Fosterrörelser
Jag är i vecka 23+3 idag med mitt första bar. och sen igår så känner jag knappt några fosterrörelser. När jag var hos min bm i tisdags så sa hon att jag skulle fortsätta känna rörelser när de väl hade börjat och om jag inte kände något eller det va förändrat skulle jag ringa till förlossningen efter 2 timmar. Den senaste veckan har jag alltid känt att hon rört sig om jag fokuserar, det tar aldrig mer än 1 timme och hon rör sig ganska långa stunder i taget. Är kraftigt så man känner det med handen.
Igår var jag ganska aktiv och då känner jag sällan något men på kvällen vid 19:30 satte jag mig och vila för att känna efter. När jag fortfarande inte hade känt något vid 20:10 så gick jag och la mig i sängen på sidan som man brukar rekommendera. Kände inget förens ca 22:30 och då var det bara små rörelser. Kan tillägga att jag alltid känner henne tydligt på kvällen när jag ligger ner. Hade även sammandragningar med ca 5-20 minuters mellanrum. Dessa gjorde inte ont men hade ont i nedre delen av magen till och från.
Jag hade ont mellan 5:30-6 och kände små små rörelser vid 5:50 imorses. Låg sedan återigen på sidan, vaken, mellan typ 6:30-8 utan att känna något, sen sov jag mellan ca 8-9:45. Gick upp och åt lite, kände inget då heller. Har haft sammandragningar hela förmiddagen trots att jag bara ligger ner.
Bestämde mig för att ringa förlossningen vid 10:20 då min bm inte svarar direkt när man ringer utan man får en senare tid då de ringer upp. Förlossningen sa att det kan vara att hon ligger konstigt så jag inte kan känna henne som vanligt och bad mig ringa min bm. De verkade inte tycka det va något konstigt eftersom jag har känt henne lite iaf. Ringde och har en telefontid vid 14.
Min bm är ganska dramatisk när det kommer till fosterrörelser, förlossningen är uppenbarligen inte det. Blir så förvirrad när alla säger olika och tar det olika allvarligt. Har detta hänt någon annan? Har det varit lugnt? Vad ska man tro?