Inlägg från: Anonym (Fifty-fifty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fifty-fifty)

Bruna flytningar? Nidblödning?

Miniiimi skrev 2020-03-26 18:38:15 följande:

Hej!

Har gjort en ivf är på ruvardag 13, med ett 2 dagars embryo. Har testat positivt men det är fortfarande ganska svaga streck. Men har fått bruna flytningar, fick lite igår kväll men imorse fanns inget mer men nu på em hade ja lite mer i trosan blandat lutinus :/ vi är 2 dagar ifrån officiella testdagen. Men känner mig kluven och rädd att de är missfall på gång eller är jag en låghormonare? Och är det möjligt att få en nidblödning så här sent?

Nidblödning kommer inte så sent. Det kan vara en oskyldig blödning/gammalt blod, och allt är bra med graviditeten. Men om du samtidigt säger att strecken är väldigt svaga så kan det tyda på att embryot försökte fästa men det inte lyckades. Hur svaga är de? Knappt synliga eller nästan lika starka som kontrollstrecket eller...?

Normalt visar testen positivt då embryot är 14 dagar dvs ?ruvardag 12? med 2-dagars. Har strecken blivit starkare eller svagare? Det kan egentligen vara hur som helst, jag skulle göra ett test varje dag för att se om strecken blir starkare eller inte, det är egentligen det enda du kan göra, förutom ta blodprov men det är svårt på svenska kliniker. Själv hade jag först lite beige flytningar, sedan inget, sedan brunt, sedan inget, sedan rött, sedan inget, och på VUL såg man att embryot avstannat. Men jag hade också blödningar i graviditeten som gick bra. Hoppas det går bra för er, de närmsta dagarna visar mycket tror jag!
  • Anonym (Fifty-fifty)
    Miniiimi skrev 2020-03-26 21:44:21 följande:

Strecken har blivit starkare och kommer fram tidigare, har köpt ett 10pack från testlagret men har läst både och att dem ska va jättebra och vissa har jag läst i efterhand har dem inte alls funkat för. Men dom är dock inte så starka som kontrollstrecket och jag har testat i 4 dagar. Ska ta ett digitalt på lördag tänkte jag. Men de är ju läskigt när det de kommer beige/brunt i trosan. Man är ju rädd för ev missfall.

Om de blir starkare så låter det ju bara bra! Blödningar av olika slag hör till typ 50% av graviditeterna om jag minns rätt, det är iaf vanligt, och av någon orsak vanligare vid ivf sade min läkare. Jag har också hört att olika teststickor är ?jättedåliga? här på FL, men för mig funkar de allra bäst, man ser att strecket bli svagare eller starkare, då kan man lita på det. Clearblue sade gravid 3+ åt mig samma dag som Hcg var 75 och det är verkligen inte ett normalt värde för den veckan... Och missfall var det. Så jag tar Clearblue med en nypa salt, teststickornas styrka litar jag på då de går åt ett och samma håll. Grattis, lycka till :)
  • Anonym (Fifty-fifty)
    Anonym (Jag) skrev 2020-03-27 10:25:00 följande:

"Låghormonare" finns tyvärr ingenting som heter, ingen läkar eller medicinskterm iaf.

Men om du fortfarande är två dagar från testardagen så finns ju hoppet kvar :)

Fast det stämmer inte riktigt heller att testdagen skulle vara nåt särskilt vetenskapligt, lika lite som ?låghormonare? ;) En graviditet syns i 9,9 fall av 10 då det gått 2 veckor efter befruktningen, på ett vanligt test. Att testdagen vid IVF är lagd senare än vid en vanlig graviditet är endast för att tidiga missfall kan sållas bort ungefär. Det finns också det väldigt ovanliga att ägget inte fäster då det borde utan först några dagar senare, det finns faktiskt studier på det även om det är väldigt ovanligt, då syns det senare på testet. Men det finns bara enstaka fall registrerade av detta.
  • Anonym (Fifty-fifty)

Lutinus kan hålla mensen borta förresten. Inte alltid, men det är vanligt. För mig kommer mensen trots Lutinus om det är ET, men först då jag slutat med Lutinus efter en FET.

• Anonym (Fifty-fifty)
    Miniiimi skrev 2020-03-27 15:40:22 följande:

Vad betydet ET och FET? jag har förstått att det kan vara så och allt blir ju så himla osäkert då.

ET embryo transfer (färskt embryo)

FET frozen embryo transfer (fruset embryo)
Svar på tråden Bruna flytningar? Nidblödning?