• Saso85

Bim Maj 2020

CBF skrev 2020-05-06 21:42:05 följande:

Smyger också in här!

Vi är inne på att skaffa en tredje liten kiddo nu till vår familj och hade tänkt vänta till hösten men oj vad otålig jag är. Ni vet när man väl bestämt sig, så vill man helst ha det igår? Men jag är lite nojig över allt det här med Corona.. Jag vill inte sprida något kaotiskt här eller så, jag vill bara se vad ni känner och hur ni resonerar? Många i min närhet tycker det är extremt onödigt och riskabelt att ens tänka tanken på att bli gravid nu, vilket får mig att bli lite ledsen.. någon som har positiva tankar i och med detta? Behöver lite pepp känner jag..

Jag är i samma sits, vill ha en tredje, men känner mig tveksam på grund av Corona... Vill också veta hur ni andra med bebislängtan tänker! <3
  • Saso85
    Lizzie09 skrev 2020-05-07 10:21:09 följande:

Hej!

Igår bad jag kollegan dra ut spiralen (jobbar alltså på MHV ????) så nästa vecka blir vårt första försök till barn nummer två! Känns otroligt spännande, pirrigt och lite overkligt att dra igång bebisverkstad igen. Första barnet tog nära två år och två inseminationer för att lyckas, så vi hoppas på att det går fortare denna gång :) BIM borde bli 27/5

Ååh va spännande! Känns faktiskt lugnande att en som jobbar inom mödravården försöker bli gravid : -) i dessa tider alltså...lycka till!!
  • Saso85
    mzl93 skrev 2020-05-07 12:29:20 följande:

Alltså det är lite halvfarligt att säga åt befolkningen att pausa med familjebildning då det skapar ett glapp och viktiga samhällsfunktioner riskerar att sättas ur funktion. Tycker själv att det är märkligt att de säger såhär. Jag hoppas att Corona lugnar ner sig men samtidigt så spenderar man ju majoriteten av graviditeten hemma i trygghet och det är ju bara några få tillfällen som man har kontakt med vården. Längtan efter barn är så mycket större än att vikten jag lägger vid en shomme säger att vi ska vänta. Alltså jag vet inte om jag är naiv... Jag kan dessutom tillägga att jag har ENORM respekt för corona. Jag är inte den som sitter på uteserveringar eller åker och shoppar. Jag är alltså den som har isolerat mig i största möjliga mån. Tycker ändå jag har rätt att få längta efter barn. Kanske är dum men det skiter jag i.

Håller med! Men jag tror att de avråder mest på grund av att OM man får en riskgraviditet så krävs det fler besök hos vården. Och då belastar man en redan ansträngd vård...
  • Saso85
    Ehlda skrev 2020-05-12 10:40:41 följande:

Nån annan som har BIM 21 maj? När kan man testa tidigast och var kan man köpa tester som mäter bäst tidigt?

Jag har också bim 21 maj och jag tänkte ta ett test på lördag alltså bim-6 men förmodligen kommer det inte visa något förrän typ bim-4 men jag kan inte hålla mig Använder clear blue early detection.
Svar på tråden Bim Maj 2020