkar miljön för spermierna och ägget? Känns inte så värst bra iaf.
    Okej men det låter väldigt likt mig. Jag småblöder lite hela tiden med men har regelbunden ägglossning och mens. Under själva ägglossningen är det lugnare men innan blöder jag och även lite efter. Jag kan börja blöda mer, ganska mycket, när jag har sex och det är mindre kul. Har tagit upp detta med barnmorskor och gynekologer på olika mottagningar men de säger bara att de inte vet varför. När jag åt p-piller sa de att så borde det inte vara pga hormonerna. Jag har släppt det för det mesta men nu när man inte blivit gravid på snart ett år börjar man ju undra om det kan påverka. Har läkarna sagt något om det till dig? om de tror att det påverkar chanserna till graviditet? 
  • Louiseo

Äl + 7 idag. Bim om en vecka. Jag hade lovat mig själv att inte känna efter denna gången men hur lätt är det? En vecka innan bim brukar jag få ömma bröst och nu känner jag istället ingenting! Det är omöjligt att inte fundera över om 10e försöket blev försöket som gav något .. Hur överlever ni dagarna nu innan bim?!

• Louiseo
    Josefine123 skrev 2020-02-27 12:58:32 följande:

Vad är detta nu då?! Slemmig blodtillblandad flytning nu och ömma bröst och bröstvårtor. Äl +8. Nidblödning?!

Jag håller tummarna för att det är nid!! :D 
  • Louiseo
    Mallis9090 skrev 2020-02-27 17:30:46 följande:

Herregud. Jag tror jag är gravid. Lovade mig själv att vänta till lördag med att testa, men hade ett billigt test kvar hemma. Har varit sugen på apelsinjuice hela dagen, precis som i början på förra graviditeten, så jag kunde inte hålla mig. Det är ett streck där. Svagt, men det ÄR där. Så sjukt. Äl+8 eller äl+9.

Har inte vågat säga något till sambon än. Vill vara helt säker först. Köper ett digitalt imorgon. Är helt skakig.

Wow :D Hoppas!!! :D 
  • Louiseo
    Leah56 skrev 2020-02-28 06:15:41 följande:

Är på Äl + 11 och tog ett test som var helt blankt :( får sån jäävla dipp nu, antar de blir megativt denna månad igen. 6 månader utan lycka. Tappar hoppet :(

Samma här .. Nu har mina bröst börjat ömma som alltid innan mens. Känner också redan att det är kört denna gång. Jag är på bim+8 och har inte testat än men efter 10 försök har jag lärt känna kroppen och ömma bröst är tydligt tecken på mens för mig :/ BLÄ!! 
  • Louiseo

Grattis till er som plussat nu :) Är glad för er skull! 

Men måste ändå vara lite neggo ;) Min mens verkar smyga igång nu. Den är för en gångs skull tidig. Sällan den varit det sedan vi började försöka. Är på ca äl+10/11 idag och redan äl+8/9 märkte jag färgade flytningar. Skulle ha mens tidigast tisdag-onsdag. Redan i fredags smög det igång med färgade flytningar som nu blivit mörkare. Tänkte först att det kunde vara nidblödning men enligt det jag läst ska det vara en mer klar röd vätska och det har inte jag riktigt. 

Jag fick ett tidigt mf i december och då hade jag visserligen mens som vanligt men jag tror tyvärr inte det var vår tur denna gång heller. Det blir att ställa om till försök nr 11! 

För för er som undrar över Bisolvon så funkade alltså det inte på mig då :P Inte första månaden iaf. 

NÅGON MER SOM MÄRKT ATT DET REDAN ÄR KÖRT DENNA MÅNAD? 

