• Cheneyney

Bim Maj 2020

MsPinnipeds skrev 2020-04-29 05:15:38 följande:

Hej!

Jag tänkte att jag hoppar gärna in här. Jag hängde här på familjeliv i höstas, men valde att joina några hemliga grupper på fb och fastnade mer där. Nu är vi inne på vår 13de månad och allt känns väl sådär tillochfrån men jag tar det oerhört bra ändå, med det är ett helt resultatslöst år utan ett enda plus.

Eftersom de flesta i grupperna blivit gravida så blir det ibland mer gravidsnack än annat tyvärr, så jag känner att jag behöver andra starka själar som kämpar mot ett plus. Så jag hoppas att det går bra att jag hänger på hos er? :) 

BIM beräknas 17/5

ÄL beräknas i slutet av veckan 

Känner med dig! Vi är också inne på vårt 13de försök denna månad. Tar det bättre nu än vad man gjorde kring typ försök 8, haha.

Vi är anmälda till utredning nu dock, men med corona lär det ju ta evigheter innan vi blir kallade över huvud taget...

Man får kämpa på helt enkelt, och försöka holla hoppet uppe :) är på äl+5 nu och väntan är värst.
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-04-29 05:36:38 följande:

Ja precis! Samma här, det blev värre runt månad 9 för oss, men nu är jag så energisk och glad ändå så min sambo blir ju nästan rädd haha 

Åh vad skönt att ni är anmälda. Hos oss tar de inga nya patienter, men de satte oss inte i kö heller så vi kämpar på själva. 

När är din BIM? Hur lång är din lutealfas?

Jag tycker det är som mest olidligt när man har 4-5 dagar till BIM

Haha, min sambo känner nog lite samma.

Jaha, ni kan inte ens anmäla er? Så tråkigt. Jag hann nog anmäla oss i sista stund för ca en månad sen. Då sa hon tom att hon trodde dem skulle kunna hålla vårdgarantin, men det tror ju inte jag. Hoppas på hösten om inget hänt.

Förhoppningsvis lugnar sig detta snart. Är skönt att iaf veta att man har en utredning som backar upp om mensen fortsätter komma.

Min lutealfas är 12 dagar, men cykeln varierar mellan 25-27 dagar, så jag har satt bim på dag 28, vilket då blir nästa fredag 8/5.

Brukar tempa och ta äl-stickor men har slutat göra det för att slippa stressen, så vet därför inte exakt vilket datum äl var, men gissar på 24/4 på vad kroppen visade.

Ja verkligen, 4-5 dagar innan är värst. Så är det dessutom långhelg på det, kommer gå låååångsamt, haha :)

Har du lång eller "normal" cykel?
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-04-30 02:33:01 följande:

Nej de sa att de inte kör kösystem nu eftersom de inte visste hur länge den här pandemin kommer pågå. Det var bara att förlika sig med tanken på att detta kan ta tid helt enkelt! 

Vad skönt att ni ändå hann anmäla er i tid. Bara att veta att man kommer vidare om det inte tar sig tror jag gör en del för ens sinnesro 

Relativ regelbunden med andra ord. 

Ja min cykel är 28-29 dagar. Lutealfasen är 15 dagar, så kort väg till ÄL, men en fruktansvärd lång väntan till BIM. 

Jag både ÄL-testar och tempar, jag får lite mer ro av det, men än värre är det när man ska invänta BIM och valet om man skall testa tidigt eller inte. 

Åh men BIM hyfsat snart för dig då då 

Inte varit inne på några dagar, tog en stund att hitta inlägget att svara på, haha.

Hoppas tiden går fort iaf, och att corona dämpats till hösten om det skulle vara så. Är alltid skönt att veta att man har en backup plan.

Skönt att vara regelbunden, men håller med, har nog hellre lite kortare lutealfas. Men du kanske testar före bim? :)

Ja, nu börjar det närma sig. Är ändå ganska lugn, sugen på att testa men har kunnat hålla mig från det. Har noll och inga symptom mer än att jag är dödligt trött, och det kan ju bero på annat också. Kanske testar på torsdag, men får se hur det känns under veckan.
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-05-05 09:58:57 följande:

Hehe nä det blir ju några inlägg i tråden varje dag så det blir ju svårt att hitta vad man letar efter ibland

Ja men jag tror att det löser sig på något sätt till slut. Jag känner mig lugnare nu än på flera månader :)

Ja men visst är det? Jag är glad över att ha min regelbundna cykel när jag hör hur jobbigt det är med att inte veta ungefär när BIM är.

Det har gått upp och ned med att testa tidigt. Vissa gånger testar jag och vissa inte, beror lite på hur otålig jag känner mig

Brukar du testa tidigt?

