• Zamaso1

Bim Maj 2020

Hoppar på denna tråden med!

Har försökt få barn i 2 års tid nu ( även med hjälp av letrozol) 4 MA på vägen utan att de kan hitta något fel. Ska göra några försök till innan vi hoppar på ivf tåget, som jag hoppas vi slipper). Man vill ju helst att det ska gå den vanliga vägen. Lite halv osäker på bim men borde vara runt den 5/5!

• Zamaso1
    AngelaS skrev 2020-04-16 17:50:35 följande:

Jag kunde givetvis inte hålla mig med att testa imorgon, utan gjorde testet idag efter jobb. Och svaret? Fick ett STORT pluss! Är så chockad så vet inte vart jag ska ta vägen här hemma. Trodde aldrig att detta skulle ske. 

I nuläget har jag inga symptom alls utan bara en riktigt kraftig mensvärk. 

Så jag säger tack för mig i denna tråd och önskar er alla all lycka i maj! Stora kramar!!

Grattis! Hoppas allt går som de ska :)
  • Zamaso1
    Undrandee skrev 2020-04-19 16:09:50 följande:

Men åh, drömmen ju! Ni känner lika stor lust/ork bägge två? Nu såhär 5e försöket, har det börjat kännas mindre kul med sex. Sambon får prestationsångest och känner sig trött oftast, och jag blir sur ovh grinig innerst inne om han inte kan genomföra sex. =(

Det här med att ligga efter ett schema tar på orken/lusten efter ett tag .. vi har hållt på så i ca 2 år.. man saknar det spontana och den känslan som är när det INTE är planerat.

Håller tummarna för alla oss här att det snart är våran tur! <3
  • Zamaso1
    Undrandee skrev 2020-04-21 15:02:53 följande:

Vad tror ni? Jag väntar på att min ÄL ska ske den 25e. Har inte fått något positivt ÄL-test ännu.

Men nu är min partner sjuk i halsfluss och känner sig väldigt låg på energi så han känner sig absolut inte sugen på mer sex än nödvändigt som han kallade det. Dagen innan måste ju kunna vara tillräckligt, eller? Eventuellt samma dag som ÄL-testet blir positivt?

Oj dålig tajming! Men någon dag innan äl och samma dag iallafall hade jag satsat på :)

Jag fick en tom ring imorse på mitt äl test men började på känningar nu under dagen så tog ett nytt nu, och nu blev de blinkande gubbe :D har tid imorgon för att kolla när det e daga för ovitrelle! Hoppas hoppas de blir imorgon eller torsdag iallafall :) för en gångsskull känner jag mej lite hoppfull nu denna gång :)
  • Zamaso1
    Supertrio skrev 2020-04-22 05:26:54 följande:

Jaha då var ägglossningen över och den här lååååånga väntan till att få ta ett test börjar!:/ Varje dag känns ju som en vecka när man väntar på detta! Någon som också precis haft ÄL? Symptom-söker ni?:)

Jag ska på ett extra ul idag och se om jag ska ta ovitrelle idag! Så bör ju ha ägglossning kanske imorgon? Första gången med sprutan denna gången för mig :) ja känner av under ett par dagar under äl att ja har lite små ont i magen o lite stick känslor i brösten o de har ja nu :D
  • Zamaso1
    Undrandee skrev 2020-04-22 12:16:59 följande:

Då var det dags igen! Fick detta precis. Är det idag jag ska satsa på sex, eller imorgon? Brukar alltid få positivt under 2 dagar dock, men jag lär inte få till så mycket sex med partnern som jag önskar som sagt.

Ska jag våga berätta detta för honom och riskera han får prestationsångest, eller bara försöka förföra?

Om det ger honom prestationsångest kanske det är bra att försöka förföra honom först? Om inte det går så kanske du lite försiktigt får säga som det är, tror det bästa hade varit idag och imorgon iallafall?

Jag vet hur det är med någon som får prestationsångest.. han va tvungen att lämna ett spermaprov under våran utredning och det blev stressigt och tillslut skällde jag ut honom ( riktigt elakt då, men vi båda skrattar åt det nu efterråt) men tillslut så fungerade det iallafall ;D

Hoppas det ordnar sig för er! <3
  • Zamaso1
    Undrandee skrev 2020-04-22 12:58:43 följande:

Jag berättade ändå för honom. Reaktionen var inte det bästa jag hoppades på. Känslokallt, fåordigt... jag tror inte han vill. Det är så jag känner, annars hade han velat ha mer sex med mig. Känns mer som han undviker sex. Jag vart så ledsen av hans reaktion så jag bara la på telefonen till och med.

Jag vet inte vad jag ska göra. Känns som om ag får lägga mig i barnafrågan nu

Men :( blir helt stum! Jag kan ju inte yttra mig något då jag inte vet eran situation/ hur erat förhållande är... men jag förstår att du blir ledsen! Det hade jag med blivit.
  • Zamaso1
    Undrandee skrev 2020-04-22 15:25:46 följande:

Ja jag saknar ord jag med. Förra månaden ville han ge denna månad en ärlig chans och ville veta när jag fick ägglossning. Nu när dagen ätligen är här igen, då reagerar han såhär!

Jsg är beredd att inseminera mig nu, men hsn vill inte att jsg blir mamma till ett barn han inte är pappa till?! Jag fattar ingenting. Sa att det är väl ändå mitt beslut om han nu inte vill ha barn med mig.

Ta ett ordentligt prat med han vad han vill och inte vill, annars är det självklart ditt beslut! Du bestämmer över din kropp och vad du vill göra! :)
  • Zamaso1

ÄNTLIGEN positivt äl test! Nu blir de ovitrelle :) sen är det bara vänta och hoppas på ett positivttest om ca 14 dagar ;D 2års kämpande kanske kan vara över nu?

• Zamaso1
    kolsyrade skrev 2020-04-24 10:59:28 följande:

Så var ägglossningen och första riktiga försöket över... Känns väldigt lång till bim, 6/5 enligt appar men tror att det är 5/5 egentligen. Vill inte testa innan, blir så besviken av negativa test, men känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna hålla mig. Så nu börjar symtomletandet snart, har dock haft alla möjliga symtom tidigare utan att vara gravid så tar det inte för seriöst. Tänker att nidblödning, tempdipp och en temp som inte går ner är det jag får leta efter :)

Vi fick till det i princip varje dag fram till äl. Trodde att maken skulle ha lite prestationsångest och inte vilja ligga på beställning, men han tog mer initiativ än jag. Får se hur det går framöver.

Däremot när vi låg på själva ägglossningsdagen gjorde det så ont. Kändes helt öm inuti och hade världens molvärk i äggstockarna ett par timmar efter. Det var inte så skönt, är det någon som har samma? 

Jag har bim runt de datumen också, så långt bort!

Jag blir också öm och sådär under ägglossning, ibland kan jag få riktigt ont i magen men sen tänker man ju bara på att det ska bli ett barn någongång så man biter ihop ändå. Hemskt då sex ska va nått skönt/fint, inte göra ont lixom. Men vad gör man inte ? Haha
Svar på tråden Bim Maj 2020