kolsyrade skrev 2020-04-24 19:02:54 följande:
Hur gör ni med alkohol mellan äl och bim? Jag har druckit litegrann (ett par glas vin) runt äl några gånger, men ingenting mellan typ äl+5 och bim (känns fel att dricka efter att ett eventuellt ägg fäst). Tar också någon enstaka snus ibland. Kanske borde avstå helt egentligen, men vill samtidigt fortsätta leva hyfsat normalt under tiden, har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta...
Jag har druckit kring vid äl, eller när jag trodde att den var men sen visade det sig ändå att den inträffade några dagar senare än Flo förutspådde. Sen har jag inte druckit efter äl även om det säkert är lugnt och jag dömer ingen som väljer att dricka då heller. Jag tänker att jag kör på taktiken att dricka vid ev tillställningar från mens och fram till äl.
Nikotinet, mitt kära snus är har jag bytt ut mot Onico (nikotinfritt snus) men får jag ett fett minus med mens å allt så köper jag riktigt snus igen och snusar lite av det kanske fram till äl igen. Snusar 1-2 snus om dagen så hinner kanske inte ens göra slut på en dosa.
Måste vara jobbigare för rökare tänker jag, för snusare finns ju alternativet nikotinfritt snus men det finns ju inga nikotinfria cigaretter och det är väl för många själva rökningen som är en stor del av beroendet förutom nikotinet. Visst ja det finns ju e-cigg/vejpar där man kan röka nikotinfria alternativ (vad det nu är som finns i vejpar typ nån slags olja?!?) Men jag undrar det där med vejpandet, kan det vara farligt vid graviditet?? Någon som vet?