• H0nd3ndär

Bim Maj 2020

Hoppar försiktigt in här. Enligt flo är BIM 1/5. Men det är högst oklart. Fick min första mensliknande blödning nu i april. Första sedan lillebror föddes jan -19. Ammar fortfarande så det gör det hela än mer opålitligt. Men både jag och maken är sjukt sugna på en 3a och vill helst inte ha så långt mellan barnen.

Tänkte börja tempa i samband med nästa mens. Vilka appar är fortfarande bra? NC? Flo? Andra? Ägglossningstester har jag med här hemma men väntar nog 1-2 cykler med dem.

• H0nd3ndär

Alla ägglossningstest har visat negativt men sista 2 dagarna har tempen legat ca 0.3 grader över tidigare värden så hoppas hoppas ändå det är ett tecken på ägglossning!

Har velat börja jobba på en 3a i snart ett år men shit asså vad amningen kan hämma mensen. Slits mellan önskan att långtidsamma och öka på oddsen för ett till barn. 1-åringen är tuttgalen och jag tycker också det är mysigt. Så hoppas hoppas kroppen hoppar igång själv. Hade 3 dagar mensliknande i början av denna månaden så hoppas det är på gång. Får se om NC hittar äl snart och vad då BIM kan tänkas bli.

• H0nd3ndär

NC har fastställt äl. Nu äl+4. Växlar mellan hopp om att det tagit sig och önskan att vänta en månad.

Min yngsta vart beräknad 3 dagar senare än detta skulle bli. Han föddes 6 dagar före det i slutändan. Vi klarade ganska precis att komma över i januari men minns det som jobbigt att önska "snälla inte december". Hade gärna haft lite mer marginaler denna gång men samtidigt vore det lite häftigt med 2 tidigt januari men olika år. Om det nu tar sig... men det gör det nog inte... ahh... väntan är jobbig.

• H0nd3ndär

Flo säger äl+13 idag, NC äl+5 och jag är inte ens säker på att jag haft äl. Sjukt förvirrande det här :/

• H0nd3ndär
    idorina skrev 2020-04-30 08:27:42 följande:

Ser ni nåt? Äl+10 idag.

Kaaaanske något svagt. Hoppas!

Roligt att det sakta sakta börjar ramla in plus! Imorgon börjar maj på allvar. Hoppas det närmsta tiden trillar in många många fler!
  • H0nd3ndär
    Viktoria104 skrev 2020-04-30 13:37:16 följande:

Hur tidigt kan man börja testa om man har BIM 10 maj? Är så ivrig att jag har tagit något enstaka testa redan nu! 

Jag brukar snarare tänka äl+ istället för bim- . Jag brukar börja testa äl +9/10 någongång. Vad det är i bim- är olika för olika personer.
  • H0nd3ndär
    barnlängtanochpcos skrev 2020-05-01 11:13:39 följande:

Blir så trött på min kropp ...

Gick av p-piller till 1 april. Har använt NC och tempat. Trodde att jag hade ägglossning 22/4 (kroppen hade alla tecken på det), men appen ville inte bekräfta med tillräcklig temperaturökning. Istället satte den mig till att jaga ägglossning med LH-tester igen, och vill nu att jag ska ha ägglossning på söndag. Kan tilläggas att RFSUs tester kommer upp så negativa det bara går. Hade 36,26 i temp imorse, vilket är rätt lågt för mig. Runt mens ligger jag på 36,7-8.

Känner inga tecken på det, men däremot känns det som att mensen kan vara på ingång. Har förr haft en cykel på ca 32 dagar, men NC vill ha mig till 45+ dagar. Är på cd 31, äl +9 och hade rostfärgat blod på pappret imorse. Fick genast mensvärk av det.

Vad händer, tror ni? Skulle ha BIM 5/5, är det mens, nidblödning eller bara kroppen som jävlas? Och om det inte är mens - när kan jag då ta ett grav.test?

Inte alls konstigt att kroppen knäppar sig om de precis slutat med p-piller. Gjorde min med sist jag slutade. Är nog tyvärr vanligt att det tar ett par månader innan det rättar till sig och blir mer regelbundet igen.
  • H0nd3ndär
    barnlängtanochpcos skrev 2020-05-01 13:16:30 följande:

Jo, jag vet. Bara skrämmande, för med pcos har man väldigt oregelbundna cykler, och vissa har väldigt sällan mens. Jag är en av dem. Kunde lätt ha cykler på 120 dagar innan jag började med p-piller. Hade hoppats på att p-pillerna skulle hjälpa kroppen lite på traven med att kickstarta, men vi får se. Just nu kan jag inte få hjälp av sjukvården eftersom jag inte redan är under någon slags behandling ...

Förstår din frustration!

Har inte pcos själv men ville ha barn tätt men iom att amningen för min del verkar ha varit ett fantastiskt bra preventivmedel har det gått åt skogen. Lär bli minat 2 år mellan dem, troligen längre. Fick första lätta blödningen (3 dagar) i början av april sedan avslaget tog slut och som kaaanske kan ha varit mens. 12 månader efter att vi egentligen ville börja försöka... sjukt frustrerande det med.
  • H0nd3ndär
    Jessyhs skrev 2020-05-01 16:05:24 följande:

Tog detta nu när jag kom hem från jobbet.. Nu är de på riktigt va? Jag drömmer inte??

Grattis!

När blir bf?
  • H0nd3ndär

Cd 30 och idag positivt på äl-testerna. Hoppas bara kroppen släpper ett ägg nu med! BIM borde då bli någongång 16-18 maj. Helt ok även att det blir en mastodontcykel.

• H0nd3ndär
    Vemvetintejag skrev 2020-05-02 13:36:19 följande:

Är på Cd16 och fortfarande inget positivt på äl-testen... Har BIM cirka 15e och är rädd att jag inte kommer ha ägglossning alt. kort lutealfas!

Vilken cd har ni ägglossning ungefär?

Denna gång fick jag positivt först cd30. Men min kropp är pågång att vakna efter min förra graviditer och har bara haft en kort mens sedan dess. Så tänker att det säkert tar ett tag tills det börjar normalisera sig.

Innan hade jag äl på dag 17-18 någonting med en cykel på 28-29 dagar. Har haft äl rätt sent och relativt kort fas den sista. Får se om det blir så nu mwd längre fram wller om mönstret ändrat sig.
  • H0nd3ndär
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-05-02 17:20:45 följande:

Sitter också o väntar på ÄL, den är seg att komma denna gång. Har tagit test de senaste dagarna och tog dagens och det såg ut såhär ???????? Kan ägglossning vara på gång tror ni? Det undre strecket har ökat i färg från det estet jag tog igår.

Hoppas!
  • H0nd3ndär

Dagens tester. De två som visar är ägglossningstester. Men iom att jag är på cd30 tog jag även det andra men tvärblankt. Skum kropp.
  • H0nd3ndär

Jag hade positivt på äl-testerna igår. Mycket svagare idag men ändå bara lätt temp-stegring nu på morgonen. Är det då sörst sannolikhet att äl sker idag? Eller har den redan skett?

• H0nd3ndär
    88sandra skrev 2020-05-04 05:52:22 följande:

ÄL +9 idag, BIM -3. Inga symptom än, aningens ömma bröst bara vilket inte är konstigt. Jag har inte märkt av någon nidblödning heller. Tror inte på graviditet den här månaden. Märker de flesta av symptom innan plusset?

Det är verkligen svårt att koppla bort tankarna från graviditet! Än så länge har jag inte testat, men det är svårt att låta bli.

Ingen aning men alla har iaf inte symptom innan. Jag har många gånger kännt mig mer gravid när jag inte varit det än när jag faktiskt vart gravid. Har en 7-åring och en 1-åring hemma och inga mf/ma i bagaget.
  • H0nd3ndär

Alltså jag blir så less på min kropp :/ Äl-testerna gav en tydlig stegring på cd30. Började redan kvällen innan för att va starkare än kontrollstrecket hela cd30 för att sedan vara svagt cd 31. Äl-flytningarna vart där med och jag kände i äggatockarna. 1-2 dagar efter positivr äk-test har jag haft grym amningsaversion (ammar forfarande min snart 1,5-åring ganska mycket). Allt det tyder på en ägglossning men idag cd33 vart tempen låg. Alltså ingen tempstegring. Blir galen på detta. Snälla kropp kom igång!

• H0nd3ndär

Äl+5 och sedan 2-3 timmar blöder jag lite. Tyvärr tror jag snarare på "tidig" mens än nidblödning. Tempen störtdök imorse och äl+testet visade + alldeles för sent i cykeln. Tveksam till om något ägg ens släppte då tempen vart skum hela cykeln.

Så tackar för mig och är samtidigt glad för att mencykeln ändå bara blev 35 dagar och att kroppen äntligen äntligen är pågång (sisådär 1 år efter att vi egentligen tänkt försöka på syskon)! Hoppas se så få av er som möjligt i juni-tråden!

Svar på tråden Bim Maj 2020