• NiMi12

Bim Maj 2020

Andra försöket startar vi nu. Har en liten på 10 månader och är supertaggad på att försöka ge honom ett syskon <3

Min mens var tre dagar sen den här månaden. Men idag kom den. Så jag lägger in mig på BIM listan och börjar med rosenrot idag :)

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

13/5 AngelaS, Linjana

15/5 Vemvetintejag

20/5 fruitloop, NiMi12

27/5 123fjäril

• NiMi12
    Wifey. skrev 2020-04-30 22:59:18 följande:

Finns det några här som använt clearblues dyrare ägglossningstester? Har de funkat bra för er?

Jag är inne på dag 7 (cd16) med blinkande gubbe nu och är så trött på skiten. 

Vet inte om kroppen krånglar pga missfallet i mars eller att det faktiskt är normalt att vara fertil så många dagar innan ägglossning?? Jag har oregelbunden mens så kan ha ägglossning lite senare men då borde väl testerna inte visa att man är fertil så tidigt? Fattar ingenting. 

Funderar på att kanske gå tillbaka till teststickor för att kunna jämföra strecken men vet inte. 

Jag använder dem. Jag har haft en månad med bara blinkande gubbar och blev gravid den månaden. Och andra månader med 9 dagar blinkande sen fast.

Så det är inte kört för dig :)
  • NiMi12
    Cykelstöld skrev 2020-05-11 16:55:50 följande:

Jag är på ÄL +6 idag, inga känningar eller symtom än, bara ovanligt mycket flytningar. Jag har på känn att det inte tog sig dock, känns bara så :( Men det är kanske bara för att inte känt något än och jag försöker förbereda mig mentalt på nya tag. Är ju fortfarande väldigt tidigt.. Känns bara väldigt hopplöst idag.

Exakt samma här, är på äl +7

Förbereder mig också på nya tag.
  • NiMi12
    Cykelstöld skrev 2020-05-12 09:05:27 följande:

Hur känns det idag för dig? Tänker du testa denna cykel?

Jag känner mig lite mer hoppfull idag, men pessimisten i mig argumenterar emot minsta hopp jag känner haha. Jag vill inte bli besviken.

Det känns ingenting. Brände lite i livmodern igår. Men det kan lika gärna ha varit tarmarna har jag lärt mig.

Jag har gett upp hoppet så jag tror inte jag kommer testa alls utan inväntar blödning. Borde får mens på onsdag nästa vecka.

Härligt att du känner dig lite hoppfull idag. Det är en bra känsla :) När ska du testa?
  • NiMi12
    Cykelstöld skrev 2020-05-12 12:03:03 följande:

Jag testar nog på torsdag, då är det BIM -4 och ett testa tidigt borde ge resultat då. Jag känner inte direkt heller något, precis som du, och ökade flytningarna verkar saknas idag. De lilla andra symptom som jag har är så otroligt små att det är snarare rent önsketänkade som får hjärnan att spela spratt på en tror jag.

Du känner din kropp bäst själv såklart så jag ska inte säga åt dig att hålla fast vid hoppet, men jag håller tummarna för dig! Om inte denna cykel så nästa.

Då väntar jag med spänning till på torsdag :)

Ökade flytningar har minskat för mig också idag.

Jag vågar nog inte ha ett hopp eftersom jag hade så tydliga tecken sist. Men vem vet, kanske annorlunda den här gången :)
  • NiMi12

Äl +13 idag och orkade inte vänta längre med att testa. Har varit så säker på att jag är gravid.

Så jag tog ett CB digital och jag hade rätt, gravid 1-2 veckor kom upp :)

Andra gången jag testar rosenrot, har blivit gravid båda gångerna :)

Andra försöket för oss och jag är över 40 år. Tack kroppen :) Nu håller jag tummarna för att det lilla livet stannar.

• NiMi12
    emmsenj skrev 2020-05-17 11:09:09 följande:

Åh grattis! Får jag fråga, varför rosenrot? Och när i cykeln har du tagit det? Funderar på att prova men vet inte riktigt hur det ska användas.

Tack :)

Rosenrot för att jag läste så många som provade det. Får äl tidigare i cykeln och därmed längre lutealfas vilket är bra. Upplever också mer flytningar kring äl vilket är bra om ägget ska fästa.

Jag har tagit rosenrot från första mensdagen till fast gubbe (alltså 12-36 timmar innan äl).

Jag rekommenderar det starkt, såklart. Två graviditeter tack vare rosenrot skulle jag vilja säga :)
Svar på tråden Bim Maj 2020