• Litenmenhård

Här är vi alla vänner.

Hej och välkommen.

Slå dig ner och känn dig som hemma.

Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

Kom ihåg att hålla god ton!

Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • Litenmenhård
    Aniiee skrev 2020-10-25 14:18:17 följande:
    Aw. Countertenorer kan dock vara sexiga, de med.
    Fast riktigt så illa är det väl inte, men mitt problem är att när jag pratar så håller jag alltid samma ton. Det blir liksom monotont. 
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-10-25 15:21:24 följande:
    Haha men näe! :D Ja där ser man....
    Inte, häll vatten på mjölpåsen får du se! Fast det är Litenmenhård som skrattar som kommer från Göteborgstrakten, tror jag.
  • Litenmenhård
    JonasSa skrev 2020-10-25 15:26:50 följande:
    Inte, häll vatten på mjölpåsen får du se! Fast det är Litenmenhård som skrattar som kommer från Göteborgstrakten, tror jag.
    Haha! Jag skrattar åt allt! .
  • Litenmenhård
    Degar du där? .
  • Mortiscia80
    Jag har testat det faktiskt :D Inte på eller i själva påsen då utan först har jag hällt ut mjölet i en skål och så har man vatten och jäst och kanske nåt mer. Det blir en väldigt gegga först, men sen brukar det ordna till sig och bli en rätt fin stor klump av det :) 
  • Litenmenhård

*Ger alla en pepparkaka*. .

• JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-10-25 15:29:21 följande:
    Jag har testat det faktiskt :D Inte på eller i själva påsen då utan först har jag hällt ut mjölet i en skål och så har man vatten och jäst och kanske nåt mer. Det blir en väldigt gegga först, men sen brukar det ordna till sig och bli en rätt fin stor klump av det :) 
    Ahhhh du känner till bak!Solig
    Testat att baka något som blivit favoriten?
  • Mortiscia80
    JonasSa skrev 2020-10-25 16:08:06 följande:
    Ahhhh du känner till bak!Solig
    Testat att baka något som blivit favoriten?
    I have been known to dabble in the kitchen ;) Jag bakar väldigt sällan men Silviakaka är väldigt gott! :D Och morotskaka. Jag brukar göra otroligt goda små cupcakes med frosting och av de få kakor jag testat så funkar både hallongrottor och kolakakor bra :) Sedan finns det ett slags större "kakor" som har ett mellanlager av mandelmassa med citronsmak, väldigt goda :)

Har du några egna favoriter?
  • JonasSa
    Mortiscia80 skrev 2020-10-25 16:38:41 följande:
    I have been known to dabble in the kitchen ;) Jag bakar väldigt sällan men Silviakaka är väldigt gott! :D Och morotskaka. Jag brukar göra otroligt goda små cupcakes med frosting och av de få kakor jag testat så funkar både hallongrottor och kolakakor bra :) Sedan finns det ett slags större "kakor" som har ett mellanlager av mandelmassa med citronsmak, väldigt goda :)

Har du några egna favoriter?
    Om du bakar sällan så verkar du baka länge varje gång med tanke på din repertoar. Det låter gott, tål inte mandel men i övrigt. Hjärta
    Du får säga till om din man behöver låna ut dig, du kan ju både baka och laga mat, har läst om Langos mm. Solig

Jag bakade matbröd förr, men äter inte så mycket fikabröd och det jag äter är mest det äldsta dottern bakat, som i går i skogen tog jag fram en bit mjuk banankaka, så underbart gott och sen hade hon bakat det.HjärtaHjärtaHjärta

Händer något kul i kväll?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.