• Undrandee

BIM mars 2020

Lilor skrev 2020-02-27 18:36:13 följande:

Han mår fortfarande inte bra, män blir ju alltid mkt sjukare än kvinnor, fast man har haft samma sak ;) nä tyvärr, det är nog kört denna månad!

Jag känner igen det där! :)

Min msn var likadan för någon vecka sedan. Jag "tvingade" på han lite sex ändå jag, hehe. Sa att en mans förkylning är ingen ursäkt här inte! :)
  • Undrandee

Hörrni!

Igår fick jag förhöjd temp (mellan 37,6-38,0) Fick ont i leder och jätte trött! Men imorse mådde jag bra igen?!

Kan tillfällig temp vara något tecken på typ ägget fäster?

Är bara ÄL+5 idag...

• Undrandee

Jag vet inte om jag har en kort lutealfas?

Förra månaden var cykeln 29 dagar. Hade mens 6 januari, ÄL 25 januari. Mens igen den 4 februari, ÄL 23 eller 24 februari enligt test. Nästa mens är nu beräknad till den 5 mars.

Har jag kort lutealfas eller normal??

• Undrandee
    Alchme skrev 2020-02-29 13:14:54 följande:

Jag vet faktiskt inte alls hur normalspannet ser ut, men tänker att den kanske är något kortare än genomsnittet. Har fattat det som att tumregeln är att äl äger rum cirka 14 dagar innan mensen. Men som sagt, har eg ingen koll :)

nä inte jag heller. Trodde det var 14 dagar för mig med innan jag började ÄL testa januari och februari. Kom att tänka på det nu om det kan försvåra att bli gravid.
  • Undrandee

[quote=80253876][quote-nick]Mammaresan skrev 2020-02-29 13:41:25 följande:[/quote-nick]Du har en en lite kortare lutealfas ja men inom normalspannet fortfarande då den verkar ligga på 10 dagar. Det är väl om den skulle vara kortare än så den skulle anses som För kort.

Okej! nu har jag 5 dar kvar till mens. kan jag ev. plussa senare då om jag har kortare lutealfas?

• Undrandee
    Mammaresan skrev 2020-02-29 14:04:51 följande:

Jo det kan mycket väl hända. Det är oftast ingen idé att testa så mycket tidigare än ÄL+10 så för dig blir det ju redan på BIM-dagen medan för de med längre lutealfas skulle det innebära ett plus mellan BIM -4 eller t.o.m. BIM -6 så det kan ju röra till det om en testar för tidigt. Ägget behöver ju tid att fästa och HCG:t öka.

Förstod nästan det. Då får man försöka hålla sig till onsdag-torsdag då alltså. Vilket lidande! :/

Någon som vet om tempen går upp vid graviditet? Brukar ligga runt 37,0-37,2 men nu under 2 dagar ligger jag på mellan 37,5 och 38,0 utan några andra sjukdoms symtom. Så skumt!
  • Undrandee

Jag känner mig så negativ idag. Känns som om även denna månad kommer ge ett stort minus... jobbigt att känna så här. Vill bara skita i allt som har med barn att göra och dra täcket över huvet.

Det blir aldrig min tur efter mina missfall :(

Förlåt för negativiteten men jag ville bara skriva av mig

• Undrandee
    ESemlan84 skrev 2020-02-29 16:16:02 följande:

Jag förstår helt hur du känner. Gick också igenom två missfall 2019 och det är svårt att hantera alla känslor. Kan pendla så mycket i känslor på bara några timmar.

Skit jobbigt! :(

vissa dagar går bättre än andra och sen helt plötsligt kan det slå om och jag blir väldigt ledsen.

Vet inte vad jag ska göra av alla känslor som blir... Att försöka se framåt och ta nya tag är ibland omöjligt.
  • Undrandee

Jag ger upp om ett plus denna månad..

igår fick jag såna där "lotion flytningar" i trosan. Googlade runt och kände hoppet tändas lite!

Även känt av en enorm trötthet i flera dagar nu. Har dock inga ömma bröst eller mitt berömda choklad sug jag får några dar innan mens.

ÄL+7 eller 8 idag. Mens beräknad om 3-4 dar om cykeln stämmer.

Testade dock imorse med grav.test... negativt! :(

• Undrandee
    Mammaresan skrev 2020-03-02 12:02:35 följande:

Du får tänka på att ägget mest troligt inte fäst ens ännu. Detta sker mellan ÄL+6 - ÄL+12 vanligtvis. Oavsett hur långa menscyklerna är eller lutealfas. Därefter tar det ett tag innan HCG hinner öka tillräckligt för att visas på ett kissprov. Om mensen är sen är det ett gott tecken om några dagar! Ingen idé att testa förrän runt ÄL+10 och då är det ändå på tok för tidigt för många. <3

Tänker mest på om att ägget hinner ens fästa om min mens är beräknad snart? Blir även misstänksam om man ens kan känna symtom innan ägget fäst? Imorse hade jag världens humör också. Bröt ihop när jag inser min man råkat blanda ihop och tagit min matlåda till jobbet.

Kommer mensen den här gången, kommer jag ta det så hårt känner jag :(
Svar på tråden BIM mars 2020