Inlägg från: Anonym (Qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Qwerty)

Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?

Jag tror män oftare än kvinnor försöker satsa på den ålder då folk är som snyggast för att dom är mer utseendefixerade vad gäller andra könet och kan förbise bristen på erfarenhet, medan kvinnor föredrar någon man kan kommunicera med på samma nivå eftersom man även vill ha stimulans intellektuellt.

Jag har två män som båda är 40+ i min bekantskapskrets som jag känner rätt väl och dom har varit singlar största delen av sina liv. Den ena är överviktig och rakar skallen pga att han är tunnhårig och den andra är rätt vältränad, men kort, rätt gnällig som person och tunnhårigheten börjar smyga sig på. Dom är båda skeptiska till kvinnor i sin egen ålder och vill gärna ha en kvinna som inte är "andrahandssortering" dvs nån, enligt dom, som inte har barn sen tidigare. En kvinna som inte sätter dom på första plats före intressen, husdjur samt ev. barn sen tidigare är inte heller bra. 

För en som står bredvid så är det självklart att dessa män kommer förbli ensamma livet ut om dom inte är beredda att ta nån som endast går på plånboken. En av dom kan tänka sig nåt sånt MEN samtidigt verkar det svida att vara medveten om att kvinnan faktiskt endast är ihop med en av den anledningen för i övrigt duger man inte....

• Anonym (Qwerty)
    Wagner skrev 2020-03-11 13:13:00 följande:
    Ja, folk är mkt inskränkta här på FL, i regel, och åldersfixerade.
    Ok. Så du som inte är åldersfixerad kan tänka dig nån som är 20 år äldre än dig?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Old) skrev 2020-03-11 16:17:42 följande:
    Det går inte att jämföra på det sättet.
    En 25-årig kvinna tycker inte att 45-åriga män ser lika gamla ut som 45-åriga män tycker om 65-åriga kvinnor.
    Men som 25-årig man kunde han tänkt sig en 45-årig kvinna?
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Old) skrev 2020-03-11 16:24:25 följande:
    Om ni inte kunde förstå varför så är det nog mest att ni var naiva/lite småkorkade.
    En normal 25-åring anser att folk över 40 är gamla oavsett om dom är man eller kvinna. Man har typ inget gemensamt med dom eftersom dom är närmare ens föräldrar i ålder än en själv och är dom det minsta normala har dom vanligtvis varit gifta och har minst ett barn och har man trillat illa och inte avskräcks av att håret börjar gråna och bli tunt och att dom börjar få hull på magen så brukar annars bagaget vara spiken i kistan. Men visst kan man ignorera allt sånt och bara se till plånboken så...
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Old) skrev 2020-03-11 16:24:25 följande:
    Om ni inte kunde förstå varför så är det nog mest att ni var naiva/lite småkorkade.
    En normal 25-åring anser att folk över 40 är gamla oavsett om dom är man eller kvinna. Man har typ inget gemensamt med dom eftersom dom är närmare ens föräldrar i ålder än en själv och är dom det minsta normala har dom vanligtvis varit gifta och har minst ett barn och har man trillat illa och inte avskräcks av att håret börjar gråna och bli tunt och att dom börjar få hull på magen så brukar annars bagaget vara spiken i kistan. Men visst kan man ignorera allt sånt och bara se till plånboken så...
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (glad) skrev 2020-03-11 16:55:51 följande:
    Eller så ha lite mer i skallen och även se till personligheten, nåt som du inte nämnde alls.
    Så du menar då att för männen är det inte intressant med nån som har mer i skallen eller mer personlighet? Skrattande
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-11 21:55:58 följande:

Dessa omogna män, undrar är de välutbildade män med karrärsjobb?

På mitt jobb finns flera singelmän mellan 35-50. Dom är mentalt smarta inom sitt område men socialt handikappade. Dom har bra löner men är inga snyggingar. En av dom har gjort flera desperata raggningsförsök på jobbets unga receptionister. Det har gett riktiga creepyvibbar och väldigt nära att HR blev inblandad.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (Varför tjugo år yngre?) skrev 2020-03-11 22:18:15 följande:

Konstigt att ingen vill ha de. Eller är de sådana som har korta förbindelser? Ser oss som objekt?

Som kvinna vill man vanligtvis ha viss social kompetens hos det motsatta könet och hos vissa lyser desperationen igenom totalt. Att man inte förstår att för att passa som receptionist så är man vanligtvis utåtriktad, tillmötesgående och glad och istället tolka det som att man har nån chans och skriva desperata meddelanden blir SÅ himla pinsamt.
  • Anonym (Qwerty)
    Wagner skrev 2020-03-12 09:14:19 följande:
    Ni stirrar er blinda på åldern. Men det finns ju andra parametrar.

Ta detta med bildningsnivå t.ex. Jag skulle ju inte ha lust att bli ihop med en kvinna som skriver: "Konstigt att ingen vill ha de", istället för 'dem', oavsett ålder.

Däremot skulle jag utan problem spänna på henne. För den sakens skulle spelar bildningsnivån ingen som helst roll.
    Mig veterligen så är även "dom" en godkänd form numera...

Och som kvinna tror jag man blir helt utan man om man ska gå på hur folk skriver för utan rättstavning och liknande till hjälp så skriver, framför allt män, numera katastrofalt dåligt. Och för att inte tala om när man ser hur dom skriver på ett papper. Handstilen är på en nivå som man själv hade i lågstadiet i många fall.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym skrev 2020-03-12 10:00:19 följande:

Inte säkert att de är ratade, de kanske inte har hittat sin snygga 22-åring. Det finns knappt några snygg tjejer på svenska dejtingsidor. Det är mest misslyckade genetiska freaks. Då är det inte så konstigt att du ser lyckade högutbildade killar på dejtingsidorna.

Men allt har en baksida och en framsida. Du kan säkert skadeglatt tycka det är bra, men baksidan blir ju att dessa högintelligenta män inte får barn, då kommer samhället rasa i ännu snabbare takt än det gör nu.

I slutet blir det bara anarki och våld kvar. Slutar säkert i ett pseudosamhälle, som har en "regering" ungefär vi börjat ha idag. Vi har en "regering". Inte en regering. Och på den vägen kommer det nog fortgå. Inte så kul för framtida generationer.

I många u-länder där man har mycket våld, pågår anarkin varje dag. Jag brukar surfa in på kaotic.com och titta på videor där. Väldigt intressant och en försmak kring hur det kommer vara även här i Sverige. Tar några år men låt det väl smaka när det kommer :)

En fd kollega som kommer från ett öststatsland skilde sig nyligen. Han är högutbildad och har bra lön, men är absolut inte snygg och i mitt tycke är han rätt dryg som person fast jag antar att den delen inte märks direkt på en dejtingsajt. Han tycker det är konstigt att han får noll respons på svenska dejtingsajter, men en hel del svar på öststatssajter... Han har så grymt dålig självinsikt. Skrattande
Svar på tråden Män som önskar tjugo år yngre tjej? Varför?