• Bunny on speed

Fragmenterade ägg - misslyckade IVFer

Jag gjorde två äggplock för några år sedan. Fick ut färre ägg än du, 8 + 11. Av dessa var några omogna, men totalt 12 befruktades. 11 fragmenterade (men det sista var guldägg).

Denna gång fick jag byta medicin och av 10 mogna ägg tog sig 3 till blasto! Fick en cocktail av gonal f och ... fan jag har glömt vad den heter! Var en man skulle blanda själv och ta med spruta, inte penna.

Vi hade dock beslutat att om det inte skulle funka så skulle vi ta embryoadoption utomlands.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Bunny on speed
    anonym989 skrev 2020-04-19 18:59:22 följande:

Hej! Blev du gravid på första insättningen av en av de tre blastocysterna? Så tre av de 11 st fragmenterade blev alltså blastocyster? Vad roligt om det ledde till graviditet!

Nej. Första 2 äggplocken gav 11 fragmenterade plus en blasto som tog sig.

Tredje äggplocket gav 3 blasto, varav en tog sig.
  • Bunny on speed
    anonym989 skrev 2020-04-20 17:15:40 följande:

Förlåt om jag är trög, men med "att de tog sig", menar du att de kunde frysas ner eller att de klarade upptiningen? Jag trodde nämligen att alla blastocyster kan frysas, att det typ var definitionen av det man kan frysa. Men det lät på ditt första inlägg att du blev gravid med guldägget? :) 

Vet inte om de frysta kommer klara tinas upp. Men jag blev alltså gravid en gång på plock 1+2, samt en gång på plock 3. Tog sig = ledde till graviditet.
Svar på tråden Fragmenterade ägg - misslyckade IVFer