• Bubbelgum123

Är jag gravid?

Hej!

Jag är 15, fyller 16 i augusti.

Jag har haft en ganska kort cykel på ungefär 21 dagar. De har kommit regelbundet (varannan vecka), vilket har varit jobbigt. Jag hade mens 29/12-6/1. Sedan så fick jag mens 18/1-22/1. Jag var inte förvånad för att jag visste att min mens kunde vara lite såhär. Sedan så fick jag mens den 13/2, en cykel på 27 dagar. Vah?, tänkte jag. Jag vill också säga att jag har en app, men i åh med att jag tror att min mens är oregelbunden så vet jag inte om den funkar faktiskt..jaja till sak nu då. Min app sa att jag skulle ha äl 21/2. Vilket jag visste var helt fel. Och min kropp visade inte detsamma heller, inga tecken på äl. Men ungefär vid 3/4 mars så fick jag en liten blödning, det måste ha varit min äl för att jag har fått nu på sistone blod vid min äl.

Nu till mitt problem, jag har ömma bröst, jag har fisar som luktar så som vid mens jag har som en underliggande verk i magen men ingen mensvärk över huvudtaget. Ingen brun flytning heller som jag brukar annars få, ingenting. Bara ömma bröst, söt sug, humörsvägningar och pruttar men ingen mensvärk eller brun flytning.

Jag har haft oskyddat sex, men jag hade inte det under de dagarna jag hade äl. Hade för visso det den 28/2,,vilket är 4-5 dagar innan min äl åh spermier kan ju leva så länge, men jag tror ändå inte det hänt något. Men jag fattar bara inte varför jag inte fått nån mensvärk Elr brun flytning. Allt annat har jag men inte det. Jag är medveten om att äl inträffar 14 dagar innan mensens första dag..så jag ska ha imorn eller i överimorgon i åh med att jag tror att jag hade äl omkring 3/4 mars. Snälla hjälp, är så nojjig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-03-16 14:39
    Jag kissar hela tiden också,,kan det vara för att Jae för nojjig som allt detta händer?

• Svar på tråden Är jag gravid?
  • Anonym (Alice)

Ta bara ett test så snart du kan. Om det är negativt och du ändå inte fått mens på ett par dagar skulle jag ta ett till. 

Sen känner jag att jag måste vara jättetråkig och state the obvious, men ha alltid skydd när du har sex i fortsättningen. Vet inte varför du hade oskyddat sex, men du måste alltid se till att skydda din kropp och hälsa. 

• Anonym (hej)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-16 17:06:14 följande:

Jag funderar att ta ett graverat,, men är så nervös på resultatet. Asså fan

Bäst att testa, inget kommer ju iaf bli bättre av att bara undvika det! 
  • Bubbelgum123

Hej alla!

Nu tog jag ett test, det var negativt:)

Då är det bara att min mens är så oregelbunden

• Anonym (Sigrid)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-18 12:23:43 följande:

Hej alla!

Nu tog jag ett test, det var negativt:)

Då är det bara att min mens är så oregelbunden

Så bra! Om du inte har fått din mens på ett par dagar/en vecka skulle jag nog ta ett till test. Testar man tidigt kan man ibland få ett falskt negativt test.

Sen får du bara se till att vara mer noggrann med skydd i fortsättningen. :)
  • Anonym (hej)

Kan vara så att mensen blir sen om man är stressad, så om du tänkt mycket på det och varit stressad kan det vara det som är problemet. Jag trodde en gång förut att jag var gravid och då var jag väldigt stressad, sen när jag hade tagit testet och det visade negativt kunde jag slappna av och då kom mensen dagen efter. 

• Anonym (hej)

Kan vara så att mensen blir sen om man är stressad, så om du tänkt mycket på det och varit stressad kan det vara det som är problemet. Jag trodde en gång förut att jag var gravid och då var jag väldigt stressad, sen när jag hade tagit testet och det visade negativt kunde jag slappna av och då kom mensen dagen efter. 

• Anonym (Sigrid)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-18 15:25:35 följande:

Men jag har testat mig flera dagar efter beräknad mens

Troligtvis är det okej och du är inte gravid, men såna här gånger är det ju såklart bättre att vara på den säkra sidan. 
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-18 18:45:35 följande:

Mm det kan vara så, nästan varit sömnlös om nätterna. Tack för alla svar<3

Hur har det gått, har du fått mens än? Var gravtestet helt blankt? För även ett svagt streck betyder att man är gravid.
  • Anonym (H)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-20 21:52:46 följande:

Jag fick mens idag:) Gravid testet visade om det var ett plus eller ett minus

Vilken tur! Men se till att skydda dig i fortsättningen så du inte behöver oroa dig för en eventuell graviditet.
  • Anonym (Sigrid)
    Bubbelgum123 skrev 2020-03-20 21:52:46 följande:

Jag fick mens idag:) Gravid testet visade om det var ett plus eller ett minus

Så skönt! Se till nu att du alltid använder skydd i fortsättningen. :)
Svar på tråden Är jag gravid?