• Ellilor

Bim Maj 2020

Arneliis skrev 2020-04-23 18:22:26 följande:

Så spännande, hoppas verkligen det e det. Jag har varit så säker att det inte kommer bli något denna månaden då vi inte fick till det runt äl. Men är det möjligt att spermierna klarar sig i 3 dagar? Nu fick jag lite hopp ändå.

Jag och min sambo hade sex 5, 4 och 3 dagar innan ÄL i mars och jag blev då gravid så det är fullt möjligt så tappa inte hoppet ännu. För mig slutade det i tidigt missfall tyvärr så nu blickar vi mot vårt andra riktiga försök. Vi vet inte om vi ska vänta tills efter att Jag haft en mens eller om vi ska köra på en gång, vet ju inte om jag ens får ÄL nu direkt efter missfallet. Lycka till, håller tummarna för dig!
  • Ellilor

Jag måste rådfråga lite här och höra vad ni tror. Jag fick missfall den 13 april i vecka 6+0 och blödde kraftigt i 2 dagar, sedan övergick det till medelflöde i en till två dagar för att sedan bli lindrig och nästan obefintlig, var i princip enbart blodblandad flytning på pappret någon gång då och då. Den 20 april, en vecka efter missfallet, så var jag till gynekologen för att se så att allt kommit ut. Graviditetstestet som togs då visade knappt ett sträck och när hon gjorde ultraljudet så sade hon att allt var ute och att jag var helt sluten och vi kunde börja ha sex torsdag-fredag denna veckan, ca 10 dagar efter MF. Har knappt blödigt alls sedan besöket, utan mest haft flytningar som ibland varit lite färgade, fram till just torsdag då jag på kvällen fick mer som en blödning igen. Vi avvaktade med sex och igår så tilltog blodflödet till som en vanlig mens igen. Detta har gjort mig helt förvirrad efter det gynekologen sade om att jag var sluten. Fick igår också som vanlig mensvärk, lite mer stickningar kanske. Kan det vara så att jag har fått mens nu i stället, knappt två veckor efter MF? Vad tror ni? Kan tillägga att själva blödningen från missfallet luktade förjävligt tyckte jag, inget konstigt enligt BM och gyn då MF kan lukta som avslag, men jag har inga barn sedan tidigare så vet ej om det var just avslag det luktade. Den "nya" blödningen luktar inte så. Helt lost känner jag.

Svar på tråden Bim Maj 2020