• Mortiscia80

Bim Maj 2020

Hoppar in i den här tråden! Lägger till min bim utifrån Flo-appen.

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

13/5 AngelaS

15/5 Vemvetintejag

20/5 fruitloop

27/5 123fjäril

• Mortiscia80
    SailorMoonshine skrev 2020-04-20 13:06:49 följande:

Spännande! Håller tummarna för oss alla :)

Ska tillägga att jag slutade med P-piller vid årsskiftet och inte alls har koll på min menscykel ännu, men verkar ha väldigt lång cykel just nu.. förra månaden 33 dagar! Inte så kul med mindfuck när man började tro att man var gravid där ett tag...

Har nu testat Rosenrot och Bisolvon, samt Zink/selen.. typ "nu kör vi, all-in"!

För någon månad sedan var min cykel hela 40 dagar :s Det var inte kul... Bara negativa stickor och inte ens mens så man fick börja om. Men nu ligger vi i fas! :D ÄL vilken dag som helst.

Jag har förresten kört med multivitaminen Mitt val - Kvinna, efter det verkar cykeln ha stabiliserat sig lite mer, eller så är det en slump pga lugnare liv snarare, men det är ju ändå nyttigt att äta.
  • Mortiscia80
    SailorMoonshine skrev 2020-04-22 12:52:59 följande:

Va skönt att höra att fler haft jobbigt långa cykler, måste varit jobbigt med 40 dagar Mortiscia80! Man känner sig ju lurad av som egen kropp när man plötsligt börjar få massa symptom och börjar känna sig jävligt gravid och sen kommer den där mensen- game over!

Men än så länge är jag i ingenmansland på ÄL+6 idag.

Det är värre än så, mina cykler har sedan förra sommaren varit allt från 23-40 dagar långa :s Kortast när jag började mäta och sedan bara längre och längre... Senaste var en perfekt 28:a iaf :)

Man blir liksom lite ledsen och less till slut på alla de där tecknen som "kan vara gravid, eller bara att man ska ha mens" och så händer inget. Nu är det bim om ca två veckor iaf och jag fick världens märkligaste smärta i livmodern idag så ÄL lär jag iaf ha haft x)

Lycka till så länge :D
  • Mortiscia80

Bim på onsdag men jag kunde inte hålla mig så jag testade idag, har ju ett nyköpt 20-pack stickor hemma så då kan man testa ofta :) Och nu är det spännande! :D För när jag la ifrån mig stickan så såg jag absolut inget annat än kontrollstrecket MEN jag tycker mig minsann se ett svaaagt rosa streck längre ner :D Nu lär jag väl testa varje morgon till bim bara för att se om det verkligen är så x)

• Mortiscia80
    Fnattilur skrev 2020-05-02 07:11:44 följande:
    Oj vad spännande! Ja nu MÅSTE du ju testa vidare och se om det blir starkare! :) Håller tummarna!
    Tack! :D Jag kommer väl tillbaka om ett par dagar och informerar er, eller kanske varje dag! xD Haha!

Någon frågade om symptom och det enda jag känt har varit ömmande bröst tre dagar nu samt att magen varit "bubblig" utan att det kommit från tarmarna, går inte att beskriva bättre. Eftersom jag haft en svag migrän sedan igår som brukar indikera kommande mens var jag rätt ledsen och säker på att det inte blev något den här gången heller... men nu har jag ju testat iaf :D

Önskar jag kunde visa bild, jag har ingen makroinställning eller liknande så det blir bara suddigt och otydligt oavsett hur jag försöker fota :s
  • Mortiscia80
    Zamaso1 skrev 2020-05-02 20:46:39 följande:

Ni som har plussat nu, har ni några symptom? Isåfall vad för några?

Fick vad jag tror är svagt plus imorse. Detta har jag haft de senaste dagarna:

Ömma bröst. Bubblig mage, men som inte kommer från tarmarna. Sjukt trött igår, så pass att jag sov någon timme på soffan som jag aldrig klarar annars, inte ens när första barnet var bebis och man hade sömnbrist. Har haft lättare migrän som kommer från nackbesvär. Lättare yrsel ibland. Lite molande mage. Har varit väldigt frusen också.
  • Mortiscia80

Ok, jag tog ju första testet igår morse, sedan igår kväll eftersom jag hade bruna flytningar och blev orolig, och så nu imorse igen, för man vill ju se om det blir tydligare streck x) Även om de fortfarande är svaga så måste jag påstå att samtliga är positiva :D Så det verkar som om det lyckades till slut!

Lycka till ni andra :)

• Mortiscia80

Ja, jag behöver ju knappast fråga om det är positivt :) För ett par dagar sedan var det ju väldig svagt, men om det till o med syns på bild får man väl säga att det är officiellt :D

Jag lämnar den här tråden nu och önskar er andra lycka till :)
Svar på tråden Bim Maj 2020