Åhh låter spännande! Håller alla mina tummar här för att det är en bra trötthet ;)

Haha känner igen det, har testat tidigt några gånger, ibland kan jag hålla mig till mensen kommer. Tydligen mindre otålig vissa månader.

Några av våra närmsta vänner berättade i helgen att de var gravida med första barnet beräknat i slutet av året, hade ju varit fantastiskt att få vara gravida ihop.

Dem lyckades på första försöket, precis som det andra nära kompisparet vi har som har barn. Är överlycklig för deras skull, samtidigt lite avundsjuk.

Man slits lite mellan hopp och förtvivlan där ibland.
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-05-10 14:28:02 följande:

Hur har det gått för dig?

Åhh jag vet den känslan! Min bror och hans tjej annonserade sin graviditet för ett tag sedan och de lyckades på första försöket. Mitt hjärta sprack i flera miljoner bitar och jag satt där i flera timmar och bara vet ihop.

Min bror har barn med en annan tjej sedan tidigare och de lyckades också då på första försöket.

Jag blev ju såklart jätteglad för deras skull och det ska bli så roligt att bli faster igen men ändå så kände jag mig så sorgsen för min egen olycka.

Det är så många känslor på en och samma gång.

Har ni barn sedan tidigare?

Mensen kom, som väntat... Bryt ihop, sen bit ihop.

Det är bara att ge sig på det igen! Vi är peppade, och har sedan ett tag tillbaka en alkoholfri dryck på kylning som vi ska fira med när vi lyckas. Hoppas bara den inte hinner gå ut innan dess.

Hur går det för dig? Hur många dagar efter äl är du?

Ja, det är en så konstig känsla. Man blir så himla glad för deras skull, samtidigt helt knäckt för sin egen. Att då sitta och prata bebis en hel kväll är smått hjärtekrossande.

Nej, vi har inga barn sen innan. Blev oplanerat gravid i dec 2018, blev missfall i vecka 6, vi har försökt sedan dess utan resultat. Snart 1,5 år, helt galet.
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-05-11 14:28:30 följande:

Åh nej! Så tråkigt :(

Kämpa på! Snart får ni er stjärna

Håller tummarna och tårna för att denna cykeln blir er tur!

Åh vilken härlig idé! Hoppas ni får poppa den snart och att den inte gå ut ur datum först! :D

Jo det går så sakta här! Är på ÄL+ 8 så det är 7 dagar kvar innan vi vet, men har inga symptom så har inga förhoppningar just nu.

Jag går på min jobbvecka idag så det är bara jobb, sova och äta en vecka framåt så det är skönt

Det är ju helt sjukt att ni gått så länge utan resultat! Tiden bara försvinner

Vet du hur länge till ni behöver vänta tills ni får en tid till utredning?

Ja, känns lite peppande var gång man öppnar kylen, att snart, snart så ska det bannemig vara vår tur att fira! :)

Snart så vet du! Inga tecken på mens heller? Noll symptom kan ju vara ett symptom i sig :)

Skönt att hålla sig upptagen, då är bim snart här. Kommer du testa något mot helgen eller du håller dig?

Har ni barn sen innan förresten?

Ja det är galet. Känns som ett helt liv sedan, samtidigt som det känns som igår. Nu lever man bara 2 veckor i taget och längtar bara framåt hela tiden. Känns som det varit svårt att njuta av nuet på samma sett som förr. Har som tur är alltid fullt upp med jobb, sambo och häst. Hästen betyder något otroligt mycket och har hjälpt mot att gräva ner sig totalt.

Bra fråga. Jag ringde sjukhuset i mitten på mars, och då trodde hon jag pratade med att dem skulle klara att hålla vårdgarantin t.o.m. Men det innebär ju mitten på juni, och på sommaren stänger ju dem ner vad jag förstått det som. Sen kom ju dessutom corona vilket nog bromsat ner en del.

Jag är inställd, och hoppas verkligen, på att vi kommer in till hösten. Men man vet ju såklart aldrig.
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-05-13 06:30:17 följande:

Åhh jag ska nog också hitta något vi kan fira med när dagen kommer :D 

Nej inga tecken på mens ännu, men jag märker oftast inte att min mens kommer förrän det runnit igenom någon stans o.O 

I bästa fall får jag en redig molvärk några timmar innan. Jag gav mig på rosenrot för några månader sedan och då fick jag sån mensvärk att jag fick feber :/ 

Det är sant, så länge mensen inte kommit så finns ju hopp :) 

Åhh jag är så himla sugen att testa, men jag ska försöka hålla mig tills måndag. Jag har bara ett test hemma 

Nej inga barn. Har aldrig varit gravid innan heller (som jag vet något om)

Ja eller hur! Vi skulle egentligen rest i vintras var tanken men jag skulle ju i mitt huvud vara gravid då... Haha så dum man känner sig

Åhh vad härligt med häst! Då har du fullt upp med andra ord :) 

Aj då! Ja både corona och sommar gör ju att allt tar så mycket längre tid! Jag hoppas ni får en tid redan tidigt i höst för utredning förutsatt att ni såklart inte lyckas först själva! ;) 

När blir nästa ÄL ungefär?

