Inlägg från: Freddie K |Visa alla inlägg
  • Freddie K

Här är vi alla vänner.

Dj Torsten is playing: Nas-If I ruled the world. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

Jag har precis köpt Command And Conquer. 12 spel för 60 kr, men det tar på minnet. Har inte så mycket minne kvar på hårddisken. 

• Freddie K

Jag har alltid haft en föreställning om att vuxna människor är på ett visst sätt. De är tråkiga och pratar bara om att Lennart och Åsa äntligen har fått barn, men sen tänker jag på mig själv. Jag är 40+ och spelar mest data-spel. Så vuxna är inte som jag föreställde mig som liten. Jo, många är det, men inte alla.

• Freddie K

F*n, nu blir det error när jag försöker spela Command and Conquer. Tur då att jag har 11 spel till i den serien. Hoppas bara att de funkar. *Morrar*.

• Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-05 10:29:19 följande:
    Jaså du morrar du, själv fräser jag! 😸

Segt det med spelet! 😵
    Jo, det känns som att inget funkar som det ska. I livet i stort och så där. Även den minsta grejen kan kännas som ett berg. 
  • Freddie K

Dj Torsten goes fjortis.

Dj Torsten is playing: Peaches-I en rosa helikopter. 

• Freddie K

Bah! Nu har jag laddat ner ett annat Command and Conquer spel, men då säger den att jag ska logga in för att kunna spela det. Vad är det för skit?

• Freddie K

I have many bullets to spare. Need a bullet, barrage?

För er som inte vet citaten så kommer det från Command and Conquer-Generals.

• Freddie K

På tal om annat så var jag och spolade i mina öron idag så nu hör jag inte längre som ett arsel. Bara som en röv, haha. :-P.

• Freddie K

I've got a million things in my head and you ain't one of them.

• Freddie K

Väldigt vad Command And Conquer är rasistiskt. I alla fall Command And Conquer Generals som jag spelar nu. Du har USA som är teknologiskt överlägsna, sen har du Kina, som är lite mindre hightech, men så nationalistiska, sen har du GLA som är talibaner typ. De är väldigt lowtech, men också väldigt nationalistiska. Bara något som slog mig nu. 

• Freddie K
    Aniiee skrev 2025-03-09 16:06:40 följande:
    Rasistiskt, eller speglande av verkligheten för 22 år sedan? Kineser är och ffa var väldigt nationalistiska. GLA ska ju föreställa just kanske inte talibanerna specifikt, men nationalistiska rörelser i mellanöstern på sena 90/tidiga 00-talet. USA är och var också väldigt nationalistiska, då definitivt teknologiskt överlägsna både Kina och de felsta ländrerna i mellanöstern, och har lekt världspolis i typ 100 år. Amerikansk exceptionalism är också en faktor.

Men rasistiskt? Jo, det med. Det ena utesluter inte det andra.
    Jag tycker det är rasistiskt i alla fall. Fast jag är ju lite känslig med, men det är rätt kul ändå med alla kommentarer de slänger sig med. Borde leta upp en sampler på det med, för det är rätt kul. 
  • Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-09 19:28:46 följande:

Freddie, vad tycker du om Tempest Rising ?

Vet inte. Har inte spelat det. 
  • Freddie K

Jag önskar att jag kunde gå tillbaka och inte skicka det där brevet om jag visste då vad jag vet nu.

• Freddie K
    burleskburkläsk skrev 2025-03-10 13:02:53 följande:
    Tjena vännen, hur går det? 😃
    Jo, det går väl så där. Hur går det själv?
Svar på tråden Här är vi alla vänner.