Inlägg från: SailorMoonshine |Visa alla inlägg
  • SailorMoonshine

Bim Maj 2020

Hoppar in här också. Första riktiga försöket någonsin och beräknad Bim 1/5 enligt Flo-appen men ev några dagar tidigare enligt Maya-appen. ÄL+4 idag och man vill ju bara att tiden och dagarna ska gå lite snabbare..tick tack tick tack!

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets

6/5 Kolsyrade, Undrandee

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

13/5 AngelaS

15/5 Vemvetintejag

20/5 fruitloop

27/5 123fjäril

• SailorMoonshine

Spännande! Håller tummarna för oss alla :)

Ska tillägga att jag slutade med P-piller vid årsskiftet och inte alls har koll på min menscykel ännu, men verkar ha väldigt lång cykel just nu.. förra månaden 33 dagar! Inte så kul med mindfuck när man började tro att man var gravid där ett tag...

Har nu testat Rosenrot och Bisolvon, samt Zink/selen.. typ "nu kör vi, all-in"!

• SailorMoonshine

Såg att några föll ur. Uppdaterad lista. Tror alla är med nu :)

1/5 JARB, Silverpilen, Arneliis, Majja92, SailorMoonshine, Kullan90

2/5 vegaveravegavera

3/5 Trocazero, myownworstenemy

4/5 Fnattilur, idorina, Tryckfrihets

6/5 Kolsyrade, Undrandee, Mortiscia80

9/5 Supertrio

10/5 LiinnB

13/5 AngelaS, Linjana

15/5 Vemvetintejag

20/5 fruitloop

27/5 123fjäril

• SailorMoonshine

Va skönt att höra att fler haft jobbigt långa cykler, måste varit jobbigt med 40 dagar Mortiscia80! Man känner sig ju lurad av som egen kropp när man plötsligt börjar få massa symptom och börjar känna sig jävligt gravid och sen kommer den där mensen- game over!

Men än så länge är jag i ingenmansland på ÄL+6 idag. Ja Majja92 jag har också Bim 1/5 och jag har försökt att inte känna efter så mycket. Men nu är det liksom oundvikligt ändå. Jag har inte känt så mycket alls hittills, men nu börjar det kännas lite skumt med typ fladder/vibrationer vid ena äggledaren och typ som att "man känner äggledarna", och när man ställer sig upp snabbt som att man "sträcker nåt"/sticker till lite lätt vid livmodern/äggledaren. Svårt att beskriva. Sen lite ryggvärk som smyger sig på samt trötthet och mer flytningar. Allt är säkert bara symptom på pms eller nåt. Har du känt nåt med Majja92? Nån annan? :D

Fnattilur smart att dela upp väntan sådär! Bra tips :)

Undrandee, svårt läge det där :/ jobbigt för dig och er! Jag har svårt att ge dig råd, men angående äl-test så tror jag man ska köra den dagen man får positivt så kanske simmarna väntar i äggledaren och tar emot ägget? Men jag är ingen expert allt detta är så nytt för mig. Lycka till!

• SailorMoonshine

Va skönt att höra att fler haft jobbigt långa cykler, måste varit jobbigt med 40 dagar Mortiscia80! Man känner sig ju lurad av som egen kropp när man plötsligt börjar få massa symptom och börjar känna sig jävligt gravid och sen kommer den där mensen- game over!

Men än så länge är jag i ingenmansland på ÄL+6 idag. Ja Majja92 jag har också Bim 1/5 och jag har försökt att inte känna efter så mycket. Men nu är det liksom oundvikligt ändå. Jag har inte känt så mycket alls hittills, men nu börjar det kännas lite skumt med typ fladder/vibrationer vid ena äggledaren och typ som att "man känner äggledarna", och när man ställer sig upp snabbt som att man "sträcker nåt"/sticker till lite lätt vid livmodern/äggledaren. Svårt att beskriva. Sen lite ryggvärk som smyger sig på samt trötthet och mer flytningar. Allt är säkert bara symptom på pms eller nåt. Har du känt nåt med Majja92? Nån annan? :D

Fnattilur smart att dela upp väntan sådär! Bra tips :)

Undrandee, svårt läge det där :/ jobbigt för dig och er! Jag har svårt att ge dig råd, men angående äl-test så tror jag man ska köra den dagen man får positivt så kanske simmarna väntar i äggledaren och tar emot ägget? Men jag är ingen expert allt detta är så nytt för mig. Lycka till!

• SailorMoonshine
    Majja92 skrev 2020-04-22 17:59:40 följande:

Åh så spännande! :D Låter väldigt lovande! När ska du börja testa? jag har en markant ökning av flytningar, aldrig haft såhär innan! Hoppas det är ett bra tecken :)

Ja det är spännande och läskigt och pirrigt :D samtidigt som jag tänker att äsch allt är bara inbillning och ägget dog och det kommer bli "game over", vågar inte tro för mycket..

Shit va nervigt när tänkte du börja testa Majja92?!? XD

Och hur tänker ni andra ungefär?

Jag tror jag kommer att vänta så länge jag pallar för jag märker ju vilken jävla testgalning jag blir!! Helt sjukt ni skulle bara veta hur mkt pengar det gick till äl-testerna.. och förra månaden när jag ett tag trodde att jag var gravid så gick det ett antal tester å stickor men alla blanka förstås.

Jag har förövrigt nu nån väldigt lätt värk/mensvärk, lätt ryggvärk frusen till å från..nåt händer men det kan ju va inför mensen liksom. Jag har käkat p-piller i 15år så jag har noll koll på kroppens signaler. Kvinnokroppen är ett stort mysterium för mig hehe
  • SailorMoonshine
    kolsyrade skrev 2020-04-24 19:02:54 följande:

Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...

Jag har druckit kring vid äl, eller när jag trodde att den var men sen visade det sig ändå att den inträffade några dagar senare än Flo förutspådde. Sen har jag inte druckit efter äl även om det säkert är lugnt och jag dömer ingen som väljer att dricka då heller. Jag tänker att jag kör på taktiken att dricka vid ev tillställningar från mens och fram till äl.

Nikotinet, mitt kära snus är har jag bytt ut mot Onico (nikotinfritt snus) men får jag ett fett minus med mens å allt så köper jag riktigt snus igen och snusar lite av det kanske fram till äl igen. Snusar 1-2 snus om dagen så hinner kanske inte ens göra slut på en dosa.

Måste vara jobbigare för rökare tänker jag, för snusare finns ju alternativet nikotinfritt snus men det finns ju inga nikotinfria cigaretter och det är väl för många själva rökningen som är en stor del av beroendet förutom nikotinet. Visst ja det finns ju e-cigg/vejpar där man kan röka nikotinfria alternativ (vad det nu är som finns i vejpar typ nån slags olja?!?) Men jag undrar det där med vejpandet, kan det vara farligt vid graviditet?? Någon som vet?
  • SailorMoonshine

Äl+ 9 fick jag spökstreck typ grå svaga som man såg om man vinklade, på rfsu-stickor.

Äl+10 Igår, svagt plus på rfsu-stickor som ändå kunde misstolkas..

Äl+11 idag. Imorse svagt men ändå starkare plus på rfsu än igår. Ikväll starkare på likadan sticka så jag tog ett clearblue digital som visade gravid 1-2 veckor!

Känns helt sjukt och väldigt tidigt att testen gav utslag, men jag är säker på att jag hade ägglossning 16 april pga många och noggranna tester och ordentliga ägglossningsmärtor. Chocken tar nog några dagar innan den lägger sig..

Jag önskar er alla som kämpar på, varmt lycka till! Ge inte upp, jag vet att det gör ont i hjärtat av motgångar och krossat hopp. Jag håller tummarna för er alla! <3

• SailorMoonshine
    MandisM skrev 2020-04-28 05:30:18 följande:

Då illamåendet kom som ett brev på posten så var jag tvunget att ta ett testa tidigt idag på ÄL+10 och visst är det ett streck!! Är helt i chock!!

Tack, och stort grattis själv! Helt sjukt men jag trodde jag inbillade mig med illamåendet, tänkte att det borde vara alldeles för tidigt att må illa. Känt lite diffust dagarna innan och igår var jag illamående precis heeela dagen! Skönt att höra att nån mer känner liknande :)
  • SailorMoonshine
    Undrandee skrev 2020-04-28 11:42:22 följande:

En fråga, kan Clearblues ÄL-tester ge positivt innan mens? Fick precis positivt och har BIM den 3e tror jag om jag följer 29 dagars cykeln.

Vilken Clearblue är det, rosa eller lila?
  • SailorMoonshine
    Undrandee skrev 2020-04-28 11:57:00 följande:

Den rosa använder jag

Jag vet att den lila känner av både LH och östrogen så den kan ge utslag när man har ökat östrogen i kroppen, men den rosa tror jag bara ska känna av LH.. klurigt, man kan ju ha 2 ägglossningar på en månad men vet inte hur vanligt det är.. har även hört att äl-tester kan visa positivt när man är gravid, finns det en chans att du är gravid tro?
  • SailorMoonshine
    Undrandee skrev 2020-04-28 12:19:29 följande:

Detta är 3e gången denna månad jag får positivt, haha. Första gången den 16, sen 22 och så nu idag! Blir knäpp, har verkligen ingen aning om vad jag ska tro! Kände dock jag hade väldigt hala flytningar igår kväll när vi hade sex, jag brukar inte vara sådär våt dagarna innan mens.

Dock så gravtestade jag nyss i samma urin som ÄL-testet, men det såg negativt ut

Ja verkligen svårt ibland att förstå sig på vad som händer i kroppen.. du får uppdatera oss! håller tummarna :)
Svar på tråden Bim Maj 2020