• Bebis2021

Bim Maj 2020

Hej hoppar in här, fick sent ma i slutet av mars (då oplanerat men välkommet). Vi vill nu bli gravida igen. Hade mens 20/4, nu senast sex i fredagsnatt (sambon bortrest nu) så vi hann tyvärr inte med mer sex men hade på fredag molvärk som jag brukar ha kring äl samt älflytningar, igår söndag positivt äl-test samt molvärk i tjejmagen varje dag sen fredag å även idag. Har ju lite dålig koll på min cykel nu då i och med ma, men fick positivt äl-test efter ma och sedan en mens då som sagt 20/4 och nu pos äl-test igår. Frågan är om de blir för sent då vi hade sex fredagsnatt?? Isåfall missar vi nog denna äl. Två barn sen tidigare som blivit till på första "försöket" dock aldrig hållt på med ältester osv förrens nu. Före MA hade jag 30 dagars cykel. Nu enligt olika appar sker äl allt från tis-tors.. så hoppas det sker nu idag iaf så kanske vi har en liten chans eller vad tror ni??

• Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-05-04 10:56:16 följande:

Det kan räcka med sex i fredags, spermierna kan ju överleva upp till 5 dygn i väntan på ägget i äggledaren :)

Okej hoppas på det beror väl då oxå förvisso på när äl faktiskt infaller, men har som sagt haft äl-värk å älflytning i fredags men äl-värken har hållt i sig så den kommer och går sen dess, hur skulle ni tolka detta?troligt att ha äl idag typ? Man blir galen på dessa funderingar när man är så sugen på att få plussa????
  • Bebis2021
    Nykär15 skrev 2020-05-04 10:56:16 följande:

Det kan räcka med sex i fredags, spermierna kan ju överleva upp till 5 dygn i väntan på ägget i äggledaren :)

Okej hoppas på det beror väl då oxå förvisso på när äl faktiskt infaller, men har som sagt haft äl-värk å älflytning i fredags men äl-värken har hållt i sig så den kommer och går sen dess, hur skulle ni tolka detta?troligt att ha äl idag typ? Man blir galen på dessa funderingar när man är så sugen på att få plussa????
  • Bebis2021

Jag tog nytt äl-test nu i em som var nästan helt negativt, kontrollstrecket är väldigt svagt och syns knappt längre, igår var båda strecken lika starka, jag har inte testat innan igår så kan ju hända de även varit starkare, hur snabbt ska det bli negativt efter stegring? Ska jag tolka detta som att ägget släpper ca 12-24 timmar från igår?

• Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2020-05-04 17:37:43 följande:

Jag tog nytt äl-test nu i em som var nästan helt negativt, kontrollstrecket är väldigt svagt och syns knappt längre, igår var båda strecken lika starka, jag har inte testat innan igår så kan ju hända de även varit starkare, hur snabbt ska det bli negativt efter stegring? Ska jag tolka detta som att ägget släpper ca 12-24 timmar från igår?

Eller det kanske heter teststreck????? är helt ny på detta med att kolla äl..
  • Bebis2021
    fruitloop skrev 2020-05-05 08:38:42 följande:

Ja, precis  Jag hade också positivt äl-test i söndags, och negativa igår - men kände av ägglossningen igår. Så testet visar positivt typ dagen innan ägget släpper!

Då hade äl ungefär samtidigt! Spännande!

Ja precis när har du bim? Har själv inte exakt koll på de faktiskt då jag bara haft en första mens efter mitt MA. Men borde bli kring 20/5 för mig iaf. Vet dock inte vad jag ska tro eller tänka, eftersom vi bara hann med sex i fredags så är nog inte risken allt för stor att de kan ta sig så snabbt och enkelt även om vi aldrig haft problem tidigare.. är ju dessutom lite osäker när äl väl varit men enligt appar osv borde jag ha äl på torsdag men de kan ja inte tänka mig ställer eftersom ältest var positivt i söndags och jag haft älflytningar från fredagen till söndag samt molvärk så visst bör väl ändå äl skett nu? Hade negativt ältest igår och inga älflytningar nå mer... oj oj denna väntan har aldrig använt ältester och gått å väntat så här utan har vara blivit gravid då vi tänkt att de passar samt blivit oplanerat gravid då vi undvikit så detta är jag inte van vid, håller tummarna för att vi alla kan få ett efterlängtat plus iallafall????
  • Bebis2021
    fruitloop skrev 2020-05-05 09:43:01 följande:

Jag har BIM 19-20/5 (apparna säger olika).Vi hade också bara sex i fredags. Men detta försök så hade vi sex långt ifrån med flit då vi vill testa försöka få en dotter (ja jag vet, as töntigt :p hehe, men vi ville testa en gång ialf - blev det inget nu så kör vi mer sex nästa gång).

Om du hade positivt + känningar så hade du nog ägglossning. Apparna blir ju lite knas, spec efter MA.  

Jaaa, tummar och tår att vi får ett plus om två veckor nu! :)

Okej men så spännande då är vi ju lite på samma plan på alla punkter haha ???? hade oxå tyckt de vore kul med tjej (har två grabbar på 2 och 4 år), så i det avseendet är kanske oddsen högre för det nu
  • Bebis2021
    Bebis2021 skrev 2020-05-05 10:17:59 följande:

Okej men så spännande då är vi ju lite på samma plan på alla punkter haha ???? hade oxå tyckt de vore kul med tjej (har två grabbar på 2 och 4 år), så i det avseendet är kanske oddsen högre för det nu

Alla frågetecken ska vara glad gubbe ju
  • Bebis2021
    philliocus skrev 2020-05-05 10:36:42 följande:

Hoppar in här!

BIM 10/5 - vet inte om jag inbillar mig för jag så gärna vill ha en trea men har sedan några dagar tillbaka illamående som kommer, igår kunde jag knappt kan äta min sallad för jag mådde så illa (mådde inte illa alls med pojkarna), molandevärk (ibland så jag måste ta alvedon och värmefilt) och nu precis hade jag fått lotion flytningar (sorry för oversharing) och just det, sjukt trött... men vet inte om det är pga att jag är uttråkad pga att jag jobbar hemifrån sedan mitten av mars.. haha!

Vad tror ni? Hoppas såååå på en liten lillasyster till våra två pojkar!

Ser att du också har två pojkar precis som jag, blir nyfiken men har ni nu medvetet kört på sex några dagar före äl istället? För oss blev det så pga sambon rest bort, sex 3-4 dagar före äl men slog mig då att kanske oddsen för flicka ökar, givetvis blir man glad oavsett men tycker det är lite intressant de där och verkar ändå vara många som de stämmer för just att sex flera dagar före äl blivit flicka
  • Bebis2021
    mzl93 skrev 2020-05-05 14:14:19 följande:

Förlåt om detta är en för intim fråga men hur kan ÄL-flytningar se ut? Det blir i princip aldrig någon tråd för mig, bara kletigt, ljust typ. Kan ÄL-flytningar se ut så? SÅ DÅLIG PÅ SÅNT HÄR SÅ JAG BLIR GALEN!! Tänk om de ändå lärde ut sånthär i skolan

Ingen fara inte alls för intimt, för min del är de väldigt likt rå äggvita, alltså när jag torkar mig på toa får jag ofta på pappret under några dagar och de lägger sig mer som en genomskinlig "klump" på pappret eller vad man ska säga och sjunker lixom inte in i pappret som "vanliga flytningar" kan göra.. kanske var en dålig beskrivning men ja något sådant
Svar på tråden Bim Maj 2020