Inlägg från: Anonym (Swich) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Swich)

BIM mars 2020

Anonym (Marie) skrev 2020-03-09 16:48:50 följande:

Nån som kan bolla tankar lite med mig, annars kommer jag bli galen snart :(. Är på BIm+2 ,negativ test, kom lite rosa på pappret idag , vanligtvis brukar jag ha jättekraftiga mens. Mår illa då och då. Vet inte om jag inbildar mig nu eller är det ens möjligt och vara gravid men nuvarande grav tester? som är 99%, har provat RFSU sticken i morse, och clearblue (inte digital) igår imorse.

Mensen kommer, du är med största sannolikhet inte gravid.

Man inbillar sig ruskigt många symptom och illamåendet är typiskt ett sånt. Illamåendet vid graviditet är på en annan nivå och kommer oftast inte direkt.

Men håller tummarna för att du lyckas :)
  • Anonym (Swich)
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-10 07:36:23 följande:

CD 37. Köpte en CB Early eftersom de har lägre gräns för att ge utslag, negativt resultat fortfarande. Nu tänker jag banne mig inte gravtesta förrän minst till helgen! Så less på att bara få negativt nu...

Aldrig missat en mens förut och ingen av de troligaste orsakerna stämmer in på mig, kan naturligtvis inte helt utesluta pcos (jag är ju ingen läkare) men har inga som helst symptom på det heller. Då ska man ändå vänta ett halvår (!) utan mens innan man söker hjälp :s Eller så skulle jag helt plötsligt ha hamnat i någon slags hormonell obalans som man måste ta blodprov för att utreda.

Som tur är har vi fått tid hos privat gyn för att påbörja fertilitetsutredning den 31/3. Är det någon som vet hur lång tid det kan ta innan man kommer igång med något konkret efter det? De måste väl ändå göra nåt mer än bara prata vid första mötet, t ex blodprov och vaginal undersökning?

Hade jag varit du hade jag slutat testa nu. Jag fattar hur detta måste gå runt i huvudet. Men jag tror det vore bra om du istället fokuserar på att ni ska börja utredning den 31/3. Att få en massa negativa tester tar på en, det tar iaf på mig. Så strunta i att testa mer. Antingen kommer mensen den här månaden eller så får du kanske svar när er utredning börjar.

Jag önskar dig all lycka till!
  • Anonym (Swich)
    Anonym (På't igen) skrev 2020-03-10 08:50:51 följande:

Tack. Ja det måste ju vara så att jag inte är gravid men samtidigt måste jag börja testa för äl istället då. Förra mensen kom efter 30 dagar så det här är ändå en märkbar avvikelse.

Att äl testa är ingen dum idé :)
  • Anonym (Swich)

Jag är bara på äl +3 så förväntar mig inget.

Men det jag undrar över är om alla har molvärk efter äl fram till BIM?

Jag har haft det tidigare också utan att vara gravid. Men jag kände det inte när jag åt p-piller utan bara sen jag slutade.

Molvärk i vänster sida hade jag när jag var gravid. Men det kan jag omöjligt känna av nu, ägget har ju inte ens fäst.

Så fler som upplever molvärk direkt efter äl?

• Anonym (Swich)
    myownworstenemy skrev 2020-03-10 14:35:44 följande:

Ja, jag har haft samma sedan ägglossningen. BIM på lördag. Förutom molvärk har jag även ömma bröst men det har jag märkt att jag brukar ha mellan ÄL och mensen. Det känns dock lite annorlunda nu. Molvärken påminner om förra gången jag var gravid så jag hoppas verkligen på ett plus till helgen!

Min molvärk är bara som vanlig mensvärk, men jag är bara på äl +3 och har BIM typ 25:e mars om jag minns rätt. Känns sjukt drygt att ha molvärk när det är så långt kvar av cykeln.

Hoppas du får ditt plus :)
  • Anonym (Swich)
    Lucia N skrev 2020-03-10 20:23:16 följande:

Jag har nyligen fått lära mig att den blödningen man har på p-piller inte är riktig mens, utan bara något som kallas ?bortfallsblödning?.

Så anledningen till att du inte känner något på p-piller är helt enkelt att du inte har ägglossning/mens.

Men äl är ju över, då borde jag inte ha molvärk?
  • Anonym (Swich)
    Marshalll skrev 2020-03-10 20:29:04 följande:

Jag har nog aldrig riktigt förstått vad folk menar med molvärk? Hur känns det?

Typ som en tryckande känsla långt ner över livmodern. Svårt att förklara :D
  • Anonym (Swich)
    Lucia N skrev 2020-03-10 22:08:36 följande:

Det vet jag tyvärr inte hur det funkar :/

Inte jag heller :D
  • Anonym (Swich)
    Mima93 skrev 2020-03-13 14:52:18 följande:

Hej! Nu hoppar jag in här, måste få höra vad ni tror! Jag är på BIM+2 och ingen mens i sikte. Min cykel brukar vara 27-28 dagar, men nu är jag på cd 30.

Denna månaden hade jag konstiga flytningar efter ÄL, det var nästan som ÄL-flytningar men ibland med lite blod insprängt i det genomskinliga (ursäkta info, haha), dessa började kanske 5 dagar efter ÄL och varade i någon vecka. Sen har det varit ganska torrt. Det har ryckt lite i vänster äggstock nån gång ibland. Men i onsdags förmiddag ryckte det massor hela tiden under några timmars tid. Inte så det gjorde ont men kändes konstigt o lite obehagligt.

Idag tyckte jag att det rann till o trodde det var mensen men var istället ganska mycket lotionsflytningar.

Vi har försökt i 15 månader och har precis blivit färdiga med infertilitetsutredning som visade att inget är fel. Så jag har blivit besviken och ledsen många gånger men nu är det nästan så att jag börjar hoppas.

Det som var annorlunda senaste ÄL var att vi var på drygt 2 veckors avkopplade semester i Thailand, kanske det kan ha hjälpt?!

Måste nyfiket fråga varför du inte har tagit ett gravtest?

Försökt så länge och gått två dagar över tiden. Jag hade ju provat för två dagar sen för att slippa fundera :D

Det jag har lärt mig är att symptomen kan vara exakt densamma om man är gravid som inte gravid. Fullständigt omöjligt att säga. Så jag säger, testa för Guds skull ;)
  • Anonym (Swich)
    Mima93 skrev 2020-03-13 15:18:40 följande:

Haha jag veet! Men har testat flera gånger förut och är så rädd att bli besviken igen så lever hellre på hoppet... Jag tänkte eventuellt testa imorgon bitti, har test hemma. Eller vänta några dagar till. Haha!

Nu måste du testa imorgon för nu är jag ju supernyfiken :D

Jag vet hur besvikelsen känns men tror du har en god chans imorgon om mensen inte brukar vara sen :)
Svar på tråden BIM mars 2020