Sjukt nog är jag inte helt nere denna gång trots att det var 10onde försöket. Jag tror mitt känsloliv blivit lite avtrubbat :/ 

• Louiseo
    Anonym (Uppgiven) skrev 2020-03-01 19:26:32 följande:
    Egentligen VET jag inte att det är kört för BIM är inte förrän på fredag eller lördag. Men jag har ingen bra känsla alls. Har inte haft några som helst symtom och nu inne på nionde försöket (inte jättemycket, jag vet, men ändå) känns det så osannolikt att vi skulle lyckas. Jag är dessutom över 35 nu, tänker att det kan bli väldigt svårt. Nu inväntar jag mest fertilitetsutredning i maj.
    Åh, typiskt! Förstår precis! Fast det är bara 1 mindre försök än oss och jag tycker det är väldigt tufft emellanåt. Men som sagt du har några dagar kvar så än är det inte för sent denna gång ju. Jag ska hålla tummarna för dig <3 

Har ni bokat utredning? Vi har försökt ett år i april. Vi sa att vi ger det över sommaren iaf så bokar vi in ett möte i augusti om inget hänt då :/ 
  • Louiseo
    Maily skrev 2020-03-01 20:28:04 följande:
    Yep jag är på vad som borde varit ÄL+5 och har bara fått neg på äl-tester och tempen stiger inte så blev nog ingen äl alls den här mån :( Så trist...
    Inte ens äl. Det är inte kul! Det måste vara otroligt frustrerande <3 Brukar du ha "ojämn" äl?? 
  • Louiseo
    Tjoo91 skrev 2020-03-01 20:35:24 följande:
    Har oxå börjat få mörka flytningar som jag alltid brukar få innan mens. Dock kom flytningen mycket tidigare denna gången än vad den brukar. Väntar min mens på torsdag men tror den kommer tidigare än så. Känns därför som att det är ganska kört denna månaden. Känns väldigt frustrerande detta, nästa försök blir vårat 8:e :/
    Exakt samma här ju! att allt drog igång mycket tidigare. Jag tycker det varit tvärtom hittills under tiden vi försökt att jag snarare väntat in mensen någon dag extra. Nu vill man ju nästan bara att mensen ska starta ordentligt så man vet till 100% att det är kört. Då kan man deppa, gå vidare och börja "planera" för nästa försök. 

Styrka till oss <3
  • Louiseo
    Anonym (Uppgiven) skrev 2020-03-01 21:39:14 följande:
    Tack för din medkänsla, håller tummarna för dig med framöver! Ja vi bokade nyligen och fick en tid i slutet av april (är kvinnan över 35 erbjuds man utredning redan efter sex månader). Känns skönt att ha en tid, nu går jag mest runt om undrar om något är fel. Eller vad som är fel. Låter klokt att ni gjort upp en plan vad gäller utredning, men hoppas förstås att det inte blir nödvändigt.
    Det gjorde ni rätt i tycker jag. Är du över 35 så ska du ju inte vänta längre. 

Jo men samma här. Jag undrar om något är fel, i så fall vad, eller om vi gör fel på något sätt. Typ ligger för lite eller något! Man vet ju inget och blir osäker. 

Tack! Jag håller verkligen tummarna för oss båda <3 
  • Louiseo
    me31 skrev 2020-03-03 17:57:21 följande:
    Förstår fullständigt! Har också några dagar kvar till bim men är säker på att denna gången misslyckats också. Försök 19 här. Blev gravid på 11 försöket, men fick missfall och nu är detta försök 8. I och med missfallet så måste vi vänta ett år till efter det. Annars hade vi kunnat få en utredning men nu måste vi alltså vänta. Är så nära på att ge upp. Vi kanske tar en paus efter denna omgång..
    Nä, vad trist med missfallet. Men är inte det sjukt? Att pga att du blev gravid så får man räkna om tiden. Har du legat på vården? Låter sjukt att de kan säga så. Du är ju ofrivilligt barnlös trots att du lyckades bli gravid en gång. Eller har ni barn sen innan? 

Jag håller tummarna för er! 
  • Louiseo

Jag har iaf fått mens så jag lämnar denna tråd och går vidare i april-tråden. Det blir vårt 11e försök men blir nästan sugen på att pausa ett tag. Det sliter så jäkla mycket på en att hålla på såhär månad efter månad. Denna gång brydde jag mig knappt och det är läskigt att man reagerar så till slut.  

Lycka till ni som fortfarande väntar bim i mars :) <3 

Svar på tråden BIM mars 2020