• Trocazero

Bim Maj 2020

Hej, hoppar in här också.

Denna ägglossningen blir vårt femte försök, vi har ett barn sen tidigare som blev till på första, så tålamodet är redan i botten, haha.

Bim ska vara 3/5, men hade en konstig början på cykeln. Hade tre dagars mens, kortaste laget för mig men inte omöjligt. Tog tre dagar sen tänkte jag ta första ÄL-testet och då var det helt plötsligt starkt. Tänkte att det nog var nåt skumt, men sen tog det 24 h så igår kväll fick jag superont precis som jag brukar få vid ÄL, fast ännu mer. Fick även på vänster sida, får nästan alltid på höger? Vet inte om det hade med det att göra. Men isåfall innebär det ÄL på CD7, vilket ju är supertidigt och konstigt. Men jag har nyss börjat tempa så den får väl visa om det var ÄL eller inte, vi tar inga chanser oavsett och har massa sex, haha.

Bim

3/5 Majja92

3/5 Trocazero

• Trocazero
    AngelaS skrev 2020-04-16 11:07:19 följande:

Jag ska ta ett test imorgon direkt när jag vaknat... Håll tummarna för mig ladies! 
    Skulle mensen komma ändå så är det ett hemskt spratt kroppen spelar mig.

Håller verkligen tummarna!! :D 
  • Trocazero
    AngelaS skrev 2020-04-16 17:50:35 följande:

Jag kunde givetvis inte hålla mig med att testa imorgon, utan gjorde testet idag efter jobb. Och svaret? Fick ett STORT pluss! Är så chockad så vet inte vart jag ska ta vägen här hemma. Trodde aldrig att detta skulle ske. 
    I nuläget har jag inga symptom alls utan bara en riktigt kraftig mensvärk. 

Så jag säger tack för mig i denna tråd och önskar er alla all lycka i maj! Stora kramar!!

Åh men vad skoj, grattis!! Lycka till med graviditeten nu! 
  • Trocazero
    Undrandee skrev 2020-04-16 16:12:30 följande:

Blir inte klok på min ägglossning!

Förra månaden på CD 12 och 13 fick jag "glad gubbe"

fick sen "glad gubbe" igen en vecka senare, alltså CD 19-21.

Idag på CD 12 är det "glad gubbe" igen på samma dag som förra månaden?!

Vad händer?? :O

Vad konstigt! Hur ser stickorna ut CD14-18? Är de blanka då? Jag är inte så bra på de digitala, testade dem första ÄL men det var både dyrt och lite oklart, jag gillar att titta på streck mer, haha!
  • Trocazero

Jag hade ÄL igår enligt stickor och smärta, haha, så vi har kaninat hela helgen (och kör nog två gånger idag för säkerhets skull...). Nu måste det väl ändå bli nåt denna gången, haha! Vårt femte försök denna gången. Har haft sex mer sällan andra gångerna men nu slog vi på stort med 1-2 ggr per dag sen i fredags, haha. Såhär såg mina ÄL-test ut denna cykeln.

• Trocazero
    Meri95 skrev 2020-04-21 14:39:17 följande:

Hade äl förrigår enligt stickorna, vi körde exakt så som er????Fick mensvärk vid äl +2 idag, har bim 4/5 . Hoppas det blir nåt. när har du bim?

Skoj!!! Har BIM 3/5 så det blir ju typ samtidigt. Jag hade ÄL-värk igår och har fortfarande lite idag, som vanligt mest till höger men har även haft lite svagt till vänster. Skumt men kan ju vara pga allt sex haha...
  • Trocazero
    Undrandee skrev 2020-04-21 16:04:22 följande:

Alltid så svårt det där med när ägget släpper efter positivt resultat. Vissa säger 24-48 timmar , andra 12-36 som du sa. Men det känns ju som större chans innan ÄL dagen, än samma dag. Så då väntar jag in förhoppningsvis ett positivt ÄL-test!

Jag skulle säga sex dagen du plussar på ÄL-stickan och sen dagen efter ÄL (2 dagar efter positivt ÄL test alltså). Då kanske han lite mer ork också, en hel dags vila, haha.
  • Trocazero
    Undrandee skrev 2020-04-21 23:23:03 följande:

Tack snälla för ditt svar! <3

Känner mig sjukt ensam i den här sitsen. :(

Hur gjorde ni för att få till det mera? Just nu känns det som om jag bara väntar på ÄL och det känns lite trist, men man blir nästan besatt efter att försöka varje månad.

Jag vet inte om jag vågar meddela honom när jag får positivt ÄL-test. Han vill det, men hsn har ju sådan otrolig prestationsångest, så jag är rädd att han inte kommer kunna genomföra sex då när jag verkligen har positivt på ÄL-stickan.. :(

Jag vill kunna prata om min oro och vad jag känner just nu med honom, men det känns bara "dumt" då han är mycket mer lugn än mig att få till en graviditet.

Jag får lätt hjärnspöken, tror inte han älskar mig längre då vi har sex så pass sällan, eller känner att jag kanske tvingar på honom en graviditet då han vet hur mycket det skulle betyda för mig att få bli gravid och att han nästan gör deet här för min skull mest.

Tack för jag får skriva av mig här när jag inte kan tala med någon annan om detta <3

Det låter som ni har det tufft, jag förstår verkligen att du blir ledsen. Kan ni gå kanske till en terapeut tillsammans för att få prata ut om det? Ni ska ju hålla många år, förhoppningsvis, så låt inte detta förstöra för er. Om ni kan prata om det och försöka lösa det nu så kanske det blir lättare för honom att ha sex också. Om ni inte kan gå till terapeut, vore det nog ändå bra om ni pratade om det så ni kan förstå varann bättre, kanske? Massa kramar, förstår verkligen att du är ledsen!
  • Trocazero

Den här tiden mellan ÄL och BIM... alltså sååå seg?! Tar evigheter innan en får testa ju. Och då har jag ändå hittat stickor som mäter sjukt lågt hCG i urinen denna gången, haha! (5 mlU/mL!) Men embryot börjar producera hCG först ca dag 8 efter ÄL, så att få ett plus innan det är ju ändå kört. Tänkte försööööka hålla mig till dag 10 men det är ju nästan omöjligt...

• Trocazero
    Undrandee skrev 2020-04-22 23:51:23 följande:
    Jo jag vet jagär föt ivrig. Vill inte missa en endaste ägglossning. Men vi pratade och han tycker jag är för på om att ha sex så pass mycket vid ägglossning. Dock ledde det till sex ändå ikväll helt oplanerat så jag får försöka lugna mig. Men lättare sagt än gjort alltså!
    Vad tufft för er båda. Småbarnstiden är, för många, tuff för ett förhållande, så om du blir gravid och ni vill fortsätta tillsammans så kanske det är en bra idé att försöka reda ut era problem. Hjärta  Jag tror ni skulle ha mycket nytta av att få hjälp av någon att prata. 
Svar på tråden Bim Maj 2020