En bra idé, för det kommer ske! :D

Haha ojdå, hoppas iaf att den inte dyker upp oavsett! 13e gången gilt liksom! Aldrig testat rosenrot, men folk verkar ha väldigt varierande resultat av det så tror inte jag vågar.

Smart ändå, jag har massor med test hemma, blir så himla mycket svårare att hålla sig då. Bättre att ha 1 åt gången.

Åh, jag tänker exakt samma! Man typ planerar inte in vad som helst för att man tänker att man ändå ska bli gravid. Nu lär det ju dessutom inte gå att resa på ett tag heller.

Jag har hittat ett jobb med 1 års betald förutbildning som jag vill söka. Men gör inte det för jag tänker att vi ska ju ändå få barn snart, bättre att stanna på det säkra jag har och byta efter. Men ja, nu så här 1,5 år senare kunde jag bytt för länge sen, haha.

Usch, ja det hoppas jag med, helst hoppas jag såklart vi sätter det på nästa försök och slipper utredning och allt sånt, men men, vi får se :)

ÄL är nästa fredag(ca) , så nu börjar man tagga till igen. Säger inte till sambon när exakt när jag har det, säger bara att så, nästa vecka blir det ligga av xD

Nu närmar sig bim med stormsteg för dig!
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-05-17 03:43:55 följande:

Hehe så dumma saker man har för sig när man vill bli gravid :D Men rosenrot kommer jag aldrig att prova igen. 

Jag har märkt att har man inga test hemma så finns det en risk att man ger sig på ÄL-testerna, inte för att de kan tala om att man är gravid... Men har man för många test hemma så blir det "Ja men jag har ju så många så ett gör ju inget"

Åhh jag håller tummarna för er här nästa helg! :) 

Haha, jag säger till både i god tid innan och när jag får positivt ÄL-test. xD 

Åhh ja! Men min temp sjönk drastiskt igår så nu är mensen på ingång, frågan är om man får lyxen att den kommer idag

Eller hur, jag gick tom på svindyr zonterapi några månader. Man tar till alla möjliga medel, griper tag i vartenda halmstrå.

Jag har inga äl tester, gjorde det typ ett halvår men min cykel var så regelbunden och tyckte det blev dyrt så jag slutade. Men gravtester har jag köpt hem, några stycken, hehe...

Verkstan har redan startat, så nu blir det varannan dag hela veckan. Säger jag exakt när äl är till min partner får han prestationsångest, så då kommer han inte. Men att säga under en vecka funkar mycket bättre.

Nu är man så peppad, nu får man iaf försöka! :D heja heja!

Åh nej vad tråkigt! Hoppas den kommer igång fort isf, så ni kan ladda om batterierna och satsa på en februaribebis istället. 14e gången gilt, jag hejar på oss!! :D

När har du nästa äl?
  • Cheneyney
    MsPinnipeds skrev 2020-05-19 17:05:44 följande:

Ja eller hur! Man gör verkligen allt man kan för att lyckas

Min är också så regelbunden så jag hade kunnat skippa, men kontrollbehovet runt ägglossning bestämmer haha

Vilka märken på gravtest har du hemma? Om jag får fråga

Den kom smygandes på kvällen i söndags haha men skönt att slippa vänta så man kan komma igång snart igen. Det är bara att bryta ihop och sen ladda om :)

Jo men tror på nästa ägglossning runt 1/6 så får vi hoppas på en 14de gången gillt.

Heja er! Kom igen nu det gyllene ägget! :)

Testlagrets tror jag det är. Köpte väl en 20 st, så har man massor. Hört negativt om vissa märken, men dem flesta pratar positivt om det. :) har någon digital också, men den används ju inte i första taget direkt.

Ja, ska den ändå komma kan den lika gärna komma direkt så man kan ladda om. Går fort till äl!

Är själv på cd 15 idag, tror faktiskt jag hade äl igår. Vaknade upp jättevarm, nästan svettig och det gör jag oftast bara efter äl. Isåfall har vi prickat in det fantastiskt bra, men kör på några dagar till för säkerhets skull. Hoppas dessa 2 veckorna går fort nu, nu är det vår tur! :D
Svar på tråden Bim Maj 2020