Inlägg från: Akira Öken |Visa alla inlägg
  • Akira Öken

Jag sjuk i 2 veckor. Nu är pappan JÄTTEsjuk. Kan jag vabba för att barnet inte ska sprida smitta?

Anonym (Men??) skrev 2020-03-28 04:18:05 följande:

Men nu handlar det ju inte om någon jävla förkylning, TS man är hemma med 40 graders feber, TS har själv haft corona symptom i två veckor, skärp dig. Läs på!!!! 

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/fragor-och-svar/

Du uppmanar, på ett granska aggressivt sätt, andra att läsa på. Men det är nog du själv som behöver göra det, särskilt de länkar du själv delar. På folkhälsomyndigheten står följande att läsa (kopierat från din länk):

Om en person i familjen är sjuk - måste alla stanna hemma då?

Nej, så länge syskon eller andra familjemedlemmar inte har några symtom kan de göra som vanligt och gå till skolan, förskolan eller jobbet. I familjer eller hushåll där någon är sjuk är det viktigt att vara uppmärksam på symtom. Tänk på vad du kan göra för att inte sprida smittan vidare: Skydda dig själv och andra från smittspridningar.
  • Akira Öken
    Anonym (Men??) skrev 2020-03-28 04:16:23 följande:

För att det pågår en global pandemi som går under namnet covid-19, även kallat coronavirus som gör att folk blir väldigt sjuka och dör. Jag förstår inte hur någon läskunnig har kunnat missa det här? Vabba eller inte så ska barnet vara hemma om en förälder är sjuk med coronavirus eftersom inkubationstiden är 2-14 dagar, smittspridningen är 2.2, så om TS till synes friska barn går till förskolan så kommer hon smitta 2.2 andra barn, som vardera kommer smitta 2.2 andra och så vidare. Det skrivs överallt i media om det här, men om du har missat det helt så föreslår jag att du läser på här:

www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/utbrott/aktuella-utbrott/covid-19/fragor-och-svar/

Om TS måste vara hemma utan lön så måste hon, det går liksom inte att fuska nu. Alla andra har gjort enorma uppoffringar!

Du förlöjligar andra samtidigt som du sprider felaktig information. Var vänlig och sluta med det. Det finns tillräckligt mycket rädsla och oro omkring oss ändå. Vi ska följa de rekommendationer som ges från myndigheterna och det tror jag de allra flesta försöker göra.
Svar på tråden Jag sjuk i 2 veckor. Nu är pappan JÄTTEsjuk. Kan jag vabba för att barnet inte ska sprida smitta?