Bim Maj 2020
Hoppar också in då jag fick min mens igår.
Oregelbunden mens så rätt BIM vet jag efter att ägglossningstesten visat positivt, men preliminär 16:e maj.
Hoppar också in då jag fick min mens igår.
Oregelbunden mens så rätt BIM vet jag efter att ägglossningstesten visat positivt, men preliminär 16:e maj.
Brukar era ägglossningstester vara fortsatt starka efter ägglossning? Kan inte minnas att mina brukar se ut såhär, dom brukar gå ner tillsammans som innan ägglossning
Jag är på cd10 och fick äntligen blinkande gubbe idag.
Ni andra som använt/använder testen med blinkande gubbe och fast gubbe, hur mycket sex rekommenderar ni? Eller är det kanske bäst med varje dag fram till dagen efter den fasta gubben kommer upp? Det är första gången jag använder dessa tester så blir lite osäker.
Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...
Vet inte riktigt hur jag lägger till mig i listan, så någon får gärna hjälpa mig. Bim 17/5 :) Jag kör ÄL-test varje morgon 6 dagar innan ÄL (min cykel är väldigt oregelbunden o ibland har jag ÄL 5 dagar efter sista mens, ibland 8 dagar efter sista mens) vet någon om det ger olika svar beroende på om jag tar det på morgonen eller på eftermiddagen? Har hittills bara tagit på morgonen, då jag hört att morgonurinet ska ge bäst svar.
Jösses vad dagarna går långsamt! Testar och testar för att få positivt på äl-test och sen blir det väl en ännu längre väntan efter det. Haha har lovat mig själv också att inte testa innan BIM, får se hur det går...
Finns det några här som använt clearblues dyrare ägglossningstester? Har de funkat bra för er?
Jag är inne på dag 7 (cd16) med blinkande gubbe nu och är så trött på skiten.
Vet inte om kroppen krånglar pga missfallet i mars eller att det faktiskt är normalt att vara fertil så många dagar innan ägglossning?? Jag har oregelbunden mens så kan ha ägglossning lite senare men då borde väl testerna inte visa att man är fertil så tidigt? Fattar ingenting.
Funderar på att kanske gå tillbaka till teststickor för att kunna jämföra strecken men vet inte.
Är inne på dag 9 med blinkande gubbe nu, dvs ingen LH-ökning. Köpte dock vanliga ägglossningstest och fick detta resultatet nu. Är inte det positivt? Eller vad tror ni?
Blir så förvirrad.
Blir galen snart på dessa ägglossningstester.
De senaste dagarna har testen ökat fint, igår för första gången vart teststrecket starkare än kontrollstrecket de båda gånger jag testade (morgon och kväll). Idag har jag tagit 3 tester, de två första (morgon och runt kl 13) vart mycket svagare. Tog ett till nyss vars teststreck blev starkare än kontrollstrecket.
Förstår inte varför det går upp och ner??? Borde väl bara bli svagare. Vet iaf att det inte handlar om att jag druckit mycket/lite innan testerna.
Har någon haft samma? Hur vet man när man har ägglossning? Haft ÄL-flytningar igår och för 2 dagar sedan och har haft molvärk/stickningar i magen i typ 2-3 dagar nu. Är inne på cd21 idag.
Hur långt innan ägglossning brukar ni få ÄL-flytningar samt molvärk/stickningar?
Det är krångel tolka stickor, jag testade en hel cykel för att se hur det uppför sig. Och man ska alltid testa samma tid, sen har vissa snabb o kort stegring.
Gå över till digitala, ett test om dagen och slippa tolka, invänta glad gubbe :)
Nu sist hade jag tom rund ring på morgonen på Cd12, men kände att nu är fasen äl på g (har snabb stegring) tog ett nytt några timmar efter och gick direkt till fast glad gubbe (vissa kan få blinkande flera dagar). Eg äl-testar jag inte då jag har bra koll på äl, men hade test hemma. Äl-flytningarna började två dagar innan väldigt rikligt så jag visste det närmade sig, brukar komma två dagar före.
Skriv ner allt i en app som du känner/ser/upplever så lär du dig din egen cykel. Jag kollar även tappen :)
Jag slutade helt med kaffet men dricker ett glas cola då och då (innehåller en del koffein) för att bara hålla "humöret" uppe :)
Har även börjat ta folsyra. Någon som också tar det här?
Hade ägglossning någon gång mellan 2-4 maj och hade sex innan samt under de dagarna.
Har den senaste tiden haft molande värk i magen av och till, är på ÄL+6 cirka. Är det någon som känt lika? Kan man ens känns av symptom såhär kort efter?
Tack för svar! Jag tycker att jag känt av molande värk varje dag sedan ÄL. Jag känner igen det du beskriver kring stickningar i magen och även mot ryggen.
Jag funderar på att vänta till BIM. Enligt NC har jag BIM 17 maj och ska försöka vänta till dess.
När har du tänkt att testa?
Vågar tro lite på detta...hjälp så nervöst! Snälla öka...
Funderar på att köpa testa tidigt test imorgon. Vilket märke skulle ni rekommendera? (Måste gå att köpa i affär, orkar inte vänta på leverans) är alltså bim-4 imorgon och vill ha ett test som kan mäta så tidigt :)
Grattis till er som plussat!
Men ni som plussat eller har barn sedan tidigare, när har ni kunnat plussa tidigast med vanligt test? Dvs inga testa tidigt.
Känner mig jättegravid men testa tidigt har visat negativt dessa tre dagar (ÄL+7 till ÄL+9, vet jättetidigt). Vill inte köpa fler då jag redan har 10 vanliga hemma. Men hur många dagar efter ÄL ungefär brukar man kunna ta dem?