• Kanelia

Varför väljer de att långtidsodla?

På dag tre ska ägget ha 8 celler, helst inte fler och inte färre. Om mina ägg delat sig lite för snabbt har de ansetts dåliga och de har velat vänta för att se hur det riktigt går med dem. Likaså om de inte delar sig tillräckligt snabbt. Åtta eller sju celler låter alltså iofs bra, troligtvis ville de bara vänta och se om de utvecklar sig till blastocyster (dag 5 eller 6). Man brukar göra återföring vid dag 3 eller 5, ibland sällan vid dag 2, aldrig dag 4. Fråga dem nästa gång Varför de ville vänta, men det låter helt normalt och bra :) Lycka till!

Mvh en som gjort 13 insättningar och på min klinik fick jag diskutera direkt med biologerna på labbet många gånger kring hur embryot ska dela sig :)

• Kanelia

Alltså, den gången de ringe mig och sade att vi inte sätter in 3-dagars som vi först planerat, så var det för att de inte kunde välja vilken som såg bäst ut. Därför ville de följa dem några dagar och se vilken som ?tar täten? liksom. Så det kan ju helt enkelt vara så, att de ville välja den bättre av de två? Håller tummarna :)

Svar på tråden Varför väljer de att långtidsodla?