Hade du åkt till en nära anhörigs begravning, såsom läget är idag?
Ja, som rubriken lyder.
Vi är ca 15 stycken som åker dit från fyra-fem olika orter.
Ja, som rubriken lyder.
Vi är ca 15 stycken som åker dit från fyra-fem olika orter.
Blir ju svårt att inte kramas på en begravning...
Nej. Vi har blivit ombedda att inte resa inom landet för att försöka undvika geografisk smittspridning så då får även begravningar vänta. För den som redan dött spelar det ju heller ingen roll när själva hedrandet och avslutet blir. De som lever och sörjer får anstå med att säga sitt farväl. Det tycks mig som ett litet offer i sammanhanget.
Vi Skulle till Norge men dagen innan stängde gränsen och vi behövde Isf sitta i karantän i två veckor. Så nej vi kunde inte vara med tyvärr :(
Ja om jag kan åka i egen bil och är symptomfri.
Beroende på avstånd och hur jag skulle resa, så skulle jag i alla fall försöka.
Nej. Vi har blivit ombedda att inte resa inom landet för att försöka undvika geografisk smittspridning så då får även begravningar vänta. För den som redan dött spelar det ju heller ingen roll när själva hedrandet och avslutet blir. De som lever och sörjer får anstå med att säga sitt farväl. Det tycks mig som ett litet offer i sammanhanget.
Jag menar att när alla offentliga möten med mera än tio personer är förbjudna i Finland och de är långt efter med smittan så borde vi ha minst lika mycket begränsningar i Sverige. Inte ens begravningar får ha mera än tio personer i Finland. Hur det är i Norge och Danmark vet jag inte.
Ja det hade jag gjort såvida jag var frisk och inte tillhör riskgrupp.
Jag menar att när alla offentliga möten med mera än tio personer är förbjudna i Finland och de är långt efter med smittan så borde vi ha minst lika mycket begränsningar i Sverige. Inte ens begravningar får ha mera än tio personer i Finland. Hur det är i Norge och Danmark vet jag inte.