Här är vi alla vänner.
fultextad användarhandbok skrev 2025-03-05 20:50:32 följande:
Eurydike skrev 2025-03-05 00:46:08 följande:
Fultextad går dit vinden för henne. Ibland är hon vindstilla, ibland blåser hon in som en orkan 💨
Nämen ser man på, omnämnd. Hej på er, och ursäkta min slarviga citering. Vindburen, vindkarg, vindsmekt och vågvaggad. Känner ni till farvattnen utanför Utö? Utö med sin fyr, sina små bostäder, sin lilla lanthandel och skola. Ytterskärgårdens karga enkelhet. De farvattnen kan vara steniga och luriga. Där gjorde fartyget Park Victory sin sista resa innan hon havererade julnatten 1947. Där hamnade det svenska fartyget Torsholm på fel kurs och förliste 1967. Den 28 september 1994, sjönk Estonia sydost om Utö och 851 personer följde med ner i djupet. Koordinaten hon sjönk på bör behandlas som en grav, strö några blommor, visa sin vördnad. Havet ger, havet tar. Ger äventyr, glittrande sol i krusad yta, vågorna sköljer upp på stranden, tillbaka igen, jordens fostervattens uråldriga rytm. Havet tar, tar skepp, tar djupt förborgade hemligheter med sig till dess botten. Se upp i de farvattnen, om ni någon gång befinner er där.
Annars har ni det bra hoppas jag!
Hej på dig, kul att duvtrillar förbi, jag trodde nåt hänt dig och är glad att jag hade fel, du verkar må bra! 🤗
Wow vad du kan, fartyg och skepp är ju trevliga men tänk att vara på en ubåt, något smäller till och larmet går och man är 500m under ytan...hjälp!
Havet är vackert och mäktigt men kan vara väldigt läskigt!
Jotack, denna Skåning mår väldigt bra, har haft den bästa dagen på många år (kanske nånsin...) 🤔🥳🥰