• idorina

Bim Maj 2020

Hej! Jag hoppar gärna in här. Blir första försöket för oss denna månad, har äl i början på nästa vecka och BIM 4 maj. Har en dotter på 2 år sen förut :)

• idorina
    Undrandee skrev 2020-04-19 15:07:51 följande:

Hur ofta har ni sex när ÄL närmar sig? Min ÄL förväntas ske nästa helg. Är det optimala att ha sex varannan/var tredje dag fram tills nästa helg nu?

Vi har vanligtvis sex 2 ggr/veckan. Jag tycker det känns lite lite, min partner tycker det räcker för att vi ska ha en chans till bebis...

Vi har sex varannan dag nu. Men det är pga att min sexlust äntligen är tillbaka efter typ 2 år utan ????
  • idorina
    Tyckfrihets skrev 2020-04-22 22:52:06 följande:

BIM 4/5

Mensvärk, flytningar och humörsvängningar. Är inte särskilt hoppfull denna månad, känns som det brukar göra inför mens. :/

Har också beräknad bim 4/5, men min menscykel är mellan 22-30 dagar, så det är svårt att säga. Känner inget annorlunda alla än, men tänker att det är alldeles för tidigt att känna nåt än.
  • idorina

När kommer ni börja testa er för ev graviditet? Jag är på äl+3 idag så är ju ett tag kvar här.

• idorina
    kolsyrade skrev 2020-04-24 19:02:54 följande:

Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...

Jag dricker extremt sällan. Men ikväll tänkte vi mysa lite och dricka nåra öl. Är på äl+3 idag.
  • idorina
    Fnattilur skrev 2020-04-24 20:15:24 följande:

Förrutom att alkohol kan ge skador hos fostret, kan redan små mängder försämra chanserna att bli gravid. Jag tror att jag har läst att hormonerna inför ÄL påverkas negativt, men jag är osäker. Hittar inte källan. Men därför har jag bara tagit ett en eller två glas vin precis när min mens kommit. Om det varit helg då dvs. Har svårt att låta bli helt, det är ju så gott att få njuta av ett glas, speciellt när mensen kommit och allt annat känns blä. Mellan ÄL och mens vågar jag inte chansa.

Alla gör ju som dom vill. Men veckan innan jag plussade med min dotter så hade vi en riktig festarvecka i Rättvik. Det är väl inget jag rekommenderar, men jag visste inte att jag var gravid och det var inget jag gick och tänkte aktivt på.
  • idorina
    Fnattilur skrev 2020-04-24 21:42:34 följande:

Ja absolut! Jag drack vin mellan ÄL och BIM innan jag plussade med dottern för 12 år sedan. Pga av min ålder nu så har jag svårt nog ändå att bli gravid, så därför avstår jag nu när jag vet om det. Eller ja, inte helt då. ;)Intressant! Ja, jag har slutat dricka kaffe helt btw. :)

Hur gammal är du nu? Apropå kaffe... Huuur ska man kunna sluta? Haha, jag dricker 3-4 koppar på jobbet men max 2 hemma.
  • idorina
    Nykär15 skrev 2020-04-25 07:56:21 följande:

Tips! Koffeinfritt kaffe, hjälper mig mycket. Men väl gravid smakar kaffet urk för mig så då vill jag ändå inte ha...

Socker äter jag knappt, gillar bättre salt :)

Men hjälper det verkligen mot huvudvärken? Koffeinfritt kaffe alltså.
  • idorina

Någon här som tempar? Hur mycket är det normalt att tempen kan gå upp vid ev graviditet? Jag är på äl+6 idag och har 38,3. I normala fall ligger jag på 36,9.. Inga sjukdomskänningar alls så det känns så konstigt. Sist jag hade över 38 var jag superdålig liksom..

• idorina
    Supertrio skrev 2020-04-26 18:39:32 följande:

ÄL+5 idag. Tiden går så fruktansvärt långsamt.. Kan inte bestämma mig för när jag ska börja testa? Fick ett tidigt MF i januari och testade då ÄL+10 första gången (ett svagt streck). Vill gärna få ett tydligt streck men det är ju så svårt att hålla sig fram till BIM! När ska ni börja testa?

Jag kommer börja äl+10, vilket är på fredag. Kan inte hålla mig längre hahah. Hade lovat mig själv att typ vänta 1 vecka efter bim, men jag klarar inte av det. Går fan på nålar.
  • idorina
    Supertrio skrev 2020-04-26 18:39:32 följande:

ÄL+5 idag. Tiden går så fruktansvärt långsamt.. Kan inte bestämma mig för när jag ska börja testa? Fick ett tidigt MF i januari och testade då ÄL+10 första gången (ett svagt streck). Vill gärna få ett tydligt streck men det är ju så svårt att hålla sig fram till BIM! När ska ni börja testa?

Jag kommer börja äl+10, vilket är på fredag. Kan inte hålla mig längre hahah. Hade lovat mig själv att typ vänta 1 vecka efter bim, men jag klarar inte av det. Går fan på nålar.
  • idorina

Äl+8. Något ömma bröstvårtor och uppblåst, rapar typ hela tiden.. Undra om man ska våga testa på fredag?

• idorina

Äl + 9 idag. Sjuk mensvärk som går bak till ryggen. Blankt test imorse dock.

• idorina
    Nykär15 skrev 2020-04-30 08:51:20 följande:

Jag ser nåt svagt!! Vad spännande!!

Jaa! Igår var det helt blankt och idag ser man nåt svagt. Hoppas det blir starkare nu bara.
  • idorina
    Zamaso1 skrev 2020-05-02 20:46:39 följande:

Ni som har plussat nu, har ni några symptom? Isåfall vad för några?

Molvärk på kvällarna. Annars inget. Glömmer bort att jag ens är gravid.
Svar på tråden Bim Maj 2020