Inlägg från: Xenia |Visa alla inlägg
  • Xenia

Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?

Tommy2 skrev 2020-03-04 17:53:57 följande:

Nu trängs minst 10000 flyktingar vid Greklands gränser och bara väntar på att ta sig in i EU så hur ska Sverige agera? Migrationsverket vill tona ned risken för en ny situation som den 2015 men hur trovärdiga är dom när vi alltid får ta den största bördan med ryktet om vår generösa asylpolitik?

Förstår inte frågeställningen. De trängs ju inte på Arlanda så varför skulle Sverige ta emot alla?

Det bästa vore om FN intervjuade dem och förklarade vissa för "äkta flyktingar". Då kan Sverige hämta hit en del som kvotflyktingar.

EU måste förstås samarbeta. Vad har du för lösning på problemet? Att alla stannar i Grekland? Att de skjuts ihjäl innan de kan ta sig i land till Grekland?
  • Xenia
    IngGaard skrev 2020-04-09 06:16:35 följande:
    Jag ger mynt till tiggarna utanför butiker. Jag skänker pengar till projekt som stödjer kvinnor i fattiga länder, gör vi dem rikare än männen så får de det bättre, görs i hemlighet, männen får inte veta om det. Jag lär upp mina tre döttrar att bli könskrigare så att de kan sabba för män här i sverige och ta deras platser, i långa loppet gynnar det kvinnomakten globalt. Jag använder mitt kontaktnätverk i journalistyrket för att tillsätt kvinnor och invandrare på tjänster före vita män, det gynnar globalismen.
    Min fetning.

Jag undrar om du är verklig eller om du trollar med avsikt att propagera för misstro mot både journalister och feminister.
  • Xenia
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-04-13 11:42:10 följande:

Varför har just journalister och politiker så lågt förtroende hos vanligt folk? Kan det bero att dom dom oftast liksom dom på SVT är väldigt partiska i sin rapportering? Majoriteten röstar rött eller på MP enligt en undersökning av Göteborgs universitet 

Jag har inte lägre förtroende för journalister än för andra yrken.

Dessutom så tror jag inte på att SVT är så partisk. Kom med konkreta exempel. Vad den enskilde journalisten röstar på, skiter jag i. Jag bryr mig inte om vilket parti doktorn, hårfrissan eller polisen röstar på heller utan utgår från att de sköter sitt jobb.

Menar du att journalister på SVT ska kvoteras in efter vad de röstar på? "Nu är det för många som redan röstar på Mp, så du får inte jobba här. Vi söker fler moderater."

En journalist som gått en yrkesutbildning är väl mer kompetent än en som inte gjort det. Men journalist är ingen skyddad titel. 
Svar på tråden Ny flyktingvåg på väg dags att öppna våra hjärtan igen?