Anonym (Fifty-fifty) skrev 2020-03-26 21:30:06 följande:
Nidblödning kommer inte så sent. Det kan vara en oskyldig blödning/gammalt blod, och allt är bra med graviditeten. Men om du samtidigt säger att strecken är väldigt svaga så kan det tyda på att embryot försökte fästa men det inte lyckades. Hur svaga är de? Knappt synliga eller nästan lika starka som kontrollstrecket eller...?
Normalt visar testen positivt då embryot är 14 dagar dvs ?ruvardag 12? med 2-dagars. Har strecken blivit starkare eller svagare? Det kan egentligen vara hur som helst, jag skulle göra ett test varje dag för att se om strecken blir starkare eller inte, det är egentligen det enda du kan göra, förutom ta blodprov men det är svårt på svenska kliniker. Själv hade jag först lite beige flytningar, sedan inget, sedan brunt, sedan inget, sedan rött, sedan inget, och på VUL såg man att embryot avstannat. Men jag hade också blödningar i graviditeten som gick bra. Hoppas det går bra för er, de närmsta dagarna visar mycket tror jag!
Strecken har blivit starkare och kommer fram tidigare, har köpt ett 10pack från testlagret men har läst både och att dem ska va jättebra och vissa har jag läst i efterhand har dem inte alls funkat för. Men dom är dock inte så starka som kontrollstrecket och jag har testat i 4 dagar. Ska ta ett digitalt på lördag tänkte jag. Men de är ju läskigt när det de kommer beige/brunt i trosan. Man är ju rädd för ev missfall.