barnlängtanochpcos skrev 2020-05-01 11:13:39 följande:
Blir så trött på min kropp ...
Gick av p-piller till 1 april. Har använt NC och tempat. Trodde att jag hade ägglossning 22/4 (kroppen hade alla tecken på det), men appen ville inte bekräfta med tillräcklig temperaturökning. Istället satte den mig till att jaga ägglossning med LH-tester igen, och vill nu att jag ska ha ägglossning på söndag. Kan tilläggas att RFSUs tester kommer upp så negativa det bara går. Hade 36,26 i temp imorse, vilket är rätt lågt för mig. Runt mens ligger jag på 36,7-8.
Känner inga tecken på det, men däremot känns det som att mensen kan vara på ingång. Har förr haft en cykel på ca 32 dagar, men NC vill ha mig till 45+ dagar. Är på cd 31, äl +9 och hade rostfärgat blod på pappret imorse. Fick genast mensvärk av det.
Vad händer, tror ni? Skulle ha BIM 5/5, är det mens, nidblödning eller bara kroppen som jävlas? Och om det inte är mens - när kan jag då ta ett grav.test?
Inte alls konstigt att kroppen knäppar sig om de precis slutat med p-piller. Gjorde min med sist jag slutade. Är nog tyvärr vanligt att det tar ett par månader innan det rättar till sig och blir mer regelbundet igen.