• Jojjo87

Bim Maj 2020

Hej alla!

Hoppas in här efter ett uppehåll från FL i april. Klara mig en månad haha.

Vad tror ni? Fullt utslag va?

Har bim 13/5
  • Jojjo87
    Trocazero skrev 2020-04-28 18:21:12 följande:

Yes, tycker helt klart det är positivt :) Kör hårt! 

Tack för svar :)

Ja det vart helt klart en stegring under dagen, tog ett imorse som inte va lika tydligt. Känt på mig lite under dagen som att jag har ÄL så hoppas det funkar denna gång nu.
  • Jojjo87
    kolsyrade skrev 2020-04-28 18:41:08 följande:

Grattis till er som plussat!!

Själv är jag på äl+6 (kanske+7, Natural Cycles har inte bestämt vilken dag jag hade äl) och har idag inga symtom alls. Har tvärtom varit tvärsäker på att det inte tog sig den här gången de senaste dagarna. 

Har skrivit upp mina symtom sen några månader tillbaka och brukar alltid ha lite molvärk, stickningar i äggstockarna, ilningar i ljumskarna, svagt illamående etc. hela vägen från äl till mens. Så försöker att inte lägga så mycket vikt vid sådant. Men det är inte lätt 

Jag har exakt samma symptom mellan ÄL och mens! Och allt det man känner är ju även sånt man känner när man är gravid så jag försöker att inte lägga så mkt vikt vid det heller men som sagt.. väldigt svårt!

När har du bim?
  • Jojjo87
    kolsyrade skrev 2020-04-28 18:51:43 följande:

Hopplöst verkligen!

Bim 5/5 eller 6/5, lite osäker. Du då?

Snart då. Håller tummarna för dig :)

Jag har 13/5 tror jag att det bör bli.
  • Jojjo87

Två dagar med bra utslag på ÄL testerna, idag börjar dom avta. Vi har haft sex i princip varje dag sen mensen slutade och ska väl försöka få till det ikväll och imorgon också!

Vi kan ju absolut inte ha missat själva ÄL denna gång så nu får man bara hålla tummarna fram till Bim.

• Jojjo87
    Undrandee skrev 2020-05-03 09:13:56 följande:

BIM idag om jag utgår från 29 dagars cykeln som jag haft senaste 2 månaderna, innan var den på 32 dagar. Rätt säker på att mensen kommer dock, haft den där berömda "dålig-i-magen-innan-mens" nu i natt.

Har beställt hem bidrottninggele och tänkte testa nästa månad. Vart dock fundersam nu då jag läste att kvinnors menscykel rubbats istället för gjort den bättre. Någon som testat?

Jag köpte hem det, sen läste jag samma som dig och har inte ens öppnat burken. Jag har väldigt regelbunden menscykel så ville inte riskera något. Däremot om man har oregelbunden eller väldigt lång cykel har jag läst att det ska vara kanon. Men är väldigt individuellt likaså som med bisolvon, rosenrot och allt annat man kan ta.
  • Jojjo87
    Undrandee skrev 2020-05-06 11:54:50 följande:

Ger upp... BIM idag och negativt grav.test och inga tecken på mens...

Sänder kärlek till dig <3

Unna dig något idag, förstår din besvikelse varje månad och just med tanke på vad du har gått igenom innan <3

Har du haft någon kontakt med vården?
  • Jojjo87
    Undrandee skrev 2020-05-06 12:35:04 följande:

Tack snälla <3 Behöver lite kärlek och omtanke idag känner jag. brukar vara jag som ger kärlek och finns där för andra, men nu känner jag mig ensam och ledsen :(

Min man förstår inte känner jag, så jag sitter hemma för mig själv och gråter just nu av all utmattning med denna resa.

Jag ringde faktiskt gyn idag och dom skulle ringa upp imorgin förmiddag, för något är konstigt känner jag någonstans :/

Har ni suttit ner och pratat så du kan berätta vad du känner? Kanske kan va bra att prata med någon tillsammans.

Bra att du har kontaktat gyn, kroppen kan ju ha hamnat i obalans efter missfallen så att du kanske måste få någon hjälp med det. Hoppas verkligen att du får den hjälpen du behöver och att du får ett pluss snart :) <3
  • Jojjo87
    Grodan90 skrev 2020-05-08 17:38:50 följande:

Ni som är kaffedrickare, hur många koppar dricker ni om dagen nu? Har ni dragit ner på det?

Har dragit ner på allt med koffein att göra, dricker Max 2 koppar om dagen och ska försöka att sluta med dom två också. Den första koppen behövs oftast för att vakna men man ska väl överleva utan den med haha
  • Jojjo87

jahapp, började morgonen med ett test som va lika negativt som dom andra 10 månaderna :(

Får alltid en obehaglig värk i axlarna innan mens och värken i magen smyger sig på så mensen kommer komma imorgon.

Vill bara skrika rakt ut just nu..... blir så frustrerad..

Svar på tråden Bim Maj 2020