• MandisM

Bim Maj 2020

Hallå där!

Första försöket för oss att bli gravida men ett lillasyskon till vår 2,5 åring ????

BIM 1/5 eller 2/5 jag och NC är inte riktigt överens ????

Lite molvärk/stickningar i magen samt en enorm trötthet och lite ömma bröst änsålänge men kan ju lika gärna vara skedgravid ????

Tror att jag är på ÄL+7 nu och med lilleman testade jag positivt ÄL+11.

Lycka till allihop!

• MandisM
    Fnattilur skrev 2020-04-26 07:06:45 följande:

Hej! Jag är på ÄL+8 idag så samma som dig. Har dock 15 dgr lutealfas så BIM först 4/5. Jag plussade också på ÄL+11 med min yngsta. :) Jag har inga symtom alls, möjligen lite molvärk men det hör till vanligheterna den här perioden för mig. Hur många försök tog det för er förra gången?

Kul!

Jag kan nog inte hålla mig ifrån att testa på onsdag :)

Alltså, det gick på första försöker förra gången så det känns to good to be true om det skulle gå nu första gången igen
  • MandisM

Uppdaterad igen! :)

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90, MandisM

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets, Meri95, Weloty

5/5 Barnlängtanochpcos

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

7/5 Zamaso1, 88Sandra

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

11/5 Sanal1, Kidrauhl

13/5 AngelaS, Linjana

15/5 Vemvetintejag

19/5 Emi1993

20/5 fruitloop, NiMi12

21/5 NurseMom

24/5 Tildasafira

27/5 123fjäril

30/5 Ann3h

• MandisM

[quote=80363656][quote-nick]vegaveravegavera skrev 2020-04-27 11:10:16 följande:[/quote-nick]Hej alla! 5 dagar kvar till BIM nu! Är på 4e försöket. Hade sex 4 gånger runt ÄL (på ÄL, dagen innan ÄL, tre dagar innan och fyra dagar innan) sen inte så mycket mer. Blev lite trött av att försöka så intensivt, har inte gjort det föregående månader utan bara legat som vanligt 2 ggr i veckan kanske och hoppats att pricka typ. Har inte heller gravtestat mig innan utan har bara väntat på mensen, men tänkte om jag inte skulle köpa lite testa tidigt stickor nu i veckan. Dom brukar väl funka från BIM-5? Vill bara veta om det funkade eller inte denna månad, så jag kan gå vidare och ta lite barngörarledigt fram till nästa ÄL... Har inga speciella symptom, tunga ömma bröst men det är ju lika gärna pms. Har inte så mkt hopp denna månad. Någon mer som ska testa tidigt i veckan?[/

Jag tänker testa på ondsdag eller torsdag ÄL+11 på onsdag :)

• MandisM

Då illamåendet kom som ett brev på posten så var jag tvunget att ta ett testa tidigt idag på ÄL+10 och visst är det ett streck!! Är helt i chock!!

• MandisM
    SailorMoonshine skrev 2020-04-27 23:22:53 följande:

Äl+ 9 fick jag spökstreck typ grå svaga som man såg om man vinklade, på rfsu-stickor.

Äl+10 Igår, svagt plus på rfsu-stickor som ändå kunde misstolkas..

Äl+11 idag. Imorse svagt men ändå starkare plus på rfsu än igår. Ikväll starkare på likadan sticka så jag tog ett clearblue digital som visade gravid 1-2 veckor!

Känns helt sjukt och väldigt tidigt att testen gav utslag, men jag är säker på att jag hade ägglossning 16 april pga många och noggranna tester och ordentliga ägglossningsmärtor. Chocken tar nog några dagar innan den lägger sig..

Jag önskar er alla som kämpar på, varmt lycka till! Ge inte upp, jag vet att det gör ont i hjärtat av motgångar och krossat hopp. Jag håller tummarna för er alla! <3

Grattis!! Då borde vi va väldigt nära varandra! ????
Svar på tråden Bim Maj 2020