• kolsyrade

Bim Maj 2020

BIM 7/5 ungefär här. Ska börja med älstickor första gången så får se om det ändras, har inte riktigt klurat ut hur mina cykler ser ut. Andra försöket blir det för oss.

Tycker inte jag har ordentliga älflytningar, det hade jag alltid förr om åren. Är det bisolvon som gäller då kanske? Andra tips?

• kolsyrade
    Fnattilur skrev 2020-04-13 14:21:12 följande:

BIM-lista

1/5 JARB

3/5 Majja92, Trocazero 

4/5 Fnattilur

6/5 Kolsyrade

9/5 Supertrio

Lägger in mig själv på bim-listan. Är på cd4 idag, brukar ha äl runt dag 11-13 men ska använda äl-stickor för första gången, ska bli intressant. Får hem Natural cycles i morgon också efter att ha tempat med vanligt termometer en dryg månad. 
  • kolsyrade

CD7 för mig så det börjar närma sig äl. Tänkte att jag skulle ta tester den här månaden för att få stenkoll men börjar känna att det kanske blir för mycket press. Önskar att jag kunde vara en sådan som bara kunde vara lite avslappnad och låta det hända men icke :) 

Har äl-värk sedan igår och det känns jättetidigt. Inga älflytningar men det har jag inte alltid numera... 

Har däremot precis fått hem Natural cycles så tänker att temperaturen borde tydliggöra när jag hade äl. Försöker ligga minst varannan dag från och med idag, så missar förhoppningsvis inte allt för mycket. 

• kolsyrade
    AngelaS skrev 2020-04-16 17:50:35 följande:

Jag kunde givetvis inte hålla mig med att testa imorgon, utan gjorde testet idag efter jobb. Och svaret? Fick ett STORT pluss! Är så chockad så vet inte vart jag ska ta vägen här hemma. Trodde aldrig att detta skulle ske. 
    I nuläget har jag inga symptom alls utan bara en riktigt kraftig mensvärk. 

Så jag säger tack för mig i denna tråd och önskar er alla all lycka i maj! Stora kramar!!

Oj vad kul, grattis!!
  • kolsyrade

Börjar närma sig äl, använder inte tester men efter att ha analyserat mina senaste cykler verkar den ligga runt dag 13. Precis efter att appen säger att jag haft äl får jag ömma bröstvårtor. Inte så farligt men känns när jag tar på dem. Någon som har samma?

Så nu ska vi bara försöka ligga på, vi har vanligtvis sex ungefär en gång i veckan så det är lite omställning. Vill helst ha varje dag men inte säker på om maken orkar det. Idag fick vi till det iallafall men är nog lite tidigt.

• kolsyrade

Så var ägglossningen och första riktiga försöket över... Känns väldigt lång till bim, 6/5 enligt appar men tror att det är 5/5 egentligen. Vill inte testa innan, blir så besviken av negativa test, men känner jag mig själv rätt kommer jag inte kunna hålla mig. Så nu börjar symtomletandet snart, har dock haft alla möjliga symtom tidigare utan att vara gravid så tar det inte för seriöst. Tänker att nidblödning, tempdipp och en temp som inte går ner är det jag får leta efter :)

Vi fick till det i princip varje dag fram till äl. Trodde att maken skulle ha lite prestationsångest och inte vilja ligga på beställning, men han tog mer initiativ än jag. Får se hur det går framöver.

Däremot när vi låg på själva ägglossningsdagen gjorde det så ont. Kändes helt öm inuti och hade världens molvärk i äggstockarna ett par timmar efter. Det var inte så skönt, är det någon som har samma? 

• kolsyrade
    Zamaso1 skrev 2020-04-24 11:35:16 följande:
    Jag har bim runt de datumen också, så långt bort!

Jag blir också öm och sådär under ägglossning, ibland kan jag få riktigt ont i magen men sen tänker man ju bara på att det ska bli ett barn någongång så man biter ihop ändå. Hemskt då sex ska va nått skönt/fint, inte göra ont lixom. Men vad gör man inte ? Haha
    Håller tummarna! Tänkte du testa innan? 

Det är väldigt märkligt av naturen att göra så att det gör ont när man är som mest fertil, suck. Men som du säger, bara att bita ihop! 
  • kolsyrade
    Zamaso1 skrev 2020-04-24 12:16:25 följande:
    Ja vet inte, för vad ja har förstått de som så blir det ju positivt av ovitrelle och det har jag tagit. Så jag måste vänta iallafall tills efter dag 10 eller nått. Dudå?
    Vill helst vänta till bim, blir så besviken av negativa tester, men jag lär inte kunna hålla mig. Kanske testar framåt äl+12 åtminstone...
  • kolsyrade

Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...

• kolsyrade

Tack för alla snabba svar! Då fortsätter jag med något enstaka glas alkohol innan bim och ska försöka lägga ner snuset (även om det är på låg nivå, långt ifrån varje dag). Onico lät som ett utmärkt alternativ Skrattande

Svar på tråden Bim Maj